Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Iig al bedankt vr deze info! PingWing schreef:ik heb in de aanbieding:
Een 3 jarige groene hengst.
v.: Future
mv.: Contender
Citaat:Hij is 1.60 hoog, heeft n kolletje en een snebje en twee witte achterbenen. Hij loopt grandioos, maar was te klein voor de hengstenkeuring. Ik kan nog geen foto's erbij zetten, omdat ik nog niet weet hoe dat werkt enso.

Citaat:Met deze informatie, wat zouden jullie van dit paardje zegge? Wat zal hij ongeveer waard zijn? Wat is jullie indruk na het lezen van alleen deze schriftelijke informatie?
Ik had zoown 3000 tot 4000 euries in gedachten....
Zilly schreef:Ik zou in dit geval eerlijk gezegd niet aan een prijs denken die hoger ligt dan €3000,-.
Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dan het hier om een kleine maat gaat, en het paardje is niet zadelmak. De reden waarom je hem zou willen gaan verkopen (hoe ik het begrijp) is omdat hij te klein is, o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.
Niet om je af te zeiken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit is gewoon mijn mening.

Citaat:o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.
Citaat:Als hij wat groter was geweest was hij ook zeker naar de keuring gegaan. En ik denk dat hij ook n goede kans had gemaakt om zeker tot de tweede bezichtiging te komen
Citaat:Ik weet niet precies hoe je dit stukje bedoelt:
o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.
Wat ik als opmerking wil maken: Hengsten die tot een tweede/derde bezichtiging komen worden altijd meer waard. Wat te denken aan de KSS van dit jaar. De sandro hit brengt 150.000 euro op, alleen al omdat het een derde bezichtigings hengst is. Het is ook een goed paard, natuurlijk, maar die derde bezichtiging doet er ook toe. Als je dat beest aan huis had moeten verkpen had hij mss 20.000 euro opgebracht.
PingWing schreef:Ik ben bekend met de voorzitter van hengstencomissie en die heeft me dat oordeel erover gegeven.