Hengst TYGO

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

heti

Hengst TYGO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 11:28

Wie kan me meer info geven over de hengst TYGO
tygo is een Nummero uno x Purioso x Rigoleto
ik zou graag willen weten of er mensen zijn die hun merrie drachtig hebben van Tygo of mischien al een veulen hebben van hem

rockey

Re: Hengst TYGO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:29

guidam merrie die ik ken is daar mee gedekt Lachen

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:59

TYGO (Nummero Uno x Purioso x Rigoletto
Geb. datum: 28 april 2000
Kleur: donkerbruin
Stokmaat: 167

Verrichting Ermelo 2003 (04-09 t/m 12-11)
Tygo is een eerlijke, betrouwbare hengst met ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver, ruim voldoende van ruimte en heeft voldoende afdruk. De draf heeft ruim voldoende ruimte, voldoende souplesse en afdruk en zou meer houding moeten hebben. De galop is ruim met ruim voldoende afdruk, voldoende houding en ruim voldoende tot goede balans. Als dressuurpaard heeft Tygo voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
De hengst springt met veel afdruk, maar zou daarbij iets sneller moeten zijn. De hengst toont een goede bascule, blijft iets lang in het voorbeen en opent achter goed. Tygo toont zeer veel vermogen en lijkt voorzichtig. Tygo heeft veel tot zeer veel aanleg als springpaard en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 7
Draf 7
Galop 8
Aanleg dressuur 6.5
Subtotaal dressuur 28.5
Plaatsing dressuur 7e
Afdruk 8.5
Techniek 8
Vermogen 8.5
Aanleg springen 8.5
Subtotaal springen 33.5
Plaatsing springen 1e
Puntentotaal 62.00
Plaatsing 1e van 18 (11)
Jaar verrichting 2003
Plaats verrichting Ermelo

HK KWPN Den Bosch 2003 (01-02)
Aangewezen voor verrichtingsonderzoek. Kampioenskeuring 10e.
Verwachtingswaarde: dressuur 103 (btr 13%); springen 130 (btr 18%).

Afstammingsinformatie stand 2003
De over een goed hengstenmodel beschikkende Tygo krijgt via Numero-Uno - Libero-H - Landgraf I veel springgenen toegevoegd. Numero-Uno presenteert uit zijn eerste jaargang paarden met bovengemiddelde springaanleg en komt zelf met succes op 1.35 m-niveau uit in de sport.
Moeder Domine bracht 11 nakomelingen (7 hv en 4 mv) waarvan 1 met sterpredikaat en 1 2e bez hengst. Domine is prestatiemerrie met meerdere nakomelingen die op 1.30 m-niveau en hoger springen. Zo is zij moeder van de Z-springpaarden Irmanda (v Rossini) en van Lady-D (v Rossini). Haar afstamming mag interessant genoemd worden met Purioso en Rigoletto op rij. Overgrootmoeder Ramona is grootmoeder van het Z-springpaard Cristiaan (v Purioso) en van de ZZ-springpaarden Intrazon (v Ultrazon) en Kurioso (v Purioso).

Exterieuromschrijving 2003
Tygo is een goed ontwikkelde rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. De hengst heeft een goed gevormde lange croupe met een correct gesteld fundament.

Afstammelingenrapportage is nog niet beschikbaar.

Afbeelding

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:10

Toen Van Dellen hem net aangekocht had, heb ik hem diezelfde week nog in zijn stal gezien. Het is op stal een hele rustige hengst met een goed karakter. Ergens een knuffelbeertje.

Heb een veulen van hem gezien en die leek aardig. Maar ja, daar kun je ook niet helemaal van op aan.

Misschien kun je via www.elomahoeve.nl meer te weten komen over zijn nakomelingen!

heti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 15:05

LuvdaTossa schreef:
Toen Van Dellen hem net aangekocht had, heb ik hem diezelfde week nog in zijn stal gezien. Het is op stal een hele rustige hengst met een goed karakter. Ergens een knuffelbeertje.

Heb een veulen van hem gezien en die leek aardig. Maar ja, daar kun je ook niet helemaal van op aan.

Misschien kun je via www.elomahoeve.nl meer te weten komen over zijn nakomelingen!

Bedankt voor de info, mijn merrie (Samber x Voltaire) is drachtig van TYGO, moet in april werpen, ik ben benieuwd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:32

Ik heb hem donderdagavond zien springen. Luxe beestje. Ik vond het een vrolijk dier, en hij sprong erg goed. Zijn basisgangen vond ik ook goed. Hij staat op mijn lijstje voor dekken dit jaar(met nog 3 andere hengsten, nu nog kiezen)