weer miskraam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

weer miskraam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 19:06

Mijn buurman, hij is hobby vermeerderaar Haha!, heeft 2 welshachtige pony's een hengst en merrie. Het gaat nu al voor de 2eX mis, vorig jaar was het veulen wel geboren maar bleek er een spier 4 cm te kort te zijn. Dit jaar heeft de merrie het veulen eruit gegooit. Hij heeft nu nog een merrie ook drachtig van die hengst, en daar weet ik nog niets van, maar die merrie liet zich wel ngo regelmatig dekken (was zelfs helemaal stuk gegaan) ook gaat de hengst wel eens uitdekken. Hij heeft mijn merrie ook perongelijk gedekt, mar die is nooit drachtig geboren, maar dat kan ook aan haar liggen, is al 29 jaar. wat denken jullie zal er iets mis zijn met de hengst of zit het in de merrie...

RuizWish

Re: weer miskraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:18

'n keertje de baarmoeder laten spoelen!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:19

Wel een beetje apart.. Maar misschien accepteerd het lichaam van de merrie het gewoon niet. En stoot het het veulen zo af!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 19:24

ik weet niet maar ik weet wel dat het geen geld mag kosten. Dat is ook zo met het ontwormen, hij ontwormt ze wel, 1x per jaar 7 pony's met 1 spuit, allemaal een klein beetje. Zou het hem daar in kunnen zitten, de wormen?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:51

@ lailapri:
wij ontwormen onze paarden om de 6 á 8 weken en dan een hele spuit dus het zou heeel goed kunnen dat het aan de wormen licht want 7 paarden per spuit is echt te weinig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 07:00

Het kan aan een heleboel dingen liggen. Het kan ook maar zo zijn dat de combinatie van die hengst en merrie niet kan. Ik ken een bewezen fokmerrie (kroonmerrie bij hackney's, Yellow Rose), en deze heeft al zeer veel veulens ter wereld gebracht. Ze is 2 jaar op rij drachtig geweest van dezelfde hengst, en 2 jaar na een volledige dracht een dood veulen. Jaar daarna heeft ze van een andere hengst een gezond veulen gebracht. Reden was dat de bloedcombinatie niet kon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:55

Wat een gepruts. Ik zou me er niet teveel in verdiepen als ik jou was en hopen dat die dieren niet meer drachtig worden.
De hengst en/of merrie kunnen drager zijn van een virus, wormen krijg je volgens mij geen abortus van, wel koliek. Maar wat het ook is, dat zou een DA kunnen bepalen, maar als je daar geen geld voor over hebt...kun je maar beter stoppen denk ik.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:47

ik hoop dat het aan de hengst legt en ik hem mag kopen, verzorg hem nu toch al zijn hele leven zowat.