Wie heeft er nog meer een nakomeling van Darnels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Wie heeft er nog meer een nakomeling van Darnels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 13:05

Hallo, ik ben marieke.
Ik heb zelf een darnels x tolbert merrie, en was benieuwd naar andere darnels.
Hoe is die van jou in het rijden en op stal?
Kan die van jou ook goed lopen?
Mijn merrie kan echt super draven, heeft alleen een klein beetje een stuiter galop maar word elke keer een klein beetje beter.
Ik heb zelf geen foto's maar mischien jullie wel?

groetjes marieke

Viennanova

Re: Wie heeft er nog meer een nakomeling van Darnels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:24

Ik heb een maand terug mijn 14 jarige ruin van Darnels verkocht. Het is een werklustige, erg lieve ruin van 1.73. Ik reed Z2 met hem. Zijn volledige afstamming is Darnels x Zeddam X Le val blanc x Lotto. Hij is naar iemand gegaan die er L2 mee gaat starten.

Edit; volgens mij heeft Suzanne F ook een Darnels gereden, Darnels x Notaris......ZZ-zwaar??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:26

Ik ken geen nakomelingen van Darnels, maar Darnels zelf heb ik wel eens mee te maken gehad.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 13:28

Viennanova schreef:
Ik heb een maand terug mijn 14 jarige ruin van Darnels verkocht. Het is een werklustige, erg lieve ruin van 1.73. Ik reed Z2 met hem. Zijn volledige afstamming is Darnels x Zeddam X Le val blanc x Lotto. Hij is naar iemand gegaan die er L2 mee gaat starten.

Edit; volgens mij heeft Suzanne F ook een Darnels gereden, Darnels x Notaris......ZZ-zwaar??

Ja ik weet dat jij een darnels had.( heb ook les van gea)
En heb je ook wel eens gezien op wedstrijden.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:31

Ah, ik heb een idee wie jij bent (je hebt een Darnels merrie die eerst voor de fok gebruikt werd en je rijd met een ander paard M1....heb ik de goede voor me.....?)

Ga je nog starten met je Darnels merrie?

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 13:34

zerena schreef:
Viennanova schreef:

Ja ik weet dat jij een darnels had.( heb ook les van gea)
En heb je ook wel eens gezien op wedstrijden.

Mijn merrie is ook erg werklustig maar kan ook erg vervelend zijn met haar hoofd (komt van lucky boy zit er twee keer in bij mijn merrie).
En ja je hebt de goeie voor je heb met mijn merrie 1 veulen gefokt lijkt heel veel op haar moeder.
Ik ga 26 ferbruari starten met haar in de l1 in siegerswoude.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 13:40

Aimee schreef:
Ik ken geen nakomelingen van Darnels, maar Darnels zelf heb ik wel eens mee te maken gehad.

Hoe was zijn karakter?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:12

Tja, wat kun je daarover zeggen als ie in een donker boxje weg geborgen staat naast de molen en alleen verplaatst wordt van z'n stal naar de molen en weer terug. Hij zag niet eens daglicht meer. Toch bleef ie erg braaf, een kind kon hem de box uit halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:32

Ik heb inderdaad ook een Darnels x Notaris, hij is inmiddels met pensioen. Hij liep op zn zesde al ZZ-licht. Zodra de profielen het weer doen moet je eens een kijkje nemen want daar staan foto´s en info in.

Super karakter maar niet apart bewegen maar heel werkbaar en een fijne galop.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 08:33

Nou is ook lekker als er niks met z'on hengst gedaan wordt.

En Suzanne F. Ik zal zeker even in je profiel kijken als ze het weer doen ben wel benieuwd.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:03

je hebt het zeker over stoeterij de els. nou ik loop daar nu stage. en er staat nu nog een dekhengst en daar word nu ook niks meer mee gedaan omdat als hij onder het zadel is zijn borst vast pakt. heel raar ik heb zelf rubels niet gekent maar hij werd bij de els volgens mij ook alleen nog maar gebruikt als dekhengst maar daar staat hij nu niet meer. maar die dekhengsten die zien daar heus wel daglicht hoor. je hebt gelijk dat hij bij de stapmolen stond en dat hij daar werd ingedaan maar er werden ook wel andere dingen mee gedaan. wat allemaal weet ik niet maar hij kwam wel eens buiten. maar misschien niet vaak. maar Aimee hoe weet jij dat dan? ben je daar wel eens geweest? niet stom bedoelt ofzo. maar was er nieuwschierig naar Haha!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:26

Ik heb zelf een 13 jarige ruin uit een makelaar moeder. Echt een super paard! Draven dat die kan. Ik heb hem nu 10 jaar. Hij is lekker rustig op stal, al staat hij alleen en alle andere paarden staan buiten dat deert hem niet. Kan makkelijk mee op concours enige is dat hij super nieuwschierig is. Hij moet echt alles zien.