wilawander xx en painter`s row xx

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silloouuhh

wilawander xx en painter`s row xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:23

Heeft iemand hier informatie over de volbloedhengsten wilawander xx en painter`s row xx die bij de Watermolen ter dekking staan?
Alles is welkom, foto`s, prestaties, afstammelingen enz....

Pascha

Re: wilawander xx en painter`s row xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:51

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:54

Wilawander heb ik gezien in Den Bosch. Een leuk model, maar in beweging een kruising tussen een hert en een mislukte Trakehner (zie ander topic Schijnheilig ;D ).
Volens mij kan-ie wel hééél erg hard lopen Schijnheilig

Bovendien had-ie wel HEEL erg losse achterbeentjes zeg! Tjongejonge, ze moesten bijna duiken daa rin de baan... Ja

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 23:08

He pascha tnx voor de site`s
Heb je misschien ook informatie over hun nakomelingen?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:23

kennis van mij heeft een Wilawanderxx x Weltmeyer, merrie is St Pr en Siegerstute met een 10 voor de draf in Hannover geworden. Mooi grootramig paard met superkrachtge bewegingen en veel schwung.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 09:29

[quote]kennis van mij heeft een Wilawanderxx x Weltmeyer, merrie is St Pr en Siegerstute met een 10 voor de draf in Hannover geworden. Mooi grootramig paard met superkrachtge bewegingen en veel schwung.

tnx!! Heb je misschien ook een foto van `t paard?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:42

Ik heb wilawander ook gezien op de hk en vond er niks aan. Van Painters row heb ik een dvd meegekregen waar hij op staat onder het zadel, en springen. Die kun je vast wel opvragen bij de watermolen. Als je een paard ziet bewegen e.d. krijg je toch een completer beeld. Painters row vond ik een mooi paard met redelijke gangen, wel lossigheid. Ik zou ook graag eerst een paar nakomelingen van hem zien.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:57

Painters' row is er vorig jaar uit gegaan op grond van zijn sperma-kwaliteit.
Dit is niet goed genoeg voor K.I. natuurlijk dekken levert geen probleem op volgens de eigenaren, hij gaat terug naar Duitsland.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:05

ik heb een painter's row nakomeling gehad. Superlief en mooi paard, af laten maken door acute maanblindheid.
Row zelf sprong ook bar slecht onder het zadel toen hij zich moest presteren.
Hebben geloof ik ook foto's op bokt gestaan.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:36

Op een veiling hebben we een merrie van Painters Row XX gezien. Ze was een trakehner en had veel kwaliteit. Ze is toen geveild voor meer dan 30.000 euro.
Sindsdien hou ik hem wat in het oog, maar van die spermakwaliteit wist ik niet. Jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:09

Ik heb dat ook gevraagd op de hengstenkeuring. De norm was 60 en Painters Row had 58. Dus hij zat er net onder. Het is sowiezo moeilijk. Libero bijvoorbeeld had ook slecht sperma. Je kon er per sprong dus weinig porties van maken. Maar bevruchten deed hij wel! Er zijn volgens mij aardig wat merries van deze volbloed drachtig, dus het is het proberen waard. Ik vind het de mooiste volbloed die op dit moment rondloopt, Stravinsky is het land ook al uitgewerkt.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:30

De painter's Row xx die ik had Duits papier en was in Duitsland gefokt. Was geloof ik Hannover papier, weet het niet meer zeker.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:55

Missouri schreef:
Wilawander heb ik gezien in Den Bosch. Een leuk model, maar in beweging een kruising tussen een hert en een mislukte Trakehner (zie ander topic ;D ).
Volens mij kan-ie wel hééél erg hard lopen

Bovendien had-ie wel HEEL erg losse achterbeentjes zeg! Tjongejonge, ze moesten bijna duiken daa rin de baan...

Had het niet beter kunnen formuleren...

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:03

Wilawander is een ontzettend werklustig dier en super in de omgang. Info kan je het best bij de Watermolen opvragen. Laat je niet misleiden door enkele Bokkers hier, die het nodig vinden om volbloeden in een slecht daglicht te plaatsen.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:10

Painters row xx doet het erg goed in Duitsland. Enkele nakomelingen zijn zeer duur geveild.
Painters row xx op de show 2004 bij de Watermolen:

Afbeelding

Wilawander xx, daar kan je veel over vinden via google. Ook via www.watermolen.net

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:11

Sinds wanneer is de waarheid vertellen een paard in een slecht daglicht plaatsen? Volbloeden zijn gewoon nodig maar deze twee deden me weinig. Wat moest die halve, mislukte piaffe aan het touwtje nou weer voorstellen? Sommige volbloeden kunnen ze beter op de renbaan houden. Wel één groot voordeel vd renbaan; ze waren ontzettend braaf!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:14

was dit niet een oud topic?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:16

Missouri schreef:
Wilawander heb ik gezien in Den Bosch. Een leuk model, maar in beweging een kruising tussen een hert en een mislukte Trakehner (zie ander topic ;D ).
Volens mij kan-ie wel hééél erg hard lopen

Bovendien had-ie wel HEEL erg losse achterbeentjes zeg! Tjongejonge, ze moesten bijna duiken daa rin de baan...

Ik dacht toch dat dit vrij actueel was Is die knol in een jaar tijd niets veranderd

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:14

Ik heb beide hengsten meerdere malen gezien waaronder in de training met Remy Bastings en was echt onder de indruk van Wilawander xx. Oké is niet te vergelijken met Ferro en Jazz wat vele mensen doen maar voor een volbloed bewegen bijde hengsten zeer goed. Wilawander heeft zelfs aanleg voor de piaffe. Zal zo even wat foto's van de hengsten plaatsen die ik zelf gemaakt heb.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:25

Afbeelding
Afbeelding
Painters row xx

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wilawander xx

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:50

Voor alle foto's geldt: de achterhand blijft kilometers achter. En dat ie volgens sommigen dan aanleg heeft voor piaffe: de voorkant doet iets, de achterkant doet volledig los van de voorkant ook iets en de rug hangt wat in het midden.
Op zo'n manier kan ik ook een piaffe laten zien maar dat is niet de bedoeling. Het zou zo moeten zijn dat het gewicht op de achterhand gedragen word en ze ontspannen over de rug lopen, van daaruit in de oprichting met de achterhand eronder die dan het gewicht gaat dragen om zo tot een goede en mooie piaffe te komen...
Als ie aan de hand (of onder het zadel) een bovenstaande piaffe uit kan voeren is het een ander verhaal maar van wat ik gezien heb lijkt het daar nog totaal niet op...

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 17:58

Ik heb hem onder het zadel de piaffe zien doen en hij ging daarbij al het ware zitten. Het zag er goed uit. Onder zijn nieuwe ruiter heb ik hem overigens nog niet gezien dus misschien dat hij daar minder onder loopt

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:02

Bij ons op stal staat een afstammeling van wilawander xx.
Paard met veel uitstraling en een sterk achterbeen.
We hebben hem rechtstreeks uit de wei bij greve (watermolen) gehaald.
Zeer werklustig en veel aanleg voor de dressuur!

pindakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:03

Gitta1977 schreef:
Voor alle foto's geldt: de achterhand blijft kilometers achter. En dat ie volgens sommigen dan aanleg heeft voor piaffe: de voorkant doet iets, de achterkant doet volledig los van de voorkant ook iets en de rug hangt wat in het midden.
Op zo'n manier kan ik ook een piaffe laten zien maar dat is niet de bedoeling. Het zou zo moeten zijn dat het gewicht op de achterhand gedragen word en ze ontspannen over de rug lopen, van daaruit in de oprichting met de achterhand eronder die dan het gewicht gaat dragen om zo tot een goede en mooie piaffe te komen...
Als ie aan de hand (of onder het zadel) een bovenstaande piaffe uit kan voeren is het een ander verhaal maar van wat ik gezien heb lijkt het daar nog totaal niet op...

Hier ben ik het mee eens. Ik heb Willawander in Goes gezien. Buitenom dat hij werklustig en braaf is denk ik niet dat hij geschikt is voor de doeleinden die het KWPN wil realiseren door volbloeds in te zetten. Men wil niet fokken met volbloeds om aanleg voor oefeningen als piaffe te creeren, maar om de warmbloedpaarden te verbeteren op punten als inhoud en hardheid. Tevens vind ik Willawander maar gewoontjes galopperen, van een volbloed mag men toch verwachten dat hij dit uitmuntend zou doen. Op deze manier worden de kwaliteiten van de volbloed niet benut en dat is jammer.