Balzflug

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vlinder1234

Balzflug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 16:18

Hoi

Ik heb een 7 jarige Balzflug x Zeoliet x Zevenaar x Eclatant. Hij komt uit de Rose stam wie kan mij meer over deze bloedlijn vertellen
wie heeft er nog meer één Balzflug

Desiree

Re: Balzflug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:39

Het is dat de zoekfunctie niet werkt, anders konden we je verwijzen naar eerdere berichten van soortgelijke strekking.
Zelf heb ik een Balzflugmerrie gehad. Mooi beestje, rond en gemakkelijk nekje, was heel fijn te rijden. Super karakter en heel eenkennig.

Ties

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:53

Mijn vriendin heeft een BalzflugxVasco. Zwartbruine ruin van circa 1.74 hoog. Hij is nu 11 jaar oud en loopt M1. Heel braaf paard. er wordt weleens gezegd dat als je uiteindelijk het zware werk van een Balzflug gaat vragen dat ze je dan laten zitten maar deze is heel lief en braaf en ik geloof nooit dat dat ooit zou gebeuren. Hij is heel voorwaarts en kan erg heet worden.

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:41

Ik heb ook een balzflug een 8 jarige vos. voorheen heb ik er M2 dressuur mee gereden. Maar toen kwamen we er achter dat hij het samengestelde ook erg leuk vond en aangezien ik er net zo over denk. Het is ontzettend lief dier, erg speels en daar moet je hem niet om straffen (dan raakt hij in paniek), maar als je daar goed mee omgaat, heb je er een gouden dier aan. Ze zeggen weleens: als je een trakehner eenmaal voor je gewonnen hebt dan doen ze alles voor je.
Hij is in ieder geval bij ons een lid van de familie, meer dan de andere paarden. Echt een onwijs leuk dier om op stal te hebben en om mee te rijden. Maar goed dan ben ik ook erg gek op trakehners!!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:51

Pb Suzanne F. even, die weet waarschijnlijk wel redelijk wat over hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:34

Ja jammer dat mn profiel het niet doet, daar staan veel foto´s in van diverse Balzflugs.

Maarre...Balzflug x Zeoliet...hmm ja...zou kunnen maarre...hoe is ie met rijden? }>

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:46

Ik heb twee balzflugs op stal staan. De ene merrie is een Balzflug x pretendent x matador. Ze heeft M2 dresuur gelopen maar kon wegens een blessure niet verder getraind worden. Toen heb ik haar gekocht en ze is inmiddels drachtig van Royal Dance en verwacht begin mei haar veulen.
Een pittige tante is het wel. Zwart van kleur en 1.62 hoog. Kan heel goed lopen. Ze heeft een spectaculair voorbeen gebruik en kan achteren goed doortreden. Zou absoluut aanleg hebben voor het zwaardere werk.

De tweede is ook een merrie van Balzflug x seclusivexx x mamori xx. Een langelijnd paard van 1.68 niet beleerd. Deze merrie word ook voor de fok ingezet.
Een echte volbloed in de omgang en laat volwassen word dit jaar 6. Ze kan heel best lopen en zou veel aanleg hebben voor de dressuur. Ze zal waarschijnlijk geïnsemineerd worden met Lod Libertu G.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 15:20

Op mn werk hebben we 3 balzflug afstammelingen staan.
De eerste:
Malibu R ( balzflug x variant )
zwart, 1.75 m, merrie
africhting: ZZ-Zwaar dressuur
Malibu is een grote zwarte keurmerrie van Balzflug. Ze heeft een pittig karakter.

Seal R ( Biotop X keur Balzflug X Variant )
bruin,1.63m, ruin
africhting: Z dressuur
Hij heeft veel ruimte in zijn bewegingen en met name zijn stap is super ruim. Zijn moeder is de grote zwarte keurmerrie Malibu R, zie hierboven. Seal heeft een goed meewerkend karakter.

Dan hebben we een nieuweling, waar ik dus nog niet veel over kan vertellen aangezien hij hier pas 2 daagjes staat.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:41

Hee, wat leuk: ik heb ook een Balzflug x Zeoliet (en verder Pele x le Val blanc)

Pittig dier, vaak een piepklein hartje want altijd op zoek naar aandacht en bevestiging. Op de buitenritten het hart van een leeuw; zelden bang zolang de ruiter rustig blijft. Wel een zeer energiek paard; wil kilometers maken, rustig stappen is er niet bij Haha!

Ik heb er een merrie uit gefokt met Rubiquil; leuk resultaat geworden.