Pierrot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeroentje

Pierrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 20:31

Wie weet er iets over nakomelingen van Pierrot of heeft misschien foto's van Pierrot of zijn nakomelingen... Ik zou je hier heel dankbaar voor zijn! Tong uitsteken

TequilaRos

Re: Pierrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:42

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Pierrot toonde een uniforme collectie matig tot voldoende ontwikkelde, matig tot voldoende rijtypische veulens. De sterk gespierde veulens zijn doorgaans beknopt.
Het hoofd is wisselend gevormd. In sommige gevallen is de profiellijn bol en het hoofd iets grof. De nek is voldoende van lengte en vorm. De hals is normaal gevormd, maar doorgaans kort en doorgaans zwaar bespierd. De hals komt meermalen diep uit de borst. De schoft heeft voldoende lengte, maar is doorgaans plat. De schouder heeft voldoende lengte, maar is meermalen steil gelegen. De rug is iets gezonken, maar goed bespierd. De lendenen zijn doorgaans goed gevormd, zijn breed en sterk aangesloten. De croupe is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De broekspier is matig tot voldoende van lengte. Het voorbeen is correct gesteld. De voorstand is meermalen frans. Het achterbeen is doorgaans recht. Het fundament is normaal ontwikkeld en heeft kwaliteit. De kootstand is meermalen steil.
De stap is zuiver en wisselend van ruimte. De draf is lichtvoetig. De draf heeft voldoende ruimte. Het achterbeen wordt actief gebruikt, maar de veulens zouden meer souplesse moeten hebben. De galop is erg gespannen en heeft een matige ruimte. De buiging en souplesse zouden groter moeten zijn.
Een thuis geïnspecteerd veulen past in het beeld van de rapportage.
Geen bijzonderheden.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 16(+1) veulens uit 63 dekkingen in 2000.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:40

Ik ken een Pierrot en die is nu 3. Voldoet zeker aan de bovenstaande omschrijving al had de hals wat meer lengte mogen hebben en heeft ze een leuk en af en toe eigenwijs koppie. Koe Koe

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 10:43

Een meisje uit onze woonplaats had een Pierrot waar ze heel blij mee was. Het dier is helaas op vierjarige leeftijd verkocht, volgens stalgenootjes van haar als zgn. 'onhandelbaar'. (Maar ik heb die merrie nooit onder het zadel gezien, kan er dus moeilijk een oordeel over vellen en volgens de berichten lag het niet aan de aard van het beestje...). Wat opviel aan het uiterlijk van deze merrie was de geringe stokmaat (1.60m).

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 12:08

Uums schreef:
Een meisje uit onze woonplaats had een Pierrot waar ze heel blij mee was. Het dier is helaas op vierjarige leeftijd verkocht, volgens stalgenootjes van haar als zgn. 'onhandelbaar'. (Maar ik heb die merrie nooit onder het zadel gezien, kan er dus moeilijk een oordeel over vellen en volgens de berichten lag het niet aan de aard van het beestje...). Wat opviel aan het uiterlijk van deze merrie was de geringe stokmaat (1.60m).

Daar ben ik dus ook bang voor... dat de maat heel erg tegen gaat vallen... weet ook nie thoe mn merrie fokt dus das ook wel jammer...