kanshebber wie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

kanshebber wie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:23

Wie kent de hengst kanshebber, een nrps.
Hebben jullie misschien foto's? Mijn verzorgpony is een dochter van kanshebber en nou zou ik graag willen weten waar foto's of iets dergelijks staat
de link nrps.nl ken ik al! Lachen

PieterBel

Re: kanshebber wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:28

kanshebber is in de springsport uitgebracht (misschien nog steeds) volgens mij was het een vos D pony.
Meisje van Vetker reed er volgens mij mee.

Krimph x Daisy Brown, en die merrie Daisy Brown is volgens mij noch door Zoër uitgebracht in de ponytijd

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:28

Hoi,
Ik ken kanshebber wel, is een hele goede pony. Wij hebben er enkele veulens van en de moeder van kanshebber (Daisy Brown) heeft lange tijd bij ons gestaan, en toen drachtig geraakt van Simply te best
Kanshebber is daarna nog het enige veulen wat Daisy kreeg...ze leeft nog steeds, al 34 jaar oud!!!
Daisy Brown was in 1986 Europees kampioen Springen, dus een super afstammeling en dat van Krimh ox. die Z springen en Z SGW was bij de paarden.
Of kanshebber ergens meer op de site weet ik niet precies, maar als je ooit meer informatie wilt, laat maar even weten...

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:44

Ja ik wist al wel wat ja over kanshebber, dat hij Zz springen liep. En dat hij nrps was enzo 75 % arabisch, dat stond ook op de site (nrps.nl) maar heeft niemand foto's?

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:57

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:06

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:25

Grrr, ik kan het niet uitstaan als ik iets zoek, maar het niet kan vinden Boos! , maar zo zie je maar weer: even doorzetten en je vindt wat. Bij ons op stal staat ook een nakomeling van hem dus was wel benieuwd naar wat foto's Haha! .
Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:02

Kanshebber staat bij de familie Vetker in Wierden, dochter Liseth springt internationaal met hem. Hij is idd een zoon van Krimh ox en Daisy Brown (v. Kebir II, m. een New Forest-merrie).

Een leuk artikel over Daisy Brown (wel in het Frans): http://www.horsetvdo.com/sandra-nieuwendijk/

Stamboom op de site van de KNHS, helaas geen foto erbij: http://193.172.45.90/topsport/paard_det ... aardid=413

Nog een Franse site met verslag & foto's van Pony Indoor Wierden 2004 waarbij Kanshebber wel een paar keer op de foto staat: http://www.poneydesport.com/gp_inter/wierden2004.php

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:15

echt super bedankt allemaal! Ik hoop dat er nog een link komt waarbij ik een foto kan zien die ik kan opslaan, maar hier ben ik ook echt zo super blij mee! Haha!
Super thanks!!

Babsie_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 21:24

mijn pony is de zoon van kanshebber en heeft ook veel springtalent. heeft jou verzorgpony ook veel springtalent?

groetjes!!!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 14:13

toevallig was daisy brown er op de hengstenshow van dit jaar.
nu wel al aardig oud .. maar daar moet je even door heenkijken
Afbeelding
Afbeelding
dit was Kanshebber op de verrichtingen van het NRPS.

Renatuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:45

Hallo,

Kanshebber loopt idd internationaal met Liseth Vetker. Voorheen met Judith Vetker.
Over een maand ongeveer gaat hij naar Orchid's paardenmelkerij toe en gaat Kantjes Carlando naar Vetker voor hem in de plaats vertelden de eigenaren van Orchid's Paardenmelkerij ons gister.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:56

Ik heb kanshebber destijds in de nakeuring gezien, tis een fantastsische springpony maar op zijn gangwerk zet ik zo mijn bedenkingen neer. Geeft wel mooie type rijponys. Knipoog