Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Marsie schreef:Vaak zit ik op het net wel eens te kijken tussen de paardjes die te koop staan enz. En ik zag er laatst 1 uit een merrie van Marco Polo ox en de vader was de (KWPN) hengst Jaguar (zegt jullie dat wat?). Verder stond erbij dat -ie KWPN-b papier had. Wat houd dat eigenlijk in?
(= btw gewoon een nieuwsgierigheidsvraagje)
marije1987 schreef:Wat was de vader de Jaguar die jij tegenkwam of is dat niet bekend?
Marsie schreef:marije1987 schreef:Wat was de vader de Jaguar die jij tegenkwam of is dat niet bekend?
Wat bedoel je precies? Wat de vader van die hengst Jaguar weer is (bedoel je?)? Ik heb geen idee, dat stond er niet bij.

Missouri schreef:Denk dat je 't verkeerd gelezen hebt.
Vader zal wel Jaguar OX geweest zijn, en de moeder van Marco Polo.
OX staat namelijk voor Arabisch volbloed, en dat is Marco Polo niet
Hij heeft een Reg B papier omdat de moeder ws een kwpn merrie is, en Jaguar een niet-erkende Arabier.
B register betekent zoiets als "het is dat de pa en ma bekend zijn, anders kon-ie direct met het oud vuil mee".
Ze hadden 'm bij het nrps in moeten schrijven, dan had-ie nog een vol papier gehad![]()
Een paard wat met zo weinig verstand gefokt is zou ik toch niet snel kopen
Missouri schreef:Denk dat je 't verkeerd gelezen hebt.
Vader zal wel Jaguar OX geweest zijn, en de moeder van Marco Polo.
OX staat namelijk voor Arabisch volbloed, en dat is Marco Polo niet

Needje schreef:Beetje onzinnige opmerking dat paarden met een B papier eigelijk rotzooi zijn! Ik heb een paard met een B papier, en t is een super beest! Moeder was kampioen van Noord Holland en de vader was een jonge Sultan die helaas niet door de hengstekeuring kwam, maar waar de fokkers zelf heel erg in geloofde. Verder doet bloed er niet toe. Het is een ruin! Boeiend!!!!!!
en een merrie nog wel.
) Missouri schreef:Needje schreef:Beetje onzinnige opmerking dat paarden met een B papier eigelijk rotzooi zijn! Ik heb een paard met een B papier, en t is een super beest! Moeder was kampioen van Noord Holland en de vader was een jonge Sultan die helaas niet door de hengstekeuring kwam, maar waar de fokkers zelf heel erg in geloofde. Verder doet bloed er niet toe. Het is een ruin! Boeiend!!!!!!
Als je een beetje opgelet had op Bokt had je geweten dat ik zelf ook een (ex) register B paard heben een merrie nog wel.
Die heb ik over laten zetten naar het NRPS, en met succes (keuringskampioen).
IK vind niet dat B-reg paarden rotzooi zijn, maar als je de advertentie met het rooie stopbord in de IDS een paar keer gezien zou hebben, zou je weten hoe het KWPN erover denkt![]()
Meestal worden de combi's OX x rijpaard gemaakt 'omdat Arabieren zo mooi zijn en we hopen dat het veulen ook zo'n mooi hoofd krijgt' en ik zou extra kritisch naar zo'n beestje kijken.
De Jaguar pony's doen het prima in de sport, het zijn ook leuke dieren. Niks mis mee.
Je kunt je dier gewoon overzetten naar het NRPS, bel maar even met het stamboekbureau en die vertellen je hoe het verder gaat (je moet de papieren opsturen, dan krijg je een NRPS papier en als je wilt dat-ie in het stamboek wordt opgenomen zul je naar een keuring moeten gaan).
Needje schreef:Ik kan die van mij niet om laten zetten, want t zijn alle twee KWPN-ers.