hoe is je tinker en hoe ziet die de uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cesara

hoe is je tinker en hoe ziet die de uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 23:02

dit is Cesar.
het is een drie-kleur tinker van drie jaar.
stokmaat 1.38

het is een leuke tinker met een heel eigen karakter.
maakt zicht eigenlijk nergens druk over.

hij is wel heel braaf en lief in de omgang houdt van poetsen en aandacht. als meneer aandacht weel gaat die met zijn achter been op de grond stampen. in plaats van met zijn voor been.
als ik hem poest op een plek dat die fijn vind gaat die met zijn lippen en neus bewegen. als die in de wei komt is het kop aan de grond en vreten. en neemt af en toe een raare sprong en gaat weer veder eten.

met rijden is die goed voorwaats en schrikt nergens van.
maar als meneer wat ik ze kop heeft wat die niet wil doet die het niet.
zoals b.v meneer wil niet bij B op de hoefslag dan zal doet die dat niet en went steeds voor B af. gelukig blijft die steeds het zelfde truckje herhalen en weet ik al wat die gaat doen. ga ik op de anderen hand lang B niks aan de hand. Maar als ik dan weer van hand verwisel doet die het weer. maar met rijden blijft het dan ook bij dat truckje.
pas als ik de volgde keer weer ga rijden verzind die weer een nieuwe of blijf he herhalen'

Afbeelding

x_shirley_x

Re: hoe is je tinker en hoe ziet die de uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 18:35

Afbeelding

Patch is een lieve Tinkerruin van 1.46 hoog, Ook 3-kleur Lachen
Hij is 4 jaar oud.
kan leuk dressuren!
Hij is erg lief in de omgang en heel erg aan mij gehecht, zo erg dat ie zo jaloers is als ik ff met de andere paardjes bezig ben, dat ie alles in elkaar trapt en probeert over de stal heen te komen.

Het is echt een pittige, ook met rijden!!..Hij heeft altijd wel iets, wil jij naar rechts, dan wil hij natuurlijk naar links!
Verder wel echt een schat van een beest, ook tegen andere paarden (Als ze tenminste van zijn eten afblijven Schijnheilig )
Ik vond Tinkers altijd stom ( Bloos! )..En nu vind ik het het leukste ras wat er is!!..Hij weet je altijd op te vrolijken, en ik kan ook nooit lang boos op m zijn omdat ie t altijd wel weer meteen goed maakt Lovers

Ik vind ook dat ie heel appart getekent is!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sorry voor deze foto, het is een still maar vind hemwel leuk(ookal is ie zo onduidelijk)

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:08

dit is mijn tinkermerrie Dana, ze is 1.44m en het is zomers een driekleur en 's winters een zwartbonte, ze is middelzwaar gebouwd en iik rijd western met haar:
http://img236.exs.cx/img236/5350/scannen00109sv.jpg

een sliding stop:
http://img118.exs.cx/img118/3877/dana3ua.jpg

http://img118.exs.cx/my.php?loc=img118& ... ana1cu.png

dit is Luna de dochter van Dana ze is 2,5 jaar en is nu 1.42m ze is ook driekleur en zwart bont ze heeft een witte wimper en het is net een varken ze maakt haar altijd heel vies Tong uitsteken :
http://img118.exs.cx/my.php?loc=img118& ... una7ho.png

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:30

Dit is Lonan hij is 4,5 jaaroud nog hengst.
Doet het leuk in de dressuur kan ook een leuk sprongetje maken.
buiten rijden vind hij erg leuk.
verder is het een mak schaap wat alles en iedereen wel best vind.

Hier zijn mooie hoofdje
Afbeelding

Afbeelding

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 19:54

Mijn Tinker Kieran is mijn alles!! Lovers

Hij wordt deze zomer alweer 5 en ik heb hem sinds hij 10 maanden oud was, dus alweer een hele tijd! Ik ben het vorige jaar bezig geweest met het zadelmak maken en op dit moment proberen we er samen wat van te maken in de bak. Dat is nog een hele klus Haha! Vorig jaar zijn we ook met z'n 2en op cursus geweest bij Emiel Voest en dat was erg leuk! Hij vond het maar wat spannend allemaal.

Bij de laatste meting in augustus 2004 was hij 1.63. Een flinke kerel dus! Hij woont bij bos en duin in een kudde met zo'n 23 andere paarden en ponies. In de zomer de hele dag en nacht in de wei en in de winter in een uitloopstal met grote paddock. Hij speelt graag met zijn vriendjes en houdt verder erg van eten!

Hij is een echte clown Clown mijn stalgenoten liggen vaak in een deuk om hem en voor velen is hij onweerstaanbaar, dus krijgt hij vaak een lekker worteltje toegestopt! Vork

Kieran is niet zomaar op mijn pad gekomen, daar zit een bijzonder verhaal aan vast dat je op m'n site kan lezen.

Kieran als jaarling
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:39

Ja helaas Bloos geen foto's lukt nog steeds niet om een of andere reden.
Maar zal probreren ze te beschrijven.
Blue is een 7 jarige merrie.is overwegend wit met kleine vliegschimmelvlekken. ze is 1.48 ,dol op buitenritjes en rijden in de bak vind ze ook leuk.
Knuffelen en je zakken doorzoeken naar snoepjes haar favoriete bezigheid.

Dan hebben we Nolan,hij is de zoon van Blue.
Hij is nu 5 maanden jong en al een spetter van 1.10
vind het heerlijk om achter zijn oren gekrabbeld te worden
kan goed stilstaan met poetsen en gedraagd zich bij de hoefsmid
Trekkers en auto's zeggen hem niets maar scooters bezorgen hem de sspringers
Oh ja zijn vader is Maestro

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 20:52

Mooie foto van Kieran die 2e Melanie. Heb net ook al gereageerd op je Zuid Afrika foto's.

Ik heb een lieve, zwart bonte Tinkermerrie Vasthi van 't Eemland. Ze is 5 jaar oud en loopt voor de wagen en onder het zadel. Ze is vandaag precies 8 maanden drachtig.

Eefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:08

hey hallo allemaal ik rij zomers een tinker asl ik op vakantie ben wel jammer dat het alleen zomers is maarjah hier wat info ik geef link naar foto's!!!!
info:
het is een zwart bonte tinker 1.51 hoog is heel braaf langs de weg en in de wei!!! ze is heel mak onder zadel vindt dressur wel leuk en kan ook sprongetje maken als het moet ze houdt absoluut van om heel hard door het water te stampen als er een ander paard aan komt en verder is het de liefste tinker die er is!!! Tong uitsteken
Hier de link:
http://www.mijnalbum.nl/Album=CCRIWFRU
staan een antal pardje op die bruine was mun verzorg paard een tuiger en die zwarte is een fries van 2.5 half egt een sgatje:P

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 21:10

Ik heb een zwarte tinkermerrie, Novia genaamd.
Heel koppig, heel eigenwijs en heel lief.
Ik plaats geen foto, want dit soort topics met foto's worden niet gewaardeerd.
Graag verwijs ik je naar mijn profiel, maar dat werkt nu even niet.
Wellicht komt daar nog eens verandering in.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:08

leuk al die tinkers.

Haha!

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 21:15

Kijk maar eens op onze website met heel veel foto's van onze tinkertjes cq. cobjes.

www.irishcobs.org

Groetjes Dienie

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-05 21:16

en iedereen is helemaal gek van hun eigen tinkertje.

Haha! Haha!

moniq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 22:15

cesara schreef:

Haha! Haha!

Ja natuurlijk Haha!

Maar die van jou vind ik wel heel stoer zeg OK dan!

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 12:13

moniq schreef:
cesara schreef:

Haha! Haha!

Ja natuurlijk Haha!

Maar die van jou vind ik wel heel stoer zeg OK dan!

Bloos Haha!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 15:40

Hoihoi,

Mijn Tinker (of nee... Irish Cob hea?) heet Jessie, is 1.55 hoog en een merrie Lachen Zwart bont, foto's staan wel ergens op bokt Lovers
Jessie is... Jessie is vooral Jessie. Ik heb haar nou 2.5 jaar, in juli 3 jaar. Ze komt oorspronkelijk uit Engeland, en naar mijn mening heeft ze aardig wat meegemaakt. Het heeft heel lang geduurd voordat ze zich openstelde, en onze band wordt nog steeds beter en hechter. Ik rij met haar vooral recreatief (EN boomloos Cool ) en krijg ook les met haar. Dat gaat ook steeds beter, de Grand-Prix halen we nog wel een keer! Vork Haha! Ze is dol op buitenrijden, en vind springen ook onwijs leuk. Dat uit zich in de bocht voor de hindernis doorscheuren, en dan vol gas op de hindernis af, met mij achter haar aan wapperend Clown Haha! Maar springen kan ze! Verder leeeeft ze voor eten... een Jessie zonder eten is eigenlijk geen Jessie.. Voor eten belt ze aan, en ik wacht de dag af dat ze mijn moeder in de deur omver loopt en het zelf in de keuken gaat halen. Vork

Helaas is Jessie errug Tinker, en heeft dus ook een fijne "Tinkerziekte" namelijk schurft... maar he, met of zonder beestjes, ze blijft mijn meisje, en ben onwijs gek op d'r!! Haha! Lovers

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 06:05

Ik heb ook last van het tinkervirus, ben sinds 4 jaar in het bezit van een superlieve tinker van 12 jaar, hij is hengst en heet Chakotay, het is echt mijn allesie, het is een heerlijke brave knuffelbeer waar je lekker relaxet mee op pad kan, ik rijd hem onder het zadel en voor de wagen Knipoog
Voor foto's moet je maar even op zijn page kijken.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 09:57

Tinkermuts schreef:
Ik heb ook last van het tinkervirus, ben sinds 4 jaar in het bezit van een superlieve tinker van 12 jaar, hij is hengst en heet Chakotay, het is echt mijn allesie, het is een heerlijke brave knuffelbeer waar je lekker relaxet mee op pad kan, ik rijd hem onder het zadel en voor de wagen Knipoog
Voor foto's moet je maar even op zijn page kijken.

wordt die ook gebruikt als dekhengst

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:20

heb 1 goedegekeurde dekhengste en 1 in spé hihihi die moet nog naar de laatse keuring en als hij dan goed is hebben we er 2.

Zijn zwart bont en 1 van 165 hoog en een van 151 hoog. ( vader en zoon)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:15

Chakotay is idd ook dekhengst Vingers aflikken

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 18:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn tinker: pubelia
ze is :1.40cm groot
ze is een: merrie
en een: zwart-bonte tinker

Toen ik 1,5 jaar geleden pubelia kocht, had ik haar hier in het dorp ergens gestalt. maar daar deed ze gemeen tegen me ze deed me trappen en iedere keer als ik haar wou pakken dreigen. dus heb ik haar vanaf 1 december 2004 op een manege een dorp verder gestalt. en nu is ze heel lief heeft geneens meer geprobeerd te trappen. Ze een lekkere voorwaartse pony maar het leukste vind ze lekker de bossen in dan is ze rustig. dressuur enzo doet ze wel maar gaat niet altijd van harte. Ze is echt een merrie ze heeft in de regel een andere stemming maar dat hebben wij ook wel eens. ik ben blij dat ik nou een fijn plekje voor haar heb gevonden en ik hoop nog heel lang van haar te kunnen genieten.....!!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:40

ik ben er 4 jaar geleden met 1 begonnen, helemaal te gaaf, nu hebben we 5 dekhengsten, 4 ruinen, 12 merries en 4 jaarlingen/veulens,
volgens mij kom je er niet meer vanaf [maar geeft niets] foto's staan wel op de website

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 20:13

wel allemaal groote tinkers.
en ik zag er ook een van 1.40
is die van mij toch niet zo klein want die groeit ook nog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:40

Gam is 1.52 en mijn paardenmatie... hoe kun je van een dier houden!!!

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:37

Mijn tinkers zijn echte schatten. Ik heb een zwart bonte hengst die 1 mei drie word en een drie kleur merrie die 8 januari twee is geworden. Mijn hengst is heel rustig en is heel braaf. Soms denk ik wel eens dat hij te braaf is en dan moet ik even kijken als hij nog wel hengst is maar dan hangt alles gelukkig er nog. Als ik met hem in de manege ben en er is een hengstige merrie moet de berijder van die merrie haar met twee handen in toom houden terwijl wij gewoon een beetje staan te slapen. Hij wil wel maar als ik zeg dat het niet mag dan doet hij het gewoon nog niet. Ook heeft hij al gedekt een haflinger merrie waar hij bij in een kudde heeft gelopen en een tinker vriendin die een tijdje te logeren is geweest. Hij kan het wel en ik wacht dus op de dag dat hij echt wakker word. Maar als die komt is punt twee. Volgens veel mensen die ik ken komt die dag nog wel en dan kan ik hem maar beter laten helpen want een hengst is niets. Maar ik denk dat die mensen niet goed bekent zijn met De Tinker. Ook gaat het beleren van hem super hij heeft wel eens een zadel op en de eerste keer dat hij er een op had ging hij gewoon in stap, draf en galop aan de longeerlijn en deed niets zelf niet toen de beugels naar beneden zakte. En met wandelen is hij wel stoer maar nergens bang voor.
Mijn merrie is het tegenover gestelde van mijn hengst. Een beetje een heethoofd. Ze is wel heel lief maar ook ontzetten ontdeugend. We hebben maar drie paarden (ook een fjord) dus staat ze helaas niet elke dag samen met een ander paard en de dagen dat ze alleen staat moet ik het ontgelden. Dan denkt ze dat ik haar speel maat ben en komt ontzetten hard op me af om op het laaste moment te remmen. Maar de laaste tijd glijd ze nog al eens uit met die blubber dus kan in net op tijd weg springen. Ook vind ze stijgeren wel leuk maar dat heb ik haar gelukkig afgeleerd (mijn levensverzekering is niet hoog genoeg).
En met wandelen buiten is ze juist heel sloom (of beter gezegt lui).
Ik kan nog wel eeuwen zo doorgaan over deze twee maar moet toch helaas maar een keer stoppen.
Ik ben wel benieuwd naar verhalen over andere tinkerhengsten. Volgens mij ligt het namelijk echt aan het ras.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:37

Oja ik weet helaas niet hoe ik hier foto's moet plaatsen kan iemand mij dit uitleggen?