Saros vh Gestelhof....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

staljaim

Saros vh Gestelhof....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-05 19:41

Hoi wie heeft er nakomelingen van deze hengst, en hoe zijn ze..
hebben ze maat, goed karakter, beweging...

en wat voor merrie zou daar het beste bij passen???

bedankt alvast allemaal

Y_DG

Re: Saros vh Gestelhof....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:16

staljaim schreef:
Hoi wie heeft er nakomelingen van deze hengst, en hoe zijn ze..
hebben ze maat, goed karakter, beweging...

en wat voor merrie zou daar het beste bij passen???

bedankt alvast allemaal

Ik heb er al een paar gezien...Meeste van hen zijn zwart, best goed bewegen maar niet spectaculair...Karakter weet ik niet echt, maar heb horen zeggen dat sommigen onder hen niet gemakkelijk in de omgang zijn..Pittig karakter zeg maar..
Maat denk ik wel dat ze hebben...Denk niet dat er kleine beestjes van komen omdat de hengst ook zelf 1.75m is.

Ik denk dat hij op een fijne merrie het beste staat, hij is zelf nogal robuust en grof gebouwd en ik denk dat je dan nog eens een grove robuuste merrie gebruikt dat het niet echt past. Maar ik laat het aan de echte kenners over hierbij Haha! heb gewoon ff mijn mening gegeve Haha!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:42

Hij geeft geen vossen zegt de eigenaar en volgens mij heeft ie nog altijd gelijk.
Ik ken één saros uit een julio mariner moeder en die is nogal op de kop gebouwd (de moeder ook dus hier heeft saros niet op verbeterd) en heeft een goede stap maar vlakke draf en galop, ik denk wel dat het een bruikbaar paard is met een fijn karakter. Het is een merrie en een beetje een ramiro type.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:15

Mijn instructeur verwacht er een veulen van in april. Ik vind zijn keuze niet zo geslaagd. Qua bouw past die hengst er in mijn ogen niet bij. Saros is duur als je hem vergelijkt met andere hengsten in Nederland of Duitsland. Voor hetzelfde Dekgeld heb je in Nederland of Duitsland echte tophengsten die internationaal in de sport heel goed meedraaien. Saros zie je nooit op de grote internationale concoursen. Zo kan je hem niet vergelijken met de andere paarden. Pling

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 08:37

petraaken schreef:
Mijn instructeur verwacht er een veulen van in april. Ik vind zijn keuze niet zo geslaagd. Qua bouw past die hengst er in mijn ogen niet bij.
Saros is duur
als je hem vergelijkt met andere hengsten in Nederland of Duitsland. Voor hetzelfde Dekgeld heb je in Nederland of Duitsland echte tophengsten die internationaal in de sport heel goed meedraaien. Saros zie je nooit op de grote internationale concoursen. Zo kan je hem niet vergelijken met de andere paarden. Pling

Plus het feit dat de entourage van louis van gestel de mensen zand in de ogen strooit met zijn "goed nieus show": het frappantste voorbeeld op zijn website is Aros van het Gestelhof die voor 85000 Euro verkocht is naar duitsland wordt nog altijd gereden door Leen Cools

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 09:52

Saros heeft idd een fijne merrie nodig met het nodige bloed.
Volgens mij gaat hij eerder all-round-paarden geven, en niet zozeer dressuurpaarden.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 10:58

Het is steeds hetzelfde verhaal. De hengst heeft veel gedekt, goede en minder goede merries, merries die hem pastten en andere die hem niet pastten. Laat ons wachten tot deze zomer afwachten , dan zijn de oudste nakomelingen 5 jaar.
Dan kan een evaluatie gemaakt worden op zijn 4 en 5 jarige afstammelingen. Ik heb destijds de afstammelingenkeuring gezien, ik vond ze toen zeker niet tegenvallen, akkoord ze waren dan wel uitgezocht, maar ik heb die dag alle afstammelingenkeuringen gezien van de diverse hengsten, dus allemaal ‘uitgezochte’ nakomelingen. Geef mij dan toch maar een Saros.

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:18

Volledig akkoord carri.
Ik ken Saros en Gestelhof heel goed en fok al jaren met Saros.
Saros verbetert bijna altijd maat, front, sterk achterbeen en vooral zijn ongelooflijk goed karakter.
De eerste jaargang 4 jarigen heeft het bovendien verleden jaar fantastisch gedaan in de sport: op 42 geboren kinderen: 8 in de finale jonge paarden in Belgie (6 in dressuur en 2 in springen).
Van Flemming zijn er 26 geboren in dat jaar in BWP en was er slechts 1 in finale (dressuur).
Maar ja hoge bomen vangen veel wind en in Belgie kan volgens somigen geen goede hengst zijn.
Er zijn nog altijd Belgen die Darco een slechte hengst vinden.
Ik vind 800 euro met levend veulen garantie niet duur als dekgeld , en zijn produkten zijn heel commercieel en zeker naar Nederland.Ten andere ik vind niets op de website van gestelhof (www.gestelhof.be ) over een verkoop van Aros naar duitsland .
Aros is wel een van de meest succesvolle jonge paarden van Belgie.

czar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:13

vegeel schreef:

Ik vind 800 euro met levend veulen garantie niet duur als dekgeld , en zijn produkten zijn heel commercieel en zeker naar Nederland.Ten andere ik vind niets op de website van gestelhof (www.gestelhof.be ) over een verkoop van Aros naar duitsland .

Sorry vegeel, maar dit moet ik toch even rechtzetten.
Er is helemaal geen garantie op een levend veulen zoals je stelt. Indien je telefonisch kontakt hebt met de heer Louis Van Gestel wordt er inderdaad deze garantie gegeven, maar achteraf (na de betaling van het dekgeld) blijkt dat deze garantie slechts 2 jaar geldig is. Dit wordt inderdaad ook zo "ergens" vermeld op de website, maar dan moet je wel goed zoeken. Het komt er dus op neer dat je het dekgeld in één keer moet voldoen en dan 2 jaar mag dekken. Maar dit is iets heel anders dan een garantie op een levend veulen.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 11:47

ik wil ook nog iets zeggen over het promoten en managen van hengsten: Sandro Hit komt helemaal niet meer op wedstrijden, heeft nooit bewezen een Grand Prix te kunnen lopen, maar toch holt iedereen er achteraan. En het dekgeld is toch niet min. Er zijn nog voorbeelden, neem Lord Sinclair bv. Ze kosten een bom geld. Als je fokt, hoop je dat je een goede fokt......

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:10

even een ander voorbeeld. Rubiquil bewezen in de sport op GP niveau heeft nakomelingen die op datzelfde niveau presteren en is slechts 900 euro excl. Btw. Sultano GP niveau dressuur slechts 600 euro (vorig jaar toch).

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:58

vegeel schreef:
Ten andere ik vind niets op de website van gestelhof (www.gestelhof.be ) over een verkoop van Aros naar duitsland .

Mijn prijs was zelfs nog te laag 115000 Euro
En hier is het bewijs:
http://www.gestelhof.be/n/saros.htm helemaal onderaan de pagina: veilingtopper in alken
http://www.belgian-horses-auction.be/main_fr.htm.

Valt wel op dat hij daarna nog altijd wordt uitgebracht door Leen Cools En wie is de eigenaar anno 2004? Rara haar vader
http://www.bwp.be/nl/?news/showdetaileditem.asp?id_item=330
Dus niks verkoop voor 115000 Euro gewoon boerenbedrog

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 13:38

Noem mij eens een veiling waar alle paarden verkocht worden aan de afgeslagen prijzen. .......

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:08

Carri schreef:
Noem mij eens een veiling waar alle paarden verkocht worden aan de afgeslagen prijzen. .......

Akkoord maar ga dan niet lopen stoeffen, met veilingtopper langs hier en superpaard langs daar zoals Van gestel het doet.
Dit dient enkel om de mensen te misleiden, ze te doen denken dat ze schatten gaan verdienen aan een veulen van Saros.

En daarbij Mechelen geeft tegenwoordig al aan welke paarden door hun eigenaar worden teruggekocht. Het systeem is nog altijd niet ideaal maar het betert.

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 14:11

HAllo allemaal,

ik ben blij met de reacties over saros, maar er komen nu ook reacties die niets met deze hengst te maken hebben........

Dat is toch erg zonde vind ik..

hebben mensen maby zelf een nakomling ervan en foto's..

mvg claudia

jeanke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:19

staljaim schreef:
HAllo allemaal,

ik ben blij met de reacties over saros, maar er komen nu ook reacties die niets met deze hengst te maken hebben........

mvg claudia

ik voel me niet aangesproken hoor Haha! Haha!
Maar zoals ze zeggen de waarheid kwetst.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 14:46

staljaim schreef:
HAllo allemaal,

mvg claudia

Helaas kan ik je niet helpen. ik verwacht eind juni begin juli wel een veulen van saros.
Ondanks dat er hier weinigs goed over gesproken wordt heb ik wel wat nakomelingen gezien en vielen me niet tegen.
Ik zie wel wat eruit komt. Mij gaat het absoluut niet om een topper, want ik wil er zelf oprijden en ik ben ook geen wereldtopper Haha!

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:05

en wat is de afstamming van de merrie?
Wij hebben een Saros uit Calypso III. Valt zeker niet tegen.....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:42

Wij hebben er 1 te koop, Ruin 3 jaar, degelijk paard, donkerbruin, 3 goede gangen

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:27

Ik heb een Calipso 3 x G ramiro z x almé x gothhard merrie.
Ik las in een eerder bericht wat saros allemaal verbetert: maat, front, goed karakter, sterk achterbeen etc. Dit mist mijn merrie zowat Bloos

De volle broer van mijn merrie is goedgekeurd ( zie www.suls.be, Querelle = volle broer, varnese = zoon van querelle ) Daar is dus ook de volledige stamboom van mijn merrie te zien.
Past Saros daarbij ? Is dit geen inteelt op ramiro ?

merrie is donkerbruin, 1.62, langgelijnd, pittig karakter, springt zeer fijn.

Op de site staan diverse Saros x Calipso 3 afstammelingen ( oa. aros, baron en don saros )

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:29

indien de topic-starter het vervelend vindt om in dit topic te reageren op mijn vraag, mag je me gerust pb'en of een mailtje sturen naar kienh@hotmail.com

We hebben nog nooit een veulen gefokt, de merrie heeft ook nog nooit een veulen gehad ( 7 jaar nu ) en wij zijn ook geen echte kenners...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 09:57

Carri schreef:
en wat is de afstamming van de merrie?
Wij hebben een Saros uit Calypso III. Valt zeker niet tegen.....

Het is een ixion merrie. En ik hoop gewoon dat saros het karakter voor minstens 50% verbeterd. Als dat zo is ben ik al gelukkig Haha! .
Er zullen zat hengsten zijn die misschien veel beter zijn, maar deze combi is denk ik heel geschikt geweest voor mijn merrie