jacardo nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

riannej

jacardo nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 22:19

Ik ben benieuwd wie er nakomelingen heeft of kent van de hengst Jacardo.
Misschien in het bijzonder een nakomeling van jacardo x sebastiaan.
ik weet dat mijn paard (Nordi) volle broers en zussen heeft, o.a. de ruin Okidoki..
Misschien dat iemand op deze site toevallig ook een nakomeling heeft van jacardo x sebastiaan.?
Ben benieuwd
vriendelijke groet Rianne

vivian001

Re: jacardo nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 00:21

Ik heb een 8 jarige keurmerrie van Jacardo x Candy Boy x Roemer. Is een goede beweger met een superfijn karakter. Er zijn niet zoveel nakomelingen van deze hengst, maar hoor laatste tijd veel positieve berichten.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:07

Wat info over de hengst zelf:

Jacardo (Elcaro x Marinier x Exilio xx)
Geb. datum: 6 maart 1991
Kleur: bruin
Stokmaat: 168

Verrichting Ermelo 1994 (14-03 t/m 21-05)
Eerlijk en betrouwbaar. Veel bereidheid om te werken, laat zich goed bewerken.
Stap voldoende ruim en actief. Draf heeft voldoende ruimte en kracht maar is iets schommelend in het kruis. Galop goed gedragen met voldoende ruimte en kracht. Laat zich in dressuurwerk zeer goed rijden en goed sluiten. Zeer goed voorbeengebruik. Veel aanleg als dressuurpaard, geeft zijn ruiter een goed gevoel.
In het springen goede techniek en bascule. Zou meer afdruk kunnen hebben, lijkt over voldoende vermogen te beschikken. Als springpaard voldoende tot ruim voldoende aanleg, geeft zijn ruiter een voldoende gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt hij zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 8
Draf 8
Galop 8
Rijproef 8
Springen vrij 7.5
Springen ohz 6.5
Karakter 9
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 73.00
Max punten 90
Plaatsing 3e van 29 (18)
Jaar verrichting 1994
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1995 (veulens)
De veulens van deze hengst vormden een uniforme groep. Ze waren ruim voldoende tot goed ontwikkeld en vertoonden ras. Ze stonden goed in het rechthoeksmodel. In een aantal gevallen was sprake van hoogbenigheid.
Het hoofd is iets lang, maar het is wel sprekend. De veulens hebben een mooi front. De iets arm gespierde hals heeft een goede lengte. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De schouder is soms wat kort en steil. De rug is een enkele keer wat week. De lendenen zijn soms hol. De voldoende lange croupe heeft een goede vorm en bespiering. De broekspier zou langer door moeten lopen, de schenkel is arm gespierd. Het voorbeen is goed gesteld, maar het is dikwijls ingesnoerd onder de voorknie. Het achterbeen is vaak lang. De insteek van de pijp in het spronggewricht zou soms vloeiender moeten zijn.
De stap heeft voldoende ruimte. De veulens draven gemakkelijk. Ze maken front en ze hebben ruim voldoende afdruk. Het achterbeen komt dikwijls wat na.
De kwaliteit van de moeders was gemiddeld.
Geen veterinaire aanmerkingen.

Kort samengevat: uniforme collectie goed ontwikkelde veulens met ras. Ze staan goed in het recht-hoeksmodel. Ze draven gemakkelijk met ruim voldoende afdruk maar het achterbeen komt iets na.
Getoond: 16 veulens uit 44 dekkingen.

Afstammelingen 1999 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Jacardo voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Aangewezen nakeuring Ermelo 1993 (december)
Rijtypische, langgelijnde hengst met een opvallende, brede, hellende en bespierde croupe.

2002 (februari)
Export naar Canada.

Afbeelding

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 15:11

nu ga ik denk ik heel bot over komen en dit kan leiden tot een heftige discussie maar mijn ervaring met jacardo paardjes is dat ze allemaal een heel moeilijk karakter hebben.. heel eigenzinnig zijn en je echt sterk in je schoenen moet staan, ik heb zelf een jacardo x obelisk gehad... ik heb hem met veel pijn moeten verkopen wegens het niet klikken, ik ken een prachtige ruin van elcaro net zo rot karakter.. een jacardo merrie ook zo wispelturig, maar allemaal hele chique paarden di eeen belofte voor de toekomst zijn! alleen je moet het aan kunnen en ik kon dat helaas niet, voor mij dus nooit een jacardo meer...