farrington info

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

akkie

farrington info

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:45

Wie weet er meer over de KWPN hengst Farrington ( wellington,doruto)
mijn merrie heeft vorig jaar een merrie veulen van deze hengst gebracht en is er nu weer drachtig van. Zeer vriendelijk veulen.
nu vroeg ik me af of er meer mensen ervaring hebben met farrington nakomelingen en dan met name hoe ze zijn onder het zadel.

yvie1986

Re: farrington info

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:59

Wij hebben een nakomeling van farrington.

Alleen is dit het tegenovergestelde van wat ik bij jou lees.

Ze nu 3 en erg moeilijk te rijden.

solerolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:41

uhms... ik heb ook een farrington veulen , en ja hij is zeer lief, maar ook zeer druk !!!!!!. hij staat soms te springen in zijn box dus ze kunnen heel lief zijn maar ze moeten wel kunnen rennen Haha! Haha! Knipoog

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 11:53

op hetwerk hebben we een fokmerrie van farrington x uppercut. superlief beest. ze heeft het keurpredikaat en ze heeft zelf m2 dressuur gelopen dit is wel jammer omdat ze de ambitie wel heeft voor meer.
haar nakomelingen zijn ook allemaal super mak en zij is ook super voor haar veulens.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 13:06

Hier boven aan de pagina staat nog een topic over Farrington.
Ik zelf heb (bijna een jaar alweer!!) ook een Farrington (X Sit this one out) Een ruin van 1.71 en hij wordt dit jaar 4.

Hij super braaf, vriendelijk! Echt een super paard (vind ik zelf!) Ik heb nu een paar B-wedstrijdjes gestart en hij gedraagd zich daar niet anders dan thuis! Ben zeer tevreden over hem!

Hij is wel redelijk lui, je moet hem echt wakker maken (net een diesel hij moet even op gang komen!) Het gaat steeds beter, was voor mij erg wennen, hiervoor had ik zon heet pittig paardje, dit is echt het tegenovergestelde!

irmaenmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 16:03

ik heb ook en farrington
en lief ik heb ook en berichtje geplaats op deze afdeling...

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 16:07

AphroditePK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 11:44

Op Eurodressage.com staat dat Farrington door VDL verhuurd is aan Majestic Gaits van de Amerikaanse Kathy Hickerson. Hij blijft in Nederland beschikbaar via diepvriessperma.

In Nederland heeft Farrington 24 stermerries, 20 keurmerries en 1 preferente merrie gegeven. De bekendste producten zijn het Prix st.Georges dressuurpaard Limited Edition van Vera Zegwaard en de kortgeleden naar de USA verkochte Michigan.

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:34

Ik heb ook ooit 'n Farrington gereden, was een van de mooiste paarden die ik ooit gereden en zelfs gezien heb. In de winter met 'n normaal dekentje 'n vel als goud. En gangen waar je mond van open valt. Erg braaf ook, maar wel pittig en wakker, helemaal mijn dier dus!

Ik heb ergens ook nog foto's, maar niet online, dus zou moeten scannen... duurt nog wel 'n weekje voordat ik dat voor elkaar heb (foto's liggen thuis-thuis, scanner lenen, etc.)

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:06

Ik heb ook een Farringtonmerrie, een wereldpaard al zeg ik het zelf!
Ze heeft alles al gewonnen wat er te winnen valt, ze wordt dit jaar 6 en is M2, natuurlijk heeft ze wel eens haar dag niet, maar ach dat komt bij ieder paard/ mens voor, ze is erg lief in de omgang maar er zit wel een koppie op hoor!

Veel suc6 Ach gut Pling

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:23

Ik heb een drie jarige farrington gehad om zadelmak te maken en een tijdje door te rijden. `t was een erg mooi paard. Super braaf!! Heeft nooit een pas verkeerd gezet. Toen die wat wedstijd ervaring had is hij terug gegaan naar de eigenaar. Hij was bedoeld voor de verkoop maar vanwege zijn super karakter (in omgang en onder het zadel) heeft de eigenaar haar eigen wedstrijd paard verkocht en is verder gegaan met de farrington. Hij was mij een beetje te laconiek Slapen maar hun vinden dat prima en springen kan hij voor geen meter. Het is trouwens een merrie Haha!