mijn mama's paard is drachtig en we zaten er is over na te denken wat nouw leuker is of wat we het liefst zouden willen hebben... het belangrijkste is natuurlijk dat het gezond is maar wat zouden jullie liever willen?
Het is maar hoe je het bekijkt: Als je wilt fokken is een merrie mss handiger... of je wil een goed gekeurde hengst hebben. Voor de sport hangt het ervan af hoe het karakter van het paard is. Wil je een vechter, dan zijn meestal de merries die dit doen. Maar hengsten kunnen ook, als je van ze wint, tot het uiterste gaan. Merrie of hengst, mss niet de makkelijkste karakters. Maar het is maar wat bij jouw past en wat het karakter is van het paard.
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
mij maakt het niet uit! toen ik ging kijken voor een veulen, waren de eerste vier die ik zag wel hengstjes. maar dat kwam gewoon zo uit! nu heb ik een merrie'tje en daar ben ik ook heel gelukkig mee
Mijn merrie is ook drachtig, nog 1 maandje . T maakt mij niet uit wat het wordt. Ik hoef geen merrie zodat ik mijn merrie lijn kan voortzetten, dat is voor de échte fokkers wel vaak zo. Een hengstje lijkt mij ook wel leuk, hebben vaak toch net wat meer uitstraling, maar dan moet je ze later wel hengst kunnen houden en dat is vaak lastig. Maakt mij dus niet zo veel uit!