NRPS schimmelhengst Ismar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marsie

NRPS schimmelhengst Ismar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:30

Wie heeft er hier op Bokt toevallig ook een Ismar-nakomeling of kent er eentje? Verder is alle info, tekst en plaatjes ook van harte welkom!

P.s: het is de ponyhengst van '90 en 1.48m dacht ik.

Marsie

Re: NRPS schimmelhengst Ismar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 09:49

*schoppie* niemand info over hem?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:21

Op internet gevonden:
Een veulen van Ismar x Concor ox kampioen bij de D.
Afbeelding

Ismar
prestatie sport - fokklasse 1

NPA 930001*90 Stb A.L.J. van Esch
v. Ismaël ox pref; prest. fok Achterdijk 11
geb. 13-03-1990 5469 PA ERP
stm. 1.47 m., kleur blauwschimmel tel.nr. 0413-211629
In 2003 goedgekeurd voor 3 jaar t/m 2005
Percentage Arabisch bloed: 62,50%.
Verrichtingsonderzoek 1993: goed.
Eigen prestatie: ZII-dressuur, M-springen en Z-SGW
Afstammelingenonderzoek in 1997 positief afgerond

Deze gegevens kan je vinden op de site van de NRPS

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:51

oke, bedankt Lachen !

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:45

Hoi,
Ik ben vorige ruiter van Ismar, dus wat wil je weten..haha
Ismar is een half broer van Idzard, allebei Ismaels, Ismar komt uit Olders Karola, en Idzard van Astrid. Ik rijdt nog steeds bij Adri v. Esch en zowel Idzard als Ismar en beide moeders staan er nog steeds!! Astrid en Karola zijn inmiddels de 25 gepasseerd, maar van Karola hebben we nog meerdere halfzusjes van Ismar die ook als fokmerrie goede kwaliteiten afleveren (afgelopen zomer, ene nationaal kampioen, andere tweede!!).
Heb je zelf een jonge Ismar..van welke merrie, bloedlijn...
Ik heb zelf ook nog een jonge Ismar een aantal jaren gereden (Naomi) en veel zadelmak/ ingereden en ze zijn allemaal hele fijne kinderponies, kunt er alles mee doen en werken heel hard!!
Verder zijn ze heel veelzijdig ( allebei Z dressuur, Z springen en Z samengesteld!!) en ook veel nakomelingen zijn erg goed in de sport of het nu dressuur is of springen...
hier wat foto´s
Afbeelding
en van Idzard
Afbeelding
en naomi
Afbeelding
Als je nog meer informatie wilt dan pb me maar even!

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:55

hoi
ik zag de fotos van jouw pony op NRPS kamp. en op Hippiade, die lijkt echt twee druppels water op de moeder van Ismar!!! echt ongeloofelijk!!
Hier foto van karola op NRPS kamp. aantal jaar geleden, erlangs Naomi, toen net 4 geworden en mocht voor het eerst gaan springen, samen met haar oma!!
Afbeelding

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 16:12

Ow wat leuk zeg Hyper! ! Rijd je Ismar nu nog steeds? Irma lijkt idd heel erg op Karola! Irma zelf is trouwens v.Ismar x Purpur ox x Nimb ox. Ja, wat ik eigenlijk nog wil weten...uhm... Tong uitsteken .Ja, of je 'm idd nog steeds rijd (zoals ik hierboven al vroeg). Want met de NRPS Subli-Cup zag ik Ismar ook op de lijst staan met de ruiter Isabelle van den Boomen. Maar volgens mij was ze niet gekomen. Ik heb nog gezocht, want ik zou 'm nog een keer zo graag in het echt willen zien. Verder heb ik (nog) niet veel (mooie) foto'tjes van 'm kunnen vinden. Dus foto's zijn ook welkom OK dan! . En naomi heb ik ook al verschillende plaatjes van gevonden, maar stond ze laatst niet te koop op Marktplaats?

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:43

Ik heb een pony waarvan de vader Isarco is.
Isarco, v.Idzard.
Dus een beetje verweg familie maar ja........... mss wel het vermelden waard!!! Als je belangstelling naar foto's heb plaats ik ze hier graag!!! Ja

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:21

hoi,
Nee ik rijdt nu niet meer op Ismar, ben de 18 gepasseerd en Isabella heeft hem na mij een jaar gereden, maar is nu de 18 ook voorbij. Ismar wordt nu recreatief gereden door een oudere vrouw bij ons op stal. Zij gaat er regelmatig buitenritten etc. mee maken.
Het klopt dat Naomi te koop staat, ik heb haar altijd gereden en na mijn 18 2jaar bij de paarden uitgebracht (ivm studie niet zeker om eigen paard aan te schaffen, dus paarden voor v. esch uit gebracht) en Naomi heeft nog met succes Z dressuur en Z SGW bij de paarden gelopen. heb nu te druk met studie en eigen paarden, dus vandaar dat ze te koop staat, is nog maar 8 en echt een super pony (net als ismar..haha)
Foto's volgen nog, moet nog ff zoeken nog niet digitaal....

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:24

Owja, en karola is ook wat kleiner, 1.41, en jouw pony is bijna een volle zus van Nymphaea (van Karola x nimb ox) wat een hele goede fokmerrie is, alle veulens (meer dan 10, ben de tel kwijt) zijn eerste premie, meerdere provinicaal kampioen en eenmaal nationaal kampioen, geloof 2002... Veel van de veulens was Idzard de vader!
Ik weet niet of jij ooit een veulentje wil van je pony, maar met Idzard volgens mij succes verzekerd!!!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 15:04

@MissSisa: plaats maar een mooi foto'tje Lachen!

@Linos: Is Naomi al verkocht eigenlijk? En vertel nog maar eens iets over Nymphaea. Hoe oud is die nu? En hoe groot? Heb je daar toevallig ook een foto'tje van? En heeft ze ook nog in de sport gelopen?

linos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 20:11

hoi,
Nymphaea is nu volgens mij 19 jaar, heeft meerdere malen Z2 gelopen en volgens mij L springen en L SGW. Voor foto's zal ik ff isabella op de hoogte stellen, die heeft lange tijd op Nymphaea gereden en op Karola en die heeft veel foto's

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 20:16

oke, leuk Lachen!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 19:04

Ow en dan heb ik nog een leuk vraagje: Wat zijn verder de + en - punten van Ismar kwa rijden? Waar is -ie beter in enz. (misschien komt dat wel een beetje overeen met Irma Lachen )