(nakomeling) Pachat II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

(nakomeling) Pachat II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 13:40

Ik heb sinds kort een Flemmingh x Pachat II. Lijkt qua uiterlijk wel wat op Lingh.
Nou kwam ik erachter dat hij een goede springtechniek heeft en het nog leuk vindt ook.
Ik was benieuwd of er mensen zijn die foto;s van Pachat II hebben of van (bekende) nakomelingen van deze hengst in de springsport.

fen

Re: (nakomeling) Pachat II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:52

De KWPN-gekeurde Calypso (zie www.zwartjens.nl) is een volle broer van PachatII

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:54

Als jong paard heeft Pachat II zeer goed gepresteerd. Ook in de nafok heeft hij qua springtalent goed gescoord, maar de karakters zijn soms wel moeilijk te noemen. In het KWPN is een volle broer goedgekeurd ( zijn naam ontsnapt me momenteel) en ook in Hannover is er nog een volle broer gekeurd (Quasi Roi).

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 14:50

Okeej bedankt, het schijnt dat er in DenBosch ook een 'lastige' Pachat meeliep in het springen. Weet iemand wie dit was?

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:57

ik heb een pachat II ruin...
kheb nog geen foto's op de computer staan van hem, maar zal er binnenkort eens wat opzetten.
kleine beschrijving: groot (1.74 ofzo), bruin met een fijne witte bles

hij is echt heel lief en aanhankelijk in de omgang, maar tijdens het springen durft hij wel eens wat sterk te worden.
Ik spring vooral met hem en lrv rijden we klasse M (Z startgerechtigd, maar omdat ik altijd mei-juni moet blokken komen we helemaal onvoorbereid in zomerseizoen en M kan hij gemakkelijk aan, ook al hebben we eens een foute afstand ofzo), en federatie 1.20-1.30m
Hij springt heel erg graag en hij heeft nog nooit geweigerd zover ik mij kan herinneren... hij heeft ook heel erg veel vermogen, maar z'n achterhand techniek zou beter kunnen
Hij is ook heel speels (zowel op stal, in de wei als tijdens het rijden)
als je nog iets wil weten moet je 't maar vragen
zal zo snel mogelijk wat foto's erop zetten Lachen

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:01

Hier in Zeeuws Vlaanderen loopt er een goed springende Pachat II zoon, idd zo te zien niet de makkelijkste, een paar jaar geleden bokte hij nog wel eens graag na de sprong.
Overigens is hij ook kampioen geweest tijdens Jumping Zeeuws Vlaanderen.