afstammelingen houston

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anca

afstammelingen houston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:56

daar is al wat over geweest maar aangezien je niet meer kan zoeken Haha!

wie heeft er een houston en wat is het karakter en hoe zijn ze in de omgang

dressuur maar ook springen??

wie weet er wat Pling of heeft een link Knipoog

CGJ12

Re: afstammelingen houston

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:58

springen ???????? Houston????
Dat gaat niet lukken vrees ik.

Maar over de rest ben ik "vrij positief"......... Knipoog

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:09

CGJ12 schreef:
springen ???????? Houston????
Dat gaat niet lukken vrees ik.

Maar over de rest ben ik "vrij positief"......... Knipoog

Nella Bijlsma had er 1 in het ZZ Knipoog (Houston x Rossini) Sommige kunnen het dus wel Haha!

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:36

Wil niet vervelend doen hoor, maar die van ons kan ook lekker springen hoor, is een Houston x Dublin. Heel fijn beestje, btje rillerig en wat klein gebleven. Is trouwens een vosmerrie, we hebben d'r verkocht maar ze staat voorlopig nog fftjes bij ons. Als je een foto wilt zien, moet je t maar ff laten weten, ok?

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:32

op mn werk hebben we een houston gehad hij is nu verkocht..

oliver ( houstonxsamber )
zdressuur
In de omgang heel lief, echt iets voor een goede ruiter.
alleen dressuur meegedaan..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:55

Ken verschillende Houstons, bij meerdere eigenaars.

Allen hebben hun hebbelijkheden - geen van allen zijn makkelijk in de omgang. Het zijn paarden om in de gaten te houden, je mag er niet vanuit gaan dat ze rustig en geduldig zijn. Echte bloedpaarden die zonder uitzondering goed marcheren, zeker van achteren.
Vaak vosjes. In combinatie met Purioso vaak schitterend mooie halzen en koppies. Uitdrukking hebben ze trouwens ook allemaal.

Niet voor de recreatie-ruiter, wel zeer geschikt voor de sport. Enkelen die ik ken kunnen ook redelijk springen.

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 23:21

Een paar jaar geleden werd mij een Z2 merrie aangeboden om te rijden, juist dat was een Houston. Ik was toen zelf nog L1 en ik dacht dat ik met de kont in de boter viel!! Helaas was het tegendeel waar. Zolang ik maar niet teveel van haar vroeg was er niets aan de hand, maar zodra ik wat meer begon te vragen ging ze zonder pardon, zonder het aan te voelen komen recht omhoog en dan ook kaarsrecht, het is een keer voorgekomen dat we samen achterover zijn geklapt.
Op stal was ze heel braaf, je kon er onderdoor lopen, kinderen konden er alles mee, maar het rijden....een drama. Deze zelfde merrie staat nu al een hele poos op marktplaats.nl voor de verkoop!!!

Marghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 15:07

IK heb de merrie op marktplaats gezien....het leek me een interessante merrie. (ster en sport) Maar haar karakter was dus wat moeilijker?

Ik heb ook gehoord dat houston s vaak wat klein blijven...? (zou kunnen dat ik het verkeerd heb he) Daarom hebben wij ervoor gekozen om ons merrie niet bij Houston te doen.

Groeten Marghe