Uphill

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bobbie2

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:01

Wat is jullie mening. Wat voor een merrie kan je met deze hengst combineren. (Type, maat,...)
Wat gaat deze hengst kosten en waar staat hij ter dekking?

Duveltje

Re: Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:28

Hij is van Van Norel dus is hij zeker beschikbaar op de pretendenthoeve

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:00

Ik denk dat je in ieder geval geen merrie moet hebben met een korte zware hals die lastig is in de mond.
Want dat was mijn eerste indruk van deze hengst in denbosch

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:37

lachmar schreef:
Ik denk dat je in ieder geval geen merrie moet hebben met een korte zware hals
Eens, ik zou nog niet gelijk weten wat hij nu verbeterd. Het lijkt meer op een F1 product (gelders x Engels volbloed). Ik denk dat het kan vriezen of dooien.
Afbeelding
Afbeelding

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:22

Ik vind ook dat hij wel iets meer lengte in de hals had mogen hebben maar hij heeft naar mijn mening wel een super beweging.

Of hij lastig in de mond is vind ik moeilijk te beoordelen. Ze hebben natuurlijk nog niet zo heel vaak in dit soort accomodaties als Den Bosch gelopen dus er zal ook vast een beetje spanning bijzitten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 10:04

En een best front, ik vond ook dat hij waardeloos gereden werd!

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:31

Samsam schreef:

Ik vond niet dat hij waardeloos voorgesteld werd.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:48

CD28 schreef:
Samsam schreef:

Ik vond niet dat hij waardeloos voorgesteld werd.

Ik ook niet. Paard was gewoon supergespannen door de atmosfeer, bijna onstuurbaar. Denk dat ie onder normale omstandheden heel wat beter voor de dag komt.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:52

De foto toont precies het beeld wat ik in mijn hoofd had, niet erg best dus met veel spanning.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:15

essie79 schreef:
De foto toont precies het beeld wat ik in mijn hoofd had, niet erg best dus met veel spanning.

Met dus de opmerking dat Uphill veel spanning had vanwege de entourage. Je zou dat dus even helemaal weg moeten laten in je beoordeling

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:34

Sjappie schreef:
essie79 schreef:

Met dus de opmerking dat Uphill veel spanning had vanwege de entourage. Je zou dat dus even helemaal weg moeten laten in je beoordeling

Ik ben ook niet zo onrealistisch dat ik een 4 jarige totaal geconcentreerd en ontspannen rond wil zien gaan, alleen zag ik andere ruiters anders met de spanning omgaan. Die konden daar veel makkelijker mee omgaan; ze werden even ingehouden, maar daarna weer netjes hand eraan en been en het was weer weg.
Bij haar had ik de hele tijd het idee dat ze hem zeer strak hield, kun je ook wel zien aan haar houding en hoe hoog ze haar handen heeft.
Zo kon het paard in ieder geval nooit ontspannen als dat de ruiter dat zelf al niet doet.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:25

Ik vind Uphill op stand best mooi (is wel alweer bijna een jaar geleden) en met rijden leek z'n halspartij wat fors geworden.
Op zich kan ik me de spanning met rijden ook wel indenken. Het werd in iedergeval geen krabelaar en hij had ook geen taktfouten, op zich al heel wat voor een jong paard.