Ronaldo afstammelingen, hoe zijn ze ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zabbie

Ronaldo afstammelingen, hoe zijn ze ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 11:37

Wie heeft er een Ronaldo afstammeling ? en hoe is ie ?

Ik ben erg benieuwd naar de karakters van deze dieren.

Wil je ook even vermelden welke merrielijn erachter zit.

En meld aub. ook de negatieve puntjes.

Info over de hengst zelf is ook altijd welkom.

Alvast bedankt !! Pling

petraaken

Re: Ronaldo afstammelingen, hoe zijn ze ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:56

Heb er eentje gezien op de hengstenkeuring zaterdag in Den Bosch en vond hem eigenlijk tegenvallen.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 11:58

Wat viel je precies tegen aan deze afstammeling ?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:29

Vooral in beweging viel hij tegen. Liep maar gewoontjes vond ik. Het is wel maar eentje dat ik nu gezien heb. Er zijn vast wel betere dan hetgeen ik nu zaterdag heb gezien. Lachen

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 12:36

Ik heb al vaker gehoord dat ze vrij vlak kunnen zijn vooral in het voorbeen, maar ik wil graag weten of het daadwerkelijk zo is.

Dus vandaar mijn vraag.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:41

petraaken schreef:
Heb er eentje gezien op de hengstenkeuring zaterdag in Den Bosch en vond hem eigenlijk tegenvallen.

De Ronaldo x Beachboy?

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:44

Ik heb bij de eigenaar van Ronaldo gereden. Ik heb nog een ronaldo x juventus gereden.
Die hengst is tot de 3e bezichtiging gekomen bij de keuring vorig jaar.
Op stal heel lief en rustig. Maar tijden het rijden kon het wel een draak zijn.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:41

Kennis van mij heeft een 2 jarige ronaldoxfarmer. Heel mooi type paard. Veel front en gitzwart. Maar lopen helemaal niks. Hij is achter zeer nauw, heeft voor een erg vlak voorbeen en achter beetje sleeperig. In alle gangen weinig kracht en afdruk. Wel goed karakter.
Deze komt uit een zeer goede merrie die zeker lopen kan. Merrie was Z spr en Z dress. Haha!

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:12

Ik heb van de zomer een Ronaldo x Holland hengstje zadelmak gemaakt. zeer braaf dier, maar geen bijzondere bewegingen.

Ben nu bezig met een Ronaldo x Katouchon merrie die wel zeer apart kan bewegen. Ook superbraaf, echt een goed karakter.

kortom bij deze twee paarden zeer brave karakters, beweging kan dus verschillen. Denk dat de moederlijn daar een heel belangrijke rol in speelt Knipoog

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:28

Ronaldo (Rubinstein I x Ramino x Dombuche)
Geb. datum: 18 maart 1995
Kleur: zwart
Stokmaat: 169

Hengstleistungsprüfung Neustadt/Dosse (BRD) 1999 (oktober)
totaal: 120.38 punten, 7e van 47 deelnemers
dressuur: 121.36 ptn, 5e; springen: 108.48 ptn, 20e

Verrichting Ermelo 2001 (12-03 t/m 31-03; verkort onderzoek)
Ronaldo is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf heeft voldoende ruimte. De hengst heeft voldoende houding, voldoende afdruk en voldoende souplesse. Hij brengt het achterbeen goed onder. In galop heeft Ronaldo voldoende ruimte. Hij heeft een goede balans. De hengst kan voldoende schakelen en laat zich goed sluiten. Het voorbeen gebruik is iets vlak. Als dressuurpaard heeft Ronaldo ruim voldoende tot veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.
Ronaldo springt met voldoende afdruk. Hij heeft voldoende beentechniek en ruim voldoende bascule. Ronaldo toont daarbij ruim voldoende vermogen.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

In de periode waarin Ronaldo deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.

Afstammelingen 2001 (pub 08-02)
Ronaldo toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot royaal ontwikkelde nakomelingen, die rijtypisch zijn en goed in het rechthoeksmodel staan. Het hoofd is wisselend gevormd. De nek is goed van vorm en lengte. De hals is goed van lengte, vorm en bespiering. De schoft is goed ontwikkeld en voldoende van lengte. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is soms iets gezonken. De lendenen zijn goed van vorm en bespiering. De lendenen zijn goed aangesloten. De croupe is voldoende van lengte, goed van ligging en bespiering. De broekspier loopt doorgaans ruim voldoende ver door. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld en goed van lengte. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. De pijp is doorgaans lang. De omvang en de kwaliteit van het fundament zijn goed.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is goed van ruimte. Er is doorgaans sprake van ruim voldoende souplesse. Het achterbeen wordt actief gebruikt en doorgaans goed ondergebracht. De houding is wisselend. De galop heeft doorgaans voldoende ruimte. Het voorbeen blijft vlak.
Getoond: 6 veulens en 4 jaarlingen.

Afstammelingen 2001 (veulens)
Ronaldo toonde een voldoende uniforme collectie, voldoende tot goed ontwikkelde, ruim voldoende rijtypische veulens, die voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan en voldoende uitstraling hebben.
Het hoofd is voldoende sprekend en soms iets bol tussen de ogen. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is ruim voldoende tot goed van lengte, goed van vorm, zwaar bespierd en komt meermalen diep uit de borst. De schoft is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is doorgaans iets gezonken en voldoende bespierd. De lendenen zijn goed gevormd en goed aangesloten en bespierd. De croupe is voldoende van lengte, goed van ligging en goed bespierd. De broekspier heeft voldoende lengte. Het voorbeen is doorgaans correct gesteld. Het achterbeen is meermalen gebogen. Het fundament is wisselend in omvang, maar heeft ruim voldoende kwaliteit. De hoeven zijn soms iets smal.
De stap is zuiver en ruim. De draf heeft voldoende ruimte en ruim voldoende houding. Het voorbeen blijft doorgaans vlak. Het achterbeen wordt actief gebruikt, maar zou beter tot dragen moeten komen. De galop heeft voldoende ruimte en is voldoende gedragen. Het voorbeen blijft vlak.
Van de vier thuis geïnspecteerde veulens wijkt er één qua type en één qua beweging in positieve zin af van de rapportage. Eén veulen is vanwege een ongeval niet in beweging geïnspecteerd.
Bijzonderheden: Twee veulens waren onregelmatig.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 15(+4) veulens uit 70 dekkingen in 2000.

Goedgekeurde KWPN-zonen
UNGARO

Ronaldo is een goed ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hengst beschikt over een aansprekend front en goede verhoudingen. Het beenwerk is correct gesteld.
Ronaldo beschikt over een aansprekend modern exterieur, dat hij weet door te geven aan zijn veulens, die in beweging aanspraken.

HK Old Oldenburg 1997 (15-11)
1e goedkeuring + IA; Auktion DM 420.000.

HK KWPN Den Bosch 2001 (03-02)
Aangewezen voor verkort verrichtingsonderzoek.
De in Oldenburg goedgekeurde Ronaldo was op jonge leeftijd keuringskampioen in Oldenburg. Nadien heeft hij de verrichtingen met goed gevolg afgelegd. De moederlijn hoort tot de betere van Oldenburg en wordt gekenmerkt door extra modellen, bewegingsvorm en sportaanleg.
Een volle broer van Ronaldo is de goedgekeurde hengst en verrichtingskampioen Rubin Star; finalist tijdens het WK voor jonge dressuurpaarden. De Grand Prix-hengst Rubinstein I vertegenwoordigt de succesvolle dressuurstam van De Baey met daaruit de internationale dressuurtoppers Rembrandt, Ahlerich en Amon. Na Ramino en Weltmeister verschijnen de Volbloedhengsten Cardinal xx en More Magic xx op papier. Ramino heeft zich na een succesvolle springcarriëre inmiddels als betrouwbaar vererver bewezen.
Grootmoeder Cassandra II bracht het springpaard Zabadak.

Afbeelding

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 12:24

Pling

Bedankt voor jullie reacties tot dusver. Over het geheel gezien zijn de reacties niet overtuigend enthousiast...

Ik ben er nog niet uit. Ik ga dit weekend in overleg met de eigenaren van de merrie die ik ga laten dekken, om te bepalen wat zij van Ronaldo vinden, en of het een goede combi is met de merrie ( Saros xx x Duc de Normandie )

Vind het echt moeilijk om een hengst te kiezen... ajajajaj Nagelbijten / Gniffelen

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:43

Als je bij www.melissen.net
upano ronaldo x juventus intypt krijg je foto's te zien van de hengst die ik gereden heb.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:42

en wat vond je van deze ronaldo-afstammeling ? Want foto's zijn geduldig....

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:17

Frieke schreef:
petraaken schreef:

De Ronaldo x Beachboy?

Zou kunnen. Weet niet meer uit welke moederlijn hij kwam. Zou ik thuis moeten opzoeken.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:36

Ik heb destijds de eerste lichting op de hengstenkeuring in Ermelo gezien.
Het waren bijna allemaal Ronaldo kloontjes en de meesten konden wel machtig bewegen.
Het grote minpunt vond ik het karakter van deze nazaten.
Ze hadden totaal geen respect voor de mensen in de ring en het interesseerde ze geen malle moer als ze een tik met de zweep kregen, of ze liepen dwars door de zweep heen of ze haalden eens flink met de achterbeentjes uit.

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:43

Ik ken een Ronaldo X Mecenas bij ons in de buurt, is bont (wel mooi bont) maar kan er verder niet kapot van zijn, is te klein en bewegen kan hij niet, is wel heel braaf maar ook een druktemaker.

yvie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:33

Wij hebben een jaarling merrie van ronaldo x Refony (merrie in ons bezit)

Het is echt een top veulen, lief, sociaal.
Van vele merk ik dat de afstammelingen minder goeie gangen hebben, maar deze merrie heeft fantastische gangen.

Helaas heb ik nog geen foto van haar.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 10:11

B'elanna's eerste veulen is een Ronaldo.

Afstamming B'elanna: Vasco x Ecrasiet
De fokker wilde Lans ouderwetste achterhand verbeteren en de galop. Moeder heeft ruime regelmatige gangen, mag iets zekerder stappen. De galop is het minste punt. Qua karakter- en kleur overdracht is moeder absoluut dominant gebleken: donkerbruin, zelfde druipkop, lichtere neus en buik. Dominant, eigenwijs maar vriendelijk karakter.

Galop is inderdaad verbeterd, net als de ouderwetse achterhand. Paard is nu ruim vier (uit het hoofd) en heeft vorig jaar spelenderwijs de B en L1 doorlopen. Hoe het nu staat weet ik niet overigens.

Ik heb nog wel een paar foto's onder het zadel, die kan ik wel mailen.