Cursis bij wiepke vd lageweg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Cursis bij wiepke vd lageweg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:47

Hai

Nou had een vriendin mij mee gevraagt na een cursis bij wiepke vd lageweg in Bears.
Omdat haar andere vriendin er stage loopt zocht ze nog een paar mensen.
En het scheen vanavond al te zijn om kwart voor 8.
Maar nu belt ze net en zegt dat het nog niet zover is, meer heeft ze me niet verteld.
Het gaat over het extrieur van het paard .
Wie kan mij hier verder over helpen .
Kon ook niets op de website vinden .

Groetjes, Priscilla

Climax

Re: Cursis bij wiepke vd lageweg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:01

Misschien kan je even bellen naar vd Lageweg? Het nummer staat wel op de website Knipoog

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:46

Het gaat om een cursus beoordelen paarden.
Vanavond was de instructie/oefenavond.
Een maand later hebben ze de sellectieavond, waarop half maart het kampioenschap van friesland is.
Op zo'n vier locaties in Friesland zijn sellectieavonden, wordt georganiseerd door de fokverenigingen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 06:58

Vajramani schreef:
Het gaat om een cursus beoordelen paarden.
Vanavond was de instructie/oefenavond.
Een maand later hebben ze de sellectieavond, waarop half maart het kampioenschap van friesland is.
Op zo'n vier locaties in Friesland zijn sellectieavonden, wordt georganiseerd door de fokverenigingen.

En daar hoefden wij waarschijnlijk niet bij te zijn.
Of moest dat wel.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 07:20

Een meisje die werkt bij wiepke, en die heeft mij ingeschreven samen met haar en een vriendin...... denk ik Sigaar

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 07:33

Al hoewel ik dat betwijfel Haha!
Maar ben wel benieuwd .

Jeetje de tijd voor het wijzigen van een toppic word steeds korter....

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:56

Naar mijn idee is de oefenavond op vrijdag 18 februari ??

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:51

Beoordelingswedstrijden

De fokverenigingen en de regio-Fryslân organiseren in de maand februari instructie/oefenavonden voor alle leeftijden over het beoordelen van rijpaarden.

Doel:
De Regio-Fryslân van het KWPN wil samen met de onderliggende vijf fokverenigingen - Ooststellingwerf en Friesche Zuidzijde, Surhuisterveen e.o., Sneek e.o. en Friesland-Noord - met de beoordelingswedstrijden voor paarden de deelnemers meer inzicht geven in het op de juiste wijze beoordelen en waarderen van een paard; daarnaast wil men de relatie tussen de exterieurkenmerken van een paard en de (mogelijke) sportprestatie (dressuur/springen/ evt. tuigen) laten zien. De aandacht bij de instructieavonden en de beoordelingswedstrijden is vooral gericht op het KWPN-lid of op een mogelijk lid van het KWPN, die op dit moment al wel actief is in de hippische sport.

De instructie- c.q. oefenavonden staan open voor iedere geïnteresseerde (leeftijd, lidmaatschap KWPN, kennis, ervaring enzovoort) spelen hierbij geen enkele rol. Iedereen is van harte welkom! De voorselectiewedstrijden en de finale staan alleen open voor KWPN leden of kinderen van KWPN leden. Er mag ook buiten mededinging aan de voorselectie wedstrijd mee gedaan worden. Iedere deelnemer mag maar aan 1 voorselectiewedstrijd meedoen. De beste deelnemers van deze voorselectiewedstrijden kunnen op 18-03-2005 meedoen aan het kampioenschap van Fryslân.

Data beoordelingswedstrijden:
Fokvereniging/Regio Locatie Instructie / Oefenavond
19.45 uur Voorselectie
19.45 uur Finale
Friesland- Noord Leeuwarder-Manege L’warden 11-02-2005
Ooststellingwerf / Friesche-Zuidzijde Fam. Pomp Langedijke 07-02-2005 07-03-2005
Surhuisterveen e.o. Fam. Henstra/Henstra Drogeham 17-02-2005
Sneek e.o. Fam. Van de Lageweg Beers 18-02-2005 04-03-2005
Kampioenschap van Fryslân Fam. Van de Lageweg Beers 18-03-2005
vanaf 18.30 uur

Belangstellenden voor de beoordelingswedstrijden van de fokverenigingen van Ameland en Terschelling kunnen meedoen bij een van de bovenstaande fokverenigingen. Informatie bij de secretariaten van de fokverenigingen:
Fokvereniging Oostellingwerf: mevr. E.Oonk, Veneburen 1, 8423 VH Makkinga, tel.0516-441258.
Fokvereniging Friesche Zuidzijde: mevr.H.Brouwer-Jelsma, Houtlaan 4, 8415 AH Bontebok, tel.0513-542154.
Fokvereniging Friesland-Noord: mevr. Mevr. J. Wassenaar, St. Janswei 22, 9033 WL Deinum, tel. 058 – 2542079
Fokvereniging Sneek e.o.: mevr. H.de Jong, De Kat 2, 8616 LA Westhem, tel.0515-579425.
Fokvereniging Surhuisterveen e.o.: dhr. F. Postma , Foijengaweg 144 , 9293 LR Kollumerpomp, tel. 0511-408284.

De kosten bedragen maximaal 5 euro per avond.

Bron : www.kwpnfriesland.nl

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:18

Inderdaad, wel dus de 18e. gelukkig maar. Knipoog

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:19

Ga je erook heen dan ?
Ik wil opzich ook wel graag.
Als je je nog kan inschrijven

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:04

Je hoeft je niet in te schrijven, het is een oefenavond.
Waarin het beoordelingsformulier wordt behandeld. Wil je deelnemen aan de cursus, dan kun je je na de oefenavond opgeven.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:42

de oefenavonden zijn in de leeuwarder manege...vrijdag 11 feb.

de voorselectie op 4 maart is bij vdl stud... dan kun je je kwalificeren voor de finale op 18 maart....

op kwpnfriesland.nl staat meerinfo

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:38

Goedenavond Priscilla,

Mag ik even wat vragen? Werkt je vriendin nog steeds bij Lageweg? Kent zij misschien het paard Nikita K (misschien is haar naam veranderd) Het is een vosmerrie Jus de Pomme x Wagenaar. Ongv 1.70 hoog. 4 witte benen en een onregelmatige bles. Braaf paard, om te rijden wat lastiger. Ze komt bij Jespers uit Prinsenbeek vandaan (hij heeft haar gekocht van haar fokker Dhr H. Kamp. Graag zou ik willen weten hoe het met haar is. Pas heb ik gehoord dat ze weer verkocht is.
Alvast bedankt!

Groetjes,

Mandy

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 19:57

Hallo Mandy,

Ik kan het altijd eens even aan haar vragen als ik haar spreek.

Groetjes,

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:00

Ik ben benieuwd.....
ze heeft ook een Ahorn veulen gehad en ook een keer een dood veulen maar ik weet niet meer waarvan...

Ik hoor het wel..ook als het misschien minder goed nieuws is wil ik het graag weten..

Groetjes

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:25

Mandyv schreef:
Goedenavond Priscilla,

Mag ik even wat vragen? Werkt je vriendin nog steeds bij Lageweg? Kent zij misschien het paard Nikita K (misschien is haar naam veranderd) Het is een vosmerrie Jus de Pomme x Wagenaar. Ongv 1.70 hoog. 4 witte benen en een onregelmatige bles. Braaf paard, om te rijden wat lastiger. Ze komt bij Jespers uit Prinsenbeek vandaan (hij heeft haar gekocht van haar fokker Dhr H. Kamp. Graag zou ik willen weten hoe het met haar is. Pas heb ik gehoord dat ze weer verkocht is.
Alvast bedankt!

Groetjes,

Mandy

Ik weet het niet zeker, maar bij Gotien Sipma, staat ook een vosmerrie van Jus de Pomme, komt ook bij Wiepke vandaan.
Ik weet niet of dit dezelfde is, maar de omschrijving die jij geeft klopt wel met die van dat paard.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:34

Ja er zijn er niet zo heel veel van. Nu word ik toch wel heeeeeeeeel nieuwsgierig Knipoog . Ik heb wel foto's van haar. Toen ze 3/4 jaar oud was.

Ze heeft ook de merrietest gedaan. En waarschijnlijk heeft ze een litteken op een van haar voorbenen net boven haar hoef.
Laat het me alsjeblieft weten!!!

Groetjes

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:39

Ik heb wel het vermoeden dat het om hetzelfde paard gaat.
Ik heb dat paard gezien toen we daar waren voor te beoordelen.
Ze liet dat paard vrij springen. Beestje kon goed bewegen. Volgens mij is dat paard ook bij wiepke geweest om keuringsklaar gemaakt te worden.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:40

Hoe oud is die merrie nu dan? Zie net dat t een N is, 10? Wanneer zou ze naar de keuring zijn geweest dan?

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:55

Nou ze was vier denk ik net, ze was net zadelmak. Dat was in Deurne.

Daarna is ze nog naar keuring voor het stamboek geweest in Oud-Beijerland waar ze hele hoge punten kreeg voor het vrij springen inderdaad. Maar ze mocht niet door omdat ze haar extrieur niet goed genoeg vonden of zoiets (en heel veel mensen snapten niet dat ze niet door mocht).

Ik zal vanavond anders proberen een foto op de site te zetten.

Bedankt weer!

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:06

Als ze ergens in de laatste vijf jaar klaargemaakt is voor de keuring zou ik haar moeten kennen. De afstamming komt me niet bekend voor. Misschien idd als ik de foto zie.

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:11

Goedenavond,

Nou de foto's liggen bij mijn ouders dus dat wordt pas van het weekend. En ik weet niet of ze nog naar keuringen geweest is de afgelopen jaren. Haar veulen Sikita volgens mij wel.
Ik weet niet wat ik verder nog kan vertellen. Toen was ze graag buiten en buitenrijden en springen vond ze geweldig.
Hopelijk hoor ik weer wat.

Groetjes Mandy

Mandyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 14:49

zo das wel heel lang geleden maar heb je ooit nog iets gevonden?

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 15:03

Ik ben met de selectie wedstrijde van het beoordelen 2de geworden van Friesland Noord, was als de dood dat ik ook door zou gaan naar de finale, moest ik in de microfoon spreken, beetje faalangst voor zulke dingen. Ging net niet door naar de finale, de eerste acht gingen door ik was nummer 9, piste bijna in mijn broek bij de uitslagen.
Nu heb ik er geen last meer van, was ook een jaartje jonger.
het is inderdaad alt een tijd terug deze topic

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:14

He wat stoer.. Kennen jullie Ulrik ook misschien? een Indorado x Nimmerdor x uniek x farn x courville.. is nu 4 Jaar oud een ruin heeft volgens mij een kolletje, 2 jaar geleden is zijn volle broer verkocht naar Italie die is daar nu M of Z springen en nog een andere volle broer van hem staat in mijn profiel
Bij wiebke staan ook een hele boel van de sina en lottie stam, die koopt ie allemaal op van mijn oom.