engels volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoNeTtE

engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 17:03

hallo mensen,
ik wou graag weten wie er nog meer een engels volbloed heeft of verzorgt heb er ook 1 en gebruik haar voor de dressuur, ik wou graag weten wat jullie ermee doen want ik wil graag weten hoe het met jullie in de dressuur gaat met mij prima.
groetjes cheyenne Haha!

Flippertje

Re: engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:14

Ik heb een Engels Volbloed als bijrijdpaard. Zij is flink pittig. Dressuur rijden gaat inmiddels redelijk, je begint nu te merken dat ze voor je wil werken. Je moet het werk wel heel erg afwisselend houden, daarom wordt er regelmatig met haar gesprongen en gaan we af en toe lekker naar buiten om eens flink te galopperen. Dat vindt ze ook het allerleukst, lekker racen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:31

ik heb er een kruising mee Haha!
dressuur gaat super,behalve in galop racet ze soms enorm de bak door Boos!

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:41

jah dat doet de mijne ook crossen door de bak, maarjah zal wel in het bloed zitten he Haha! maar schrikken die van jullie erg? ik ben nog niet echt het bos ingegaan en wil weten hoe dat bij jou/jullie gaat. bedankt voor het berichtjuh.
cheyenne

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:23

Normaal gesproken is Ravenna onverstoorbaar buiten, vrachtwagens, tractoren, het kan haar echt niets schelen. Ze wordt pas vervelend op momenten dat ze het niet met de ruiter eens is, en gaat dan de kant op waar ze zelf heen wil.
Vorige week was de eigenaresse met haar naar buiten, wilde van galop naar draf, raven luistert niet, flinke ophouden. Gevolg: Raven in dr achteruit zo het prikkeldraad in. Dat was allemaal niet zo fijn, maar gelukkig gaat het nu weer goed met haar en genezen de wonden heel netjes.
Hoe jou paard op buitenritten reageert ligt denk ik vooral aan jou en je paard zelf, niet zozeer aan het ras. Ik denk wel dat ze behoorlijk pittig zal zijn, maar ik denk niet dat je kan zeggen: een engels volbloed luistert buiten niet ofzo iets.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:18

NoNeTtE schreef:
jah dat doet de mijne ook crossen door de bak, maarjah zal wel in het bloed zitten he Haha! maar schrikken die van jullie erg? ik ben nog niet echt het bos ingegaan en wil weten hoe dat bij jou/jullie gaat. bedankt voor het berichtjuh.
cheyenne

uhm ze is soms bang voor een tent,stoelen, maar echt verschieten niet...ze loopt er alleen een end vanaf Vork

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 01:47

Ik sluit me bij flippertje aan. Mijn volbloed gaat ook in zijn achteruit als het even niet naar de zin is. Heb regelmatig in heggen gehangen en 1x in het prikkeldraad en vele malen bijna in de sloot. Hij is niet gek en ik geloof ook niet dat hij echt de sloot in zou gaan, maar toch is het soms vervaarlijk dichtbij.

Maar hij is toch prima te rijden buiten. Hij is nergens bang van en we gaan veel op pad. De problemen zijn meestal op de terug reis. Het is dan van hop vlug naar huis. Niet wachten op auto's o.d. maar gaan. Dat leverd dus nog wwel eens een achteruit gang op. Of zo'n gezellig dribbel pasje.

Ja en crossen in de bak is ook heel herkenbaar. Sinds ik nu behoorlijke ophoudingen maak gaat het een stuk beter.

Maaar het is een schat en wil hem niet kwijt ook al is ie 19 jaar. Haha!

varsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 08:51

ik heb ook een engels volbloed
ze is heel erg lief maar als ze het niet snapt kan ze behoorlijk gaan
flippen.
ik heb haar nu laten dekken zodat ze [hoop ik]wat rustiger word.
ze moet nog beleerd worden vandaar.
verder is het een grote schat en is ook erg aanhankelijk.

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:19

ik heb ook een klein engels volbloedje maar ze moet nog 2 jaar worden.
Maar ik de kudde is ze een baasje zelfs de oude garde gaat voor haar op zij.
Bij mensen komt ze knuffelen ZE IS EEN SCHAT.

Ach gut Ach gut Ach gut
Afbeelding

Afbeelding

petrahin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:36

Ik heb ook een EV van 10 jaar , hij heeft vorige week zondag wel zo misselijk gebokt, het was net een rodeo paard. Hij schrok van de buren.Ik heb hem vaak zo in het land zien bokken en dan was ik altijd blij dat hij dat met mij op zijn rug tenminste niet deed ha ha nu dus wel. Zo zet hij me telkens weer voor een verassing. Haha!

Maar ik zou hem ook voor geen goud willen missen

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:14

Morgen voor het eerst de les weer in na de sneeuw. Heeft zo'n 10 dgn niet gelopen, ben heel benieuwd. (wel buiten gestaan hoor)
Wat de dressuur betreft, deze gaat redelijk. Ik heb zondag a.s m'n 2e proefje, waar ik helaas nog niet voor heb kunnen oefenen. We zullen zien, die 1e winstpunt pakken ze ons niet meer af( hoop ik) Haha!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:47

Les van vanavond was prut. In zijn 10e versnelling. Als ik hem al wat rustiger had, stak zijn hoofd weer de lucht in. Nu morgen en overmorgen er maar hard tegenaan, misschien wordt het dan nog wat, zondag Haha!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 23:38

ik heb ook een engels volbloed (vroeger op de renbaan gelopen in engeland)

heerlijk beestje om mee te werken OK dan!
alleen onder het rijden nogal wat druk en erg snel heet.

alleen ontzettend veel ongeluk mee gehad,vorig jaar januari mee naar de kliniek geweest en op dat jaar geloof twee of drie maanden geen dierenarts erbij gehad,soms zelfs paar keer in de maand... Verdrietig
einde afgelopen jaar kreeg ze botbreuk,ondertussen van stal verhuisd,ben ik wel heel blij om! en daar ging alles goed.
todat nou,nu heeft ze weer een drukking,verzuring in de spieren (ik gaf vitamine e en selenium bij maar dat verteerde ze gewoon en nam het niet op,dus nu krijgt ze puur vitamine e bijgevoerd) en een maagzweer...
krijgt ze nu medicijnen voor en ff afwachten nu dus Lachen

mag volgend weekend weer rustig gaan opbouwen,
was op deze stal al eerder begonnen na de botbreuk met opbouwen,op deze stal voelt ze zich veel prettig (zei dierenarts ook) en ze begon heerlijk te lopen! Vork was echt trots op haar was alweer aan het denken om opnieuw te starten,todat dit allemaal gebeurde.
ik kijk eventjes hoe het nu gaat als ik straks mag opbouwen en hangt dus vanaf hoe ik het ga doen Lachen
ik ga wel straks springles volgen op woensdag,dressuur blijven we rustig wat aan de basis werken en zien we wel hoe we mee komen Lachen ik denk dat dat wel goedkomt,want laatse tijd begon ze echt heerlijk te lopen,rustige aanleuning enzo en was echt trots op haar wat we samen begonnen te bereiken Cool

ik ben ontzettend blij met haar,ze is een schat van een paard,maar met karakter! je moet respect bij haar verdienen,heb je dat?dan gaat ze door het vuur voor je Lovers
als ik nu aankom,loop ze soms los achter me aan,staat op verschillende plekken los te wachten enzo,een schat van een dier,maar je moet wel altijd op je hoede blijven bij haar!

mijn trots... Lovers

Afbeelding

Afbeelding

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:32

daar mag je ook wel trots op zijn, hij heeft een prachtig hoofd. Haha!

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 12:22

Ik heb er ook een!!! Een lieverd moet ik zeggen hoor maar ze is wel eenkennig en je moet aardig slim zijn om haar spelletjes mee te spelen. Ze is af en toe zo snel in dingen bedenken. Ik voel het nu aan komen en weet haar bijna altijd goed in te schatten in hoe ze op iets reageerd.
Verder wil ze graag werken voor je. Is ze het niet met je eens of ben je te druk op haar dan kan je het snel vergeten. Dan rent ze in volle galop de andere kant op om iets te ontkomen.

Ze is trouwens buiten erg braaf. Ik kan lekker met haar de bossen in en langs de weg. Maar zoals al eerder werd gezegd kan je een EV niet de stempel geven dat ze niet braaf zijn buiten of dat ze altijd druk zijn. Ieder volbloed is anders.

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:05

ik had net ook een nieuwe topic opgestart over engels volbloeden en toen zag ik deze Bloos
ik verzorg een engels volbloed ze heeft vroeger in trening gestaan voor de renbaan ik verzorg haar nog niet lang dus het gaat nog niet zo goed met het rijden ze is vaak erg lang Cool en loopt erg laag met haar neus buiten is ze een super sgatje schrikt niet echt vaak.
soms heb ik ook het gevoel dat ze echt slim is en sommige dingen accepteert ze gewoon niet bijvoorbeeld als je met ze alle in de bak haar gaat opjagen gaat ze expres stil staan wat je ook doet dat wil ze gewoon niet terwijl als je in je eentje staat ze helemaal uit haar dak gaat.

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:14

trouwens ik her ken dat achteruit gaan als ze geen zin heeft of niet wil net als: santos Flippertjeik stond een keer bij een ruiterpad maar ze wou er totaal niet in en liep keihard achteruit richting de sloot uiteindelijk heb ik nog goed gekeken maar ik zag niks engs of gevaarlijk en toen ging ze uiteindelijk tog en toen merkte ze ook dat het tog niet zo eng was als het leek Haha!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 00:40

NOg even over mijn proefje. EEn doos van een jury. Er stond boven aan het protocol paard is gespannen en tegen de hand. en verder overal bijna een4 voor en verder niets.
Terwijl ik juist tevreden was. Hij liep beter als de vorige keer en stond van de 3x , 2x stil. Ik dus onwijs tevreden, krijg ik dit protocol.

Maar goed, op naar de volgende proef. Haha!

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:15

dat soort dingen zijn nou echt zo vervelend bij plucky mijn verzorg engels volbloed die loopt vaak met haar hoofd een beetje naar beneden en dan lijkt het net of ze aan de teugel loopt ik vind het heel moeilijk om dat goed te zien hebben jullie daar ook last van ze heeft ook zo een lange nek Bloos

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:52

haaj haaj,

ik ben ook helemaal gek op engels volbloeden Pling
ik rijd nu ongeveer een jaar op renbaan duindigt en mijn droom is daarmee uitgekomen Haha!

alleen heel jammer is dat mijn lievelingsmerrie Bittermoon is verkocht naar de US Huilen

mijn ervaringen met volbloeden (engels) zijn heel goed... ik vind het superpaarden... ik rijd heel vaak buiten en dat gaat eigenlijk altijd goed... je moet alleen niet naar buiten gaan als ze te fit zijn...
volbloeden hebben nou eenmaal veel beweging nodig....
eigenlijk heb ik pas 1aanvaringgehad met een volbloed... ben 1 xtje aan de ren gegaan op de renbaan met nimba een 10-jarige hengst.... hij schrok ergens van en ik reageerde verkeerd... Bloos maar alles is goed gekomen want tsjah zown baan is rond heh?! Knipoog

als er nog meer mensen zijn die net als ik helemaal gek op dit ras zijn ?! ik hoor graag van jullie...

Afbeelding
hier zie je een foto van 2 zusjes.,... Starmie en Staryu Pling knap zijn ze heh?!!!!:D:D

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:58

Hey hey,
ik ben ook helemaal volbloed gek en rij ook op renbaan duindigt in
wassenaar, het is super en ik wil nooit meer andere paarden Haha! ik rij
daar met bittermoon Knipoog

mijn beessies zijn Tabarka en Andaad, het zijn 2 merrie van 4 jaar en
Tabarka is een super knaller en heeft dit jaar ook in Duitsland gelopen
en eindigde 1e!!(en in duitsland ligt het niveau een stuk hoger)

Dit jaar ga ik mijn jockeyproef rijden en dan ga ik in de koersen rijden Pling Helemaal top!!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 22:20

He Starmie, die loopt a.s. zondag! Haha! Ik heb dan dienst als tijdopnemer op Duindigt Ja Ik zie jullie vast nog wel eens langskomen....

SaintAissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:44

Hmz ik vind het toch altijd moeilijk te achterhalen wie jullie nu precies zijn!

Anyway, als jullie mij zoeken: Ik heb zondag 2 lopers in de koers voor Arabische volbloeds. Namelijk Au Vol Del Sol en Dadji. Owned en trained by Kim Augenbroe en dat ben ik, hihi Haha!

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:01

leuk man! Ik train paarden bij johnny smith, ik moet zondag met 2 volbloeden lopen Tabarka en Andaad Pling

visitor1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:37

haaj haaj... kir jij ook hier Knipoog zin in zondag jeeeej!!! Tong uitsteken Clown zondag doe ik nimba weet niet of jullie die ook kennen naja classic life wel dat weetk wel Pling naja tot zondag dan maar allemaal Vork