Het begon zo, vorige week zaterdag kwam de VA alle paardjes enten zo ook de mijne, maar voor dat meneer er was heb ik Bowena nog even gepoetst.
Toen ik onder haar buik aan het schrobben was (had weer lekker in de mest gelegen
) zag ik dat haar linker uier iets dikker was dan de rechter.Meneer de VA was aangekomen en nadat hij alle paardjes geënt had vroeg ik hem even naar Bowena te kijken. Ook hij wist niet zeker wat het was, ze had er geen last van en had geen koorts. Toen zei hij eens kijken of ze melk heeft.. en ja hoor een perfect klein straalt melk spoot erut
Ik wist niet wat me overkwam en begon te lachen.. hoe kan dit nou

Ik de VA gevraagt en nogmaals wist hij niet zeker wat het was. Hij vroeg of bowena veulens had gehad want zijn merrie gaf na elk veulen ook nog een tijdje melk. Naja allemaal goed en wel zou zo kunnen zijn.. alleen is bowena al dik 4½ jaar van haar veulen weg. Dus wat ik me afvraag zou dat kunnen dat dat na 4½ weer op gang komt.
DE VA gaf me de tip het even ind e gaten te houden en als het pijnlijk werd of Bowena koorst kreeg moet ik even bellen.
We zijn inmiddels een weekje verder, de uier is nog dikker geworden aan allebei de kanten maar links nkog steeds iets dikker als rechts. ze schijnt er nog steeds geen last van te hebben want ik mag er gewoon aan komen en ook koorts heeft ze niet. ze staat er gewoon heel monter bij dus het is mij een raadsel.
Nu stond ik vandaag wat te grappen met wat stal genoten en zei toen van jah Bowena heeft wel heel erg lang samen in één stal en op de wei gestaan met een shetlander hengstje. Dus de ogen van meerder van mijn stalgenootjes werden meteen groot. Dus ik keek ze verbaast aan en zeg; jullie denken toch neit dat die kleine op bowena gekropen is. Beelden flitsten me meteen door het hoofd, want hij is idd al 2 x op dagmar gekropen toen die lag (of een poging tot, aangezien dagmar daar nooit zin in had
).Dus is mijn vraag, zou het kunnen dat mijn pony drachtig zou zijn van dat shetalander hengstje?? of zou eht idd zijn zoal de VA zegt dat haar hormonen een beetje met haar spelen na 4½ jaar?
Sorry van het lange verhaal, maar sta echt voor een raadsel op het moment
Alvast bedankt

en bowena is 1,50