Wie kan me meer vertellen over Peter-Pan nakomelingen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Wie kan me meer vertellen over Peter-Pan nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 18:22

Ik ga waarschijnlijk een Peter Pan merrie rijden, nu ben ik totaal niet bekend met het kwpn (kom uit de friezenwereld Knipoog ) en ik vroeg me af of jullie me meer konden vertellen over nakomelingen van deze hengst zoals karakter, werkwilligheid etc. Ik weet wel ondanks dat Peter Pan een springpaard is, de merrie die ik ga rijden meer dressuurgericht is.

mariska32

Re: Wie kan me meer vertellen over Peter-Pan nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:34

ik weet er niet zoveel van hoor.
ik heb van horen zeggen dat het een werkwillig ''karakter''paard is.
maar wat is tie mooi he! Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:09

Er staan meer topics hier over peterpannetjes ik heb er zelf een. De meeste zijn hele fijne paarden met alleen een heel plezierig karakter in omgang echter mijn merrie is moeilijk te rijden heel subtiel paard. Haha!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:28

Margon hier op bokt heeft een Peter Pan... Misschien kan zij je meer vertellen.

Wij hebben er tot voor kort een op stal gehad. Jessica24 kan je hier wel meer over vertellen denk ik.

Masja

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:52

Ik heb ook een peter pan merrie
zie onderschrift voor fotos
Het is een erg lieve merrie maar dan ook echt een merrie Tong uitsteken op stal beetje chagi totdat de deur open gaat dan is het echt een knuffelbeer! ze is alleen wel wat eenkennig, ze is erg chagi tegen andere mensen.
Met rijden is het een erg werkwillig paard, ze wil juist veelste veel en ze wil veel leren. Vandaar dat alle beginselen van alle knopjes er al een beetje op zitten! Ik moet wel veel afwisseling in het rijden doen anders vind ze het erg saai worden Haha! en zakt de concentratie weg

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 12:52

masja schreef:
Margon hier op bokt heeft een Peter Pan... Misschien kan zij je meer vertellen.

Wij hebben er tot voor kort een op stal gehad. Jessica24 kan je hier wel meer over vertellen denk ik.

Masja

Haha volgens mij heb ik die laatst zien rijden, ik zat met Gaby_Fedde in de auto Knipoog

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 12:53

Bedankt voor de reacties, dat klinkt wel als een paardje waar ik mee uit de voeten kan Lachen

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 15:01

Kan je nog niet heel veel over Peter pan vertellen
Maar sinds 3 weken heb ik ook een Peter Pan afstammeling het is een ruin van 4,5 die nog niets kan maar hij is wel super braaf nog wel echte kleuter streken en die moest ik van de fokker de baas blijven want anders schijnen de Peter pans daar hun voordeeltje nogal eens uit te halen
Met rijden is hij super braaf en gaat hij niet aan de kletter als hij ergens van schrikt
De meeste zijn wel super gevoelig in de mond en die van mij helemaal want van moederskant zit er Engels volbloed in en die zijn ook heel gevoelig
Hoop dat je veel plezier hebt met deze Peter pan en ik denk dat dat zeker wel zal lukken want ze zijn niet alleen mooi maar ook nog eens lief

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 16:37

ik heb ook weleens op een peter pan gereden, althans toen ze nog in de sport gereden werd. nu is ze sinds een par jaar ingezet als fokmerrie en ik moet zeggen dat er wel goeie en mooie veulens uit komen. ze is zelf wel heel lief en wil ook wel voor je werken. opzich kan je er zo mee wegrijden.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 20:49

Wij hebben een Peter Pan x Furore gefokt. Als veulen hebben we hem verkocht aan stal Zoer, hij is ook nog in het Zspringen uitgebracht door Arend Zoer. Hierna is hij verkocht naar België en zijn we hem (helaas) uit het oog verloren.

Als veulen had hij een beetje een erge verticale halsrichting, toen we hem jaren later een keer op concours zagen was dat helemaal verdwenen. Verder had hij een erg aparte kleur, hij was een beetje grijs bruin.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 21:48

Ik ken ook 2 Peter pan's..eentje die was 1.80 hoog was een mooi paard met hele goede bewegingen alleen was er iets mis gegaan in de opvoeding want het was een steigeraar.Die is dus afgemaakt.Ook 1 een eenkennige merrie was een wever..van ong. 1.70 dat was een hele mooi vos stermerrie ze kon super lopen was ook Z2 dressuur en is nu naar zweden verkocht en spingt daar 1.50 bij de junioren.

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 22:46

Goh, nee , als ik er zo over nadenk ken ik er geen een eigenlijk... via welke hengstenhouder ging ie ook al weer ...

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:38

Oosterhui schreef:
Goh, nee , als ik er zo over nadenk ken ik er geen een eigenlijk... via welke hengstenhouder ging ie ook al weer ...

Van uytert