Wat zou je er zo van zeggen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PingWing

Wat zou je er zo van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 21:49

ik heb in de aanbieding:

Een 3 jarige groene hengst.
v.: Future
mv.: Contender

Hij is 1.60 hoog, heeft n kolletje en een snebje en twee witte achterbenen. Hij loopt grandioos, maar was te klein voor de hengstenkeuring. Ik kan nog geen foto's erbij zetten, omdat ik nog niet weet hoe dat werkt enso.

Met deze informatie, wat zouden jullie van dit paardje zegge? Wat zal hij ongeveer waard zijn? Wat is jullie indruk na het lezen van alleen deze schriftelijke informatie?

Ik had zoown 3000 tot 4000 euries in gedachten....

PingWing

Re: Wat zou je er zo van zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 22:06

kom op.... reacties... asjeblieft?!

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:17

ik denk dat niemand iets zegt over een "papieren" paard.

Je moet het paard toch zien, wat voor de 1 fantastisch mooi is en beweegt is voor de ander weer helemaal niets.

Meningen verschillen en zo dus ook de prijzen van paarden...........

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:38

Apart kleurtje Clown

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:59

Van een foto is het al moeilijk beoordelen, maar met deze schaarse informatie kan niemand iets.

Het zou in elk geval niet het paard zijn wat ik zoek, voor 4000 euro Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 11:14

Ik denk dat je aan de hoge kant zit te denken.
Zit er een interessante moederlijn achter?
Hij is wat klein voor een rijpaard.
En nog niet zadelmak.

In de handleiding van bokt kun je lezen hoe je foto's plaatst. Als het nu een apart mooi dier is...

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 17:04

Als hij wat groter was geweest was hij ook zeker naar de keuring gegaan. En ik denk dat hij ook n goede kans had gemaakt om zeker tot de tweede bezichtiging te komen. Ik zal kijken of ik zsm foto´s erbij kan plaatsten, dan kunnen jullie er meer over zegge Knipoog Iig al bedankt vr deze info!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:28

Als je wilt mag je de foto's ook naar mij mailen. Dan plaats ik ze wel voor je...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:02

PingWing schreef:
ik heb in de aanbieding:

Een 3 jarige groene hengst.
v.: Future
mv.: Contender

Het papier is op het eerste gezicht niet verkeerd, maar de verdere afstammeling is toch handig. Knipoog

Citaat:
Hij is 1.60 hoog, heeft n kolletje en een snebje en twee witte achterbenen. Hij loopt grandioos, maar was te klein voor de hengstenkeuring. Ik kan nog geen foto's erbij zetten, omdat ik nog niet weet hoe dat werkt enso.

1.60.......... Das toch wat aan de kleine kant voor de meeste mensen........... En dat lopen: eerst zien dan geloven Knipoog

Citaat:
Met deze informatie, wat zouden jullie van dit paardje zegge? Wat zal hij ongeveer waard zijn? Wat is jullie indruk na het lezen van alleen deze schriftelijke informatie?

Ik had zoown 3000 tot 4000 euries in gedachten....

Zo aan de tekst te lezen, is het een goeie prijs voor het paard. Lachen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:10

Ik zou in dit geval eerlijk gezegd niet aan een prijs denken die hoger ligt dan €3000,-.
Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dan het hier om een kleine maat gaat, en het paardje is niet zadelmak. De reden waarom je hem zou willen gaan verkopen (hoe ik het begrijp) is omdat hij te klein is, o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.

Niet om je af te zeiken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit is gewoon mijn mening.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:17

Zilly schreef:
Ik zou in dit geval eerlijk gezegd niet aan een prijs denken die hoger ligt dan €3000,-.
Je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dan het hier om een kleine maat gaat, en het paardje is niet zadelmak. De reden waarom je hem zou willen gaan verkopen (hoe ik het begrijp) is omdat hij te klein is, o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.

Niet om je af te zeiken hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dit is gewoon mijn mening.

Ik wil graag wat opmerken aan je verhaal Knipoog

Als het een goed paard is is het paard wel meer dan 3000 euro waard. Je kunt beter eerst wat te hoog zitten, op 4000 euro dan met ene vraagprijs van 3000 te beginnen omdat de meeste mensen de prijs toch omlaag willen doen.

Ik weet niet precies hoe je dit stukje bedoelt:
Citaat:
o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.

Wat ik als opmerking wil maken: Hengsten die tot een tweede/derde bezichtiging komen worden altijd meer waard. Wat te denken aan de KSS van dit jaar. De sandro hit brengt 150.000 euro op, alleen al omdat het een derde bezichtigings hengst is. Het is ook een goed paard, natuurlijk, maar die derde bezichtiging doet er ook toe. Als je dat beest aan huis had moeten verkpen had hij mss 20.000 euro opgebracht.

Mijn eigen pony, derde bezichtigings hengst geweest bij het NRPS. Toen we belde werd het er gelijk bij gezegd en de prijs werd daardoor ook hoger. Alleen al omdat het ''derde bezicgtigings'' plaatje erop zit. Hij was zadelmak, meer niet.

Dus het maakt wel degelijk uit voor de prijs. Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:26

Citaat:
Als hij wat groter was geweest was hij ook zeker naar de keuring gegaan. En ik denk dat hij ook n goede kans had gemaakt om zeker tot de tweede bezichtiging te komen

Dit is de mening van de eigenaar. Dit paard ís niet tot de 2e bezichtiging gekomen, maar zou -volgens de eigenaar!- een goede kans maken.

De mening van een eigenaar is altijd gekleurd en daar kan dus in theorie niet echt een prijs door bepaald worden.

Je kunt qua vraagprijs uiteraard hoger beginnen. Zakken kan altijd nog. Het is ook maar net wat "de gek" ervoor geeft.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 10:40

Tja, misschien is het een heel goed paard, maar voor een dressuurpaard is hij gewoon absoluut te klein. Topruiters hoeven hem daarom al niet. Mensen met veel geld ook niet, die kopen wel een heel goed paard mét maat.
En er zijn wel meer paarden die qua gangen de tweede bezichtiging konden bereiken, feit is, als er niets aan mankeerde was dat wel gebeurd. In dit geval mankeert er dus maat.
Daarom moet je je richten op een andere doelgroep: mensen met wat minder geld, maar die wel een goed paard willen. Als je teveel geld vraagt dan schrik je die mensen af en komt er niet eens iemand kijken. Aangezien je zegt dat hij heel goed kan lopen, moet je er allereerst voor zorgen dat mensen komen kijken! Dan kunnen mensen onder de indruk raken. Zorg dus ook voor een erg mooie foto!
3500-4000 euro is een mooie beginprijs volgens mij. Dan kun je er nog wat afdoen. Niet hoger, dan zit je te hoog. En je moet er bij deze prijs wel rekening mee houden dat er nog wat afgaat. Als je een vaste prijs wil vragen moet je lager gaan zitten.
Bovendien moet je ook niet te laag zitten, dan denken mensen dat hij wat mankeert.
Als hij ingereden was zou je een groter publiek bereiken, veel dressuurruiters rijden liever niet een paard zelf in en moeten daar dus nog geld aan gaan uitgeven bij dit paard.
Maar zoals gezegd: zorg dat mensen komen kijken! Laat ze desnoods zelf een bod doen wat ze er voor kwijt willen!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:35

Citaat:
Ik weet niet precies hoe je dit stukje bedoelt:

o.a ook voor de hengstenkeuring, een aan uitspraken als "hij zou zeker tot de tweede bezichtiging komen" heb je in dit geval dus niets, en mag ook geen invloed hebben op de prijs van deze hengst.

Wat ik als opmerking wil maken: Hengsten die tot een tweede/derde bezichtiging komen worden altijd meer waard. Wat te denken aan de KSS van dit jaar. De sandro hit brengt 150.000 euro op, alleen al omdat het een derde bezichtigings hengst is. Het is ook een goed paard, natuurlijk, maar die derde bezichtiging doet er ook toe. Als je dat beest aan huis had moeten verkpen had hij mss 20.000 euro opgebracht.

Even hierop terug komen, ik wil hier trouwens geen eindeloze off-toppic discussie van maken hoor Knipoog

Wat ik met mijn uitspraak bedoel te zeggen is dat de mening van de eigenaar wel erg interessant is maar deze uitspraak in DIT geval mag geen invloed hebben op de prijs van DIT paard.
De voorbeelden die jij noemt zijn van paarden /jouw pony die al op de bezichtigingen zijn geweest, uiteraard gaat hierdoor de prijs omhoog, anders had iedereen een top-paard op stal kunnen hebben staan.

Ik ben het wel met je eens dat je voor de vraagprijs gewoon hoger moet gaan zitten hoor, maar ook weer niet té hoog.
Als je uitgaat van een prijs van €3000,- dan kun je als vraagprijs opgeven bijv. €3500,- en wie weet krijg je dat er wel voor

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 13:59

Ik ben bekend met de voorzitter van hengstencomissie en die heeft me dat oordeel erover gegeven. Nu wilde ik van jullie weten wat jullie ervan vinden naar aanleiding van zijn papier enso. Hij is zowiezo springen gefokt. Hij word nu drie jaar dus zal allicht nog een stukje groeien.

We willen hem eigelijk weg doen omdat we al genoeg paarden opstal hebben en het zonde zou zijn als de kwaliteiten van dit paardje niet tot zijn volle recht zou kunnen komen. Daarom zien we graag dat hij verkocht word aan iemand die ermee vooruit kan, en er een toekomst mee op kan bouwen.

Maar bedankt vooral jullie reacties. Het is dus reel als ik een prijs tussen de 3000 en 4000 euro vraag?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:12

PingWing schreef:
Ik ben bekend met de voorzitter van hengstencomissie en die heeft me dat oordeel erover gegeven.

Wie was dat precies??? Knipoog

Idd, tussen de 3000-4000 euro is een mooi bedrag.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 20:35

het is alleen reel als de foto's goed zijn,en dan nog vindt ik het aan de hoge kant voor een groen paard.Maar je kunt het altijd proberen.