De mening van Pukpaleis: HK Den Bosch DRESSUURDAG

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pukpaleis

De mening van Pukpaleis: HK Den Bosch DRESSUURDAG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:01

HET BEGON AL 'S OCHTENS VROEG MET EEN AARDIG GROEPJE HENGSTEN; EEN PAAR HELE FIJNE SANDRO-HITS, DE SANDRO HITX HOUSTON IS EEN TIKJE BEKNOPT MAAR EXTRA CHIQUE EN LEKKER IN VERBAND LOPEN VOND DE SANDRO-HIT X SILVANO DUIDELIJK MINDER KWA UITSTRALING EN LOPEN , DE FURST HEINRICH VAN EURO-COMMERCE LEEK EEN COMPLEET PAARD MAAT FRONT MOOIE KLEUR GOED LOPEN. DE SUNNYBOY WAS EEN STUK MINDER ALS ZIJN VOLLE BROER...TE ZWAAR(MOEDIG)VAN DE CONTANGO'S BEVIEL DE CONTANGO X JAZZ X ZUIDHORN WEL ONDANKS ERG KROM ACHTERBEEN EN PIEPHAKKEN VEEL FRONT GOED LOPEN. DE FUTURE'S VIELEN TEGEN ZELFS UIT UIT DE MOEDER VAN JIMTOWN, PARDON EN FARMER.....NIKS AAN VEEL TE ZWAAR EN KORTBENIG BEWEGINGEN GEWOON AANGEWEZEN LANCET KAN MIJ NIET BEKOREN MET Z'N GROTE KOP EN LANGE LIJF.
TJA EN DAN KOMT ER EEN PARTIJ ELLENDE OO SEVEN OBELISCK ROMAN NATURE ALLEMAAL VEEL TE WEINIG BUIGING IN HET ACHTERBEEN WEL SOMS EEN MOOI FORONT EN HOOFDJE MAAR TE WEINIG BUIGING EN DRAAGKRACHT. MEEVALLER WAS VOOR MIJ DE OBELISK X NIMMERDOR MAAR DIE IS NU NET NIET AANGEWEZEN ??,TOEN HEB IK ER EEN PAAR GEMIST MAAR WAS OP TIJD TERUG VOOR HET BETERE WERK : DE FERRO DARWIN ERG CHIQUE EN EEN GOED ACHTERBEEN IETS BEKNOPT DE FERRO X CALYPSO IETS PLAT EN DEGELIJK WEL FIJN LOPEN VEEL HENGSTENUITSRALING, DE OSMIUM WOLFGANG RONDOM FIJN DIER MISSCHIEN NIET TE LANG VOORBEEN PADDOX X MYTENS CHQUE BLOEDPAARD GOED DRAVEN EEN SLAG MINDER GALLOPERENERG AFHANGEND KRUISN, NEGRO X JAZZ LEUK DIER VEEL FRONT IETS ZWAAR (NIET GOED OP DE FOTO'S??) DE jAZZ,S CONSEQUENT (TE) KROM ACHTERBEEN VEEL SCHOFT EN SCHOUDER KNAP FRONT VAAK VEEL VOORBEEN GEBRUIK EN EEN MINDERE GALLOP JAZZ X FLEMMINGH VOND IK BESTE LOPER, fLEMMINGHS ERG VEEL FRONT MOOI LANGELIJND RUIME SOEPELE GANGEN SVAAK ERG ROMMELIG IN GALLOP KAMPIOEN IS MIJ NIET OPGEVALLEN??, DE KRACK'S DE KRACK X HAVIDOFF APART LOPEN DE KRACK AMSTERDAM VEEL TE GEWOON LOPEN EN TYPE KRACK X ALASCA STIJVE HARK IN NET JASJE KRACK X JAZZ ECHTE TOPPER ENORM RIJZEN IN VOORHAND VEEL ACHTERBEEN GEBRUIK WEL KROM NETJE AFTEKENINGEN EN CHIQUE VOORKOMEN GOEDE GALLOP EN APARTE DRAF, KRACK X SULTAN BUFFEL MET NETTE BEWEGINGEN.
EEN AARDIGE EXOOT WAS DE NOW OR NEVERX BELISAR DRAVEN MET HIER EN DAAR EEN BEEN ENORM ZWEEF-MOMENT HIER EN DAAR EEN BEEN OOK GOEDE GALLOP EENVOUDIGE BOVENLIJN EN ZEER EENVOUDIGE MOEDERLIJN. OPVALEND IS DAT DE GEVESTIGDE ORDE FERRO,FLEMMINGH,JAZZ,KARACK C DE DIENST BLIJFT UITMAKEN ER MOET GELET WORDEN OP EEN CORRECT ACHTERBEEN(GEBRUIK) EN LANGELIJNDE TYPES, HEB 'S AVONDS GENOTEN VAN FERRO EN TUSCHINSKI ,DE TOPPER EN DE TOPPER IN DE DOP

youngster

Re: De mening van Pukpaleis: HK Den Bosch DRESSUURDAG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:03

kleinere letter zou fijn geweest zijn, het is nu echt bijna onleesbaar Knipoog

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:07

dat is ook mijn mening Knipoog

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:22

pukpaleis schreef:
ER MOET GELET WORDEN OP EEN CORRECT ACHTERBEEN(GEBRUIK)

Dat vernoemde ik ook al bij de springers. Knipoog

nl. je hebt het hier over vaderdieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:31

Je capslock vergeten uit te doen Verward en vergeten de leestekens te gebruiken? Om over een normale zinsopbouw nog maar niet te spreken Scheve mond........................Sjesus, het lijkt wel of ik het verslag van een iemand lees die de 1ste klas van de lagere school nog niet heeft afgemaakt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-05 21:34, in het totaal 2 keer bewerkt

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:32

pukpaleis schreef:
het begon al 's ochtens vroeg met een aardig groepje hengsten; een paar hele fijne sandro-hits, de sandro hitx houston is een tikje beknopt maar extra chique en lekker in verband lopen vond de sandro-hit x silvano duidelijk minder kwa uitstraling en lopen , de furst heinrich van euro-commerce leek een compleet paard maat front mooie kleur goed lopen. de sunnyboy was een stuk minder als zijn volle broer...te zwaar(moedig)van de contango's beviel de contango x jazz x zuidhorn wel ondanks erg krom achterbeen en piephakken veel front goed lopen. de future's vielen tegen zelfs uit uit de moeder van jimtown, pardon en farmer.....niks aan veel te zwaar en kortbenig bewegingen gewoon aangewezen lancet kan mij niet bekoren met z'n grote kop en lange lijf.
tja en dan komt er een partij ellende oo seven obelisck roman nature allemaal veel te weinig buiging in het achterbeen wel soms een mooi foront en hoofdje maar te weinig buiging en draagkracht. meevaller was voor mij de obelisk x nimmerdor maar die is nu net niet aangewezen ??,toen heb ik er een paar gemist maar was op tijd terug voor het betere werk : de ferro darwin erg chique en een goed achterbeen iets beknopt de ferro x calypso iets plat en degelijk wel fijn lopen veel hengstenuitsraling, de osmium wolfgang rondom fijn dier misschien niet te lang voorbeen paddox x mytens chque bloedpaard goed draven een slag minder galloperenerg afhangend kruisn, negro x jazz leuk dier veel front iets zwaar (niet goed op de foto's??) de jazz,s consequent (te) krom achterbeen veel schoft en schouder knap front vaak veel voorbeen gebruik en een mindere gallop jazz x flemmingh vond ik beste loper, flemminghs erg veel front mooi langelijnd ruime soepele gangen svaak erg rommelig in gallop kampioen is mij niet opgevallen??, de krack's de krack x havidoff apart lopen de krack amsterdam veel te gewoon lopen en type krack x alasca stijve hark in net jasje krack x jazz echte topper enorm rijzen in voorhand veel achterbeen gebruik wel krom netje aftekeningen en chique voorkomen goede gallop en aparte draf, krack x sultan buffel met nette bewegingen.
een aardige exoot was de now or neverx belisar draven met hier en daar een been enorm zweef-moment hier en daar een been ook goede gallop eenvoudige bovenlijn en zeer eenvoudige moederlijn. opvalend is dat de gevestigde orde ferro,flemmingh,jazz,karack c de dienst blijft uitmaken er moet gelet worden op een correct achterbeen(gebruik) en langelijnde types, heb 's avonds genoten van ferro en tuschinski ,de topper en de topper in de dop

De hoofdletters moet je er maar bij denken, dat gaat niet automatisch

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:41

Ik vond de obeliskjes eigenlijk best aardig, maar meer in het soepele dan in de afdruk.

Mijn topje
313 (Jazz x Flemmingh)
316 (Jazz x Flemmingh)
358 (Krack C x Jazz)
493 (Obelisk x Jazz)

Is het toeval dat er overal Jazz in zit??? Moet ik toch eens op letten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:46

Ik vond juist alles tegenvallen waar Jazz in zit....

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:05

Meningen verschillen.

Ik vond de Jazz x Flemmingh juist een zeer aansprekend dier. Wat een ruime gangen. Alleen moet ik hem nog onder het zadel zien, een paard met zulke ruimen gangen zal eerder problemen hebben met het sluiten. Ben erg benieuwd!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:10

Het had fijner lezen geweest als je je verslag wat netter had opgeschreven pukpaleis. Verder kan je ik jouw zinsopbouw en erg originele beschrijvende termen wel waarderen. Flemmingh's -> kwaliteitspaarden Pling Overigens niet allemaal. Ik zag er wel leuke tussen lopen. Schimmeltje is mij nog steeds godverslagen raadsel waarom die naar de 3de bezichtinging mocht. Verder is het mij idd opgevallen dat alle hengsten vrij kort waren in de rug. Vond het overigens geen storend beeld.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:18

Aimee schreef:
Ik vond juist alles tegenvallen waar Jazz in zit....

Goed.
Dan mag jij NIET door naar de volgende ronde voor de Volvo........

Hopeloos. (of je verwachtte gewoon te veel........ dat kan natuurlijk ook!)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:24

Jazz mag inderdaad niet door voor de Volvo, zijn nakomelingen worden imo gekenmerkt door een hele typische hals die ik verre van prettig vind.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:27

Aimee schreef:
Jazz mag inderdaad niet door voor de Volvo, zijn nakomelingen worden imo gekenmerkt door een hele typische hals die ik verre van prettig vind.

Maar wel allemaal gruwelijk lopen.
De halsjes van de Polanskys vind ik stukken slechter.
Over het gemiddelde Jazz-front hoor ik anders bar weinig klachten. Dit is relatief nieuw voor mij.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:30

Hmmm... zo geweldig vind ik die Jazzen niet lopen, dit jaar niet en vorig jaar al helemaal niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:33

Aimee schreef:
Hmmm... zo geweldig vind ik die Jazzen niet lopen, dit jaar niet en vorig jaar al helemaal niet.

Jij kunt zo jury worden bij het EASP denk ik.
Daar hebben ze dezelfde mening en waarderen ze dergelijke inzichten. Ja

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:36

Ik zou graag zien dat ze bij het kwpn het één en ander wat meer gaan waarderen, of anders geformuleerd; een aantal zaken wat minder waarderen.

Ik zie bijvoorbeeld veel liever Scandic.... Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:47

Trouwens, Ceasario vindt dat ik er geen snars van snap dus om mij nou te verbinden met het EASP.....

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 07:58

Aimee schreef:

Nee Scandic, dan heb je een echte dressuurtopper! Moeten ze alleen de stap wel uit de proeven gaan halen.

Pukpaleis, erg leuk je verslag, duidelijke taal voor iemand die er niet geweest is.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:33

Afbeelding
313

Best halsje, en beste gangen. Achterbeen kan ik op de video moeilijk zien, misschien iets gehoekt of wat lang moeten we de "officiele foto's" maar voor bekijken.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:05

Mr Bax scoort niet hoog op stand, aardige 0 benen Haha!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:10

Viennanova schreef:
Aimee schreef:

Nee Scandic, dan heb je een echte dressuurtopper! Moeten ze alleen de stap wel uit de proeven gaan halen.

Hij is toch al een stuk verbeterd moet ik zeggen, en hij blijft gewoon erg mooi om naar te kijken.
Maar goed, ieder zijn persoonlijke mening natuurlijk hè.

Mijn favoriet blijft nog gewoon de Now or Never x Belisar.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:16

Vond de Krack C nakomelingen tegenvallen. Ofwel zijn wij te kritisch maar zowel ik als mijn vader hadden er meer van verwacht. Die De Niro x Rohdiamant viel qua ruglijn wat tegen maar liep wel goed. Die Furst Heinrich trok onmiddellijk mijn aandacht. Goed van bouw, heel goed lopen. Die Krack C x Amsterdam vonden wij wel goed maar ging om een of andere reden niet door. Verdrietig Verder vond ik het jammer dat er zoveel bruine tussen zaten. Zag wij eens een mooie voshengst dan ging die niet door. Gelukkig zitten er nog enkele zwartjes tussen. Niet dat ik de bruine hengsten laat staan om hun kleur.

Toledo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:39

Vond zelf de Krack C X Amsterdam een zeer aansprekend, sterk paard. Iemand enig idee waarom zo'n paard niet doorgaat???

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:47

Omdat hij alleen maar wat loopt te duwen in de beweging.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:53

Toledo schreef:
Vond zelf de Krack C X Amsterdam een zeer aansprekend, sterk paard. Iemand enig idee waarom zo'n paard niet doorgaat???

Buiten dat hij nogal wijd achter ging en ze de laatste jaren voldoende Kracks aan de hengstenstapel toegevoegd hebben, zullen er wel voldoende argumenten zijn
Het was een veilingpaard dus reden temeer om hem niet zomaar te laten vallen.
De keuringscommissie beschikt over heel veel meer gegevens dan in het boekje staan.

Als iedereen er zo gek van was had hij ook wel meer opgebracht.