Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 01:07

Hallo.

Ben even benieuwd naar de meningen van anderen.
Wat vonden jullie van de dressuuravond.
En dan vooral de L t/m lichte tour en de nieuwe jaargang hengsten.

Gitta

Re: Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 01:51

Zoo jij bent er vlot bij(woon je er om de hoek) ik stap net thuis binnen.
Vond het erg leuk maar waren ook wat hengsten bij die ik in het ouder worden niet echt mooier vind worden.
Special-D bv had ik een heel ander beeld van dan hoe ik hem nu zag.

Zelf vond ik Scandic het goed doen maar dat bleek ook wel en als type sprak hij me erg aan.
Wie er voor mij echt uitsprong en moet daarbij zeggen dat ik de hengst niet echt kende was Rhodium .

Van de jonge hengsten die voorgesteld werden vond ik UB 40 erg leuk.

Dit alles bekeken met de ogen van echte leek op fokgebied Knipoog maar al bij al een leuke avond waar heel wat moois bij voorbij kwam!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 02:04

Ik kom ook net binnenrollen, maar het was de moeite waard zeg!

Ik ben zo overdonderd dat ik zo snel niet kan zeggen wat ik het mooist vond.

Maar ik ga nu slapen en dromen...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 02:07

Ben er juist helemaal wakker van en de reden dat ik nog iets wist is omdat ik bij de hengsten wat heb geschreven (anders haal ik alles door elkaar) Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 02:09

Ik vond Lingh toch wel het leukste van de avond. Wat een prachtige uitgevoerde kur met geweldige muziek!

Overigens voor de mensen die morgen (zaterdag) ook nog naar de HK gaan, zouden jullie mij willen laten weten of cat. nr 162 (Flemmingh x Goodtimes) door is?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:06

Updates in het HK Den Bosch topic hier op FA.

Ik vond het een leuke avond, met Ferro onder het zadel als hoogtepunt. De jonge hengsten vond ik ook interessant, United, UB40 en natuurlijk Uptown vielen mij heel positief op. De show met Lingh was ook zeker de moeite waard.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:37

Het het prima naar mijn zin gehad. Zelfs mijn vriend (paardenleek) vond het leuk!

Show met Ferro was wel een hoogtepuntje, wat kan dat paard machtig gaan zeg! Vond dat Suzan hem ook netjes voorstelde.

Van de L-groep vond ik Trento heel aansprekend, Sandreo had ik wat meer van verwacht (was zeker niet verkeerd hoor), Tuschinsky had veel uitstraling maar deed me verder niet veel. Tolando vond ik ook fijn om naar te kijken, wel niet de spectaculairste maar heb zo'n gevoel dat die er wel komt. Tango zou ik niet meer weten, van Troy snap ik niet dat een paard dat zo walgelijk draaft zó kan galloperen!

De M-groep. Vind Scandic een fijn paard, ging héél goed door de baan maar 'mis' er wat aan. San Remo sprak me veel meer aan, maar die bewoog inderdaad minder dan Scandic. Skydancer vond ik wat gewoontjes gaan, net als Special D.

Had Rhodium nog niet eerder gezien, viel me positief op. Héél fijn galloperen en goed draven, fijne uitstraling. Pardon vond ik een wat traag achterbeen hebben vooral in de verruimingen. Prestige vond ik fijn draven, algeheel een nogal onrustig beeld.

Van de LT-hengsten vond ik OO7 terecht de winnaar. Edward had een hoop slordigheidsfoutjes. Obelisk viel me op, goed draven! Kigali vond ik fijn bewegen, maar alles was slordig en het leek niet echt bevestigd.

Dan de jonge hengsten. Opvallers: Uptown en UB40. Veel souplesse, gedragenheid en echt makkelijk bewegen. Allebei heel veel uitstraling. United is ook een heel fijn paard, maar mist m.i. net dat beetje uitstraling dat de 1e twee wel hebben. Upperclass vond ik ook fijn om naar te kijken, mooi ontwikkeld paard. Uphill had veel uitstraling en is ook wel mijn type, maar deed behoorlijk beknopt aan. Universeel vond ik nogal jeugdig aan doen, maar niet verkeerd. Undigo beweegt ook fijn, mooi paard maar spreekt me verder niet aan. Eigenlijk stuk voor stuk fijne paarden met een paar 'toppertjes': Uptown, UB40 en United.

Zal er vast nog wel vergeten zijn, maar dit was zo even uit mijn hoofd! Kan ook wel zijn dat ik er heel misschien 2 door elkaar haal, maar geloof het niet... 'Clinic', als je het zo mag noemen, vond ik leuk, Edward is cool Haha! en Anky deed ook leuk mee! Lingh blijft gewoon een vreselijk fijn paard om naar te kijken!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:12

Misschien een hulpmiddeltje.

Afbeelding

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:41

Ik heb wel weer zitten genieten. Tango spreekt me erg aan. (Tsja, ben een Jazz/Olivi fan...) Trento is niet echt mijn smaak. Ik vond het idioot dat hij boven Tuschinski eindigde. Die vond ik wel erg goed gaan. Skydancer heeft nu eenmaal niet zoveel uitstraling als andere hengsten, maar ging wel heel netjes. Super Karen! OK dan! Scandic vond ik wel erg goed gaan. Fijn paard! Was ook erg onder de indruk van Rhodium. Een magisch moment was wel dat Ferro in de baan kwam met zijn nakomelingen. Misschien wel de laatste keer dat we hem op deze manier in de baan zien. Bij de nieuwe jaargang hengsten heb ik eigenlijk alleen op de Olivi's zitten letten. Veel foto's gemaakt. Ik was wel positief verrast over Universeel. Het viel me op dat de ruiters op de Olivi's de enige waren met cap op. Ben ik toch niet helemaal gek dat ik hem af en toe knijp op Tivoli... Haha! Ik had het idee dat Mischa Koot UB40 niet echt naar voren durfde te rijden. Bij de lichte tour hengsten vond ik OO Seven erg netjes gaan. Na vorige week in Amsterdam heb ik weer zitten genieten van Nourejev. Wat een uitstraling heeft dat paard! Tot slot de kür van Lingh. Tsja, daar word je gewoon stil van... OK dan!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:02

Vond het erg leuk de dressuuravond.
Troy daar snap ik nog steeds niets van.. hij kan geweldig galloperen, maar die draf is gewoon verschrikkelijk. Misschien als hij wat ouder word en wat meer gaat dragen dat het beter word.
Trento is mijn type ook niet helemaal, vond Sandreo, Tango en Tuschinski wel weer fijne paarden. Skydancer was misschien nog niet zo spectaculair, maar daar zit zeker wel potentie in denk ik.
Klasse M vond ik een beetje tegenvallen, met name Special D. Scandic liep wel super! Vond het zonde dat als de travers ed. niet meetellen ze dan ook maar half uitgevoerd worden soms.
Klasse Z was Rhodium de duidelijke winnaar, heel mooi gesloten al.
De show met Ferro was zeker super, voor een 18 jarig paard een superprestatie. Vond hem alleen niet meer de piaffe/passage laten zien die hij ooit had, en dat vond ik wel jammer.
Zijn zoon Lorenzo vond ik erg leuk, en die grote dochter van hem die voor op liep vond ik ook super.
Lichte tour was ook mooi, OOSeven ging netjes alleen foutjes bij uitgestrekte galop en volgens mij een hapering bij de changementen om de twee. Nourejev was geweldig super uitstraling, en kan geweldig bewegen.
Obelisk liep een nette proef en sprak zeker aan. Kigali vond ik ook het ook erg goed doen, jammer van de spanning soms (wat trouwens erg netjes opgelost werd). Vond Kigali al echt sterk worden in zijn achterhand.
De nieuwe jaargangen: Uphill vond ik geweldig galloperen. Uptown vond ik erg goed draven, denk dat het een goed sportpaard is, alleen als dekhengst qua bloedlijnen niet zo.
Mijn favorieten waren UB40 en United, United is nog beetje jong om te zien maar heeft wel echt 3 geweldige gangen. UB40 was vorig jaar al favoriet, en dat maakte hij gister weer helemaal waar.
"Clinic" met Edward en Anky was ook erg leuk, en die kur geweldig! Daar word je inderdaad stil van!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:03

Wauw! Nr. 162 (Flemmingh x Goodtimes) is door vandaag Lachen Wat een prachtig paard is dat. Is hij nog meer mensen opgevallen trouwens?
Overigens vind ik het wel vreemd dat er wederom zovéél Flemminghs en Krack C's door zijn gegaan. Ik bedoel, wat moeten ze met al die Flemminghs en Kracks? Ze hebben er al genoeg rondlopen zou ik zeggen.

Die Ferro show was inderdaad de moeite waard. Vooral de pas de deux met zijn zoon vond ik er mooi maar dat viertal hadden ze wat mij betreft beter achterwege mogen laten. Twee konden een beetje lopen, wat die andere twee erbij deden is mij nog steeds een raadsel.

Dat Trento B boven Tuschinski eindigde vond ik zeer onterecht. Dat paard moet eerst maar leren stappen. Stappen voor een 6,5? Nee, eerder stappen voor een 4. Hij liep gewoon overijld (Ok nu hoop ik dat ik geen paarden doorelkaar heb gehaald met namen, maar de kenners weten wel waar en over wie ik het over heb).

Rhodium en Painted Black vielen mij positief op. Sandreo viel mij een beetje tegen (hij was nog steeds de terechte winnaar) maar ik ben beter van hem gewend. Het leek wel alsof hij op de PAVO finale beter liep en het zag er naar uit dat hij zijn koppie er niet helemaal bij had. San Remo is flink verbeterd. Hij mag wat mij betreft nog sterker worden in de achterhand maar hij viel mij absoluut niet tegen.

In de LT was 007 de terechte winnaar. Edward had idd een aantal foutjes (zonde) en de proef van Coby en Kigali was vrij slordig. Het leek erop dat er veel miscommunicatie die avond was tussen die twee. Jammer want volgens mij staat dat paard geweldig aan de hulpen. Obelisk presteerde die avond ook goed.

UB40 vond ik een leuk ding. De rest ben ik eigenlijk een beetje vergeten, die namen lijken allemaal op elkaar en heb mijn boekje niet bij me. Alleen schimmeltje vond ik 'iets' missen.

Tja, en dan de kur van Edward Gal en Lingh. Die was voor mij nog steeds het hoogtepunt van de avond. Prachtig paard met geweldige gangen en voor de verandering ook een keertje een paard die kan strekken én doorsluiten. Mooie kur!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:22

Ik heb me rot gelachen om het viertal Ferro's! Hadden ze nou niets beters kunnen vinden dan dat 4e paard (Magic HAHA) Wat een aanfluiting, hoe komt een paard dat zo waardeloos beweest in godsnaam aan punten in de ZZ-licht. onvoorstelbaar!

Verder heb ik een hele leuke avond gehad, met als hoogtepunt Ferro zelf en Lingh.

Anky: He Ed hij loopt te diep... Geweldig!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:30

Samsam schreef:
Hadden ze nou niets beters kunnen vinden dan dat 4e paard (Magic HAHA) Wat een aanfluiting, hoe komt een paard dat zo waardeloos beweest in godsnaam aan punten in de ZZ-licht. onvoorstelbaar!

Dat paard werd ook heel erg beroerd gereden! Vond die merrie voorop de aansprekendste.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:37

Remember schreef:
Samsam schreef:
Hadden ze nou niets beters kunnen vinden dan dat 4e paard (Magic HAHA) Wat een aanfluiting, hoe komt een paard dat zo waardeloos beweest in godsnaam aan punten in de ZZ-licht. onvoorstelbaar!

Dat paard werd ook heel erg beroerd gereden! Vond die merrie voorop de aansprekendste.

Maar snap dan nog niet hoe die twee kunnen presteren.

ik von de derde ook een gaaf dier, prachtig knietje!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:12

Samsam schreef:
Ik heb me rot gelachen om het viertal Ferro's! Hadden ze nou niets beters kunnen vinden dan dat 4e paard (Magic HAHA) Wat een aanfluiting, hoe komt een paard dat zo waardeloos beweest in godsnaam aan punten in de ZZ-licht. onvoorstelbaar!

Toen ze in het begin binnen kwamen achter elkaar vond ik de 1e merrie dus erg leuk. Die vierde was inderdaad dramatisch. Die als tweede paard liep vond ik ook niet geweldig (en die was toch ZZ-zwaar dacht ik).
Maar ik moet zeggen dat dat wel het meeste hoop gaf! Als dat paard 8 wp in het ZZ-licht kan halen kan die van mij dat zeker ook! (nu ik nog). Dus ik ga maar weer eens hard trainen zo meteen, hij word 13 dit jaar, en Ferro loopt ook nog prima op z'n 18! Nog jaaaaren de tijd.. Stieken werd ik er best blij van Pling

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:22

Trento viel me erg tegen..vondt dat ie helemaal niet van achter naar voor liep..wel een mooi front. Tuschinsky viel me mee leuk paard wat achter er ook goed bijzet.Sandreo vondt ik niks aan..ik had iedere keer het idee dat ie niet wist waar hij zijn benen moest laten.Rhodium ,Scandic en Skydancer vielen mij in positieve zin op,ik denk dat de laatste een laatbloeier is.007 werdt prachtig voorgesteld..super..Kigali vondt ik erg veel spanning inzitten voor de rest goed.Edward maakte veel foutjes met Nourejev..voor de rest een prachtig paard..Prestige sprak me ook erg aan.En van de jaargang nieuwe hengsten heb ik een hoop mooi's gezien.United kies ik voor mijn merrie die kan haar perfect aanvullen.En Universeel een paard met een hoop potentie..Undigo vondt ik 3x niks..niet bijzonder en een hoop gekloot met de aanleuning. Upper-class een hele mooie hengst.En Uptown ook.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:40

Gelukkig ben ik niet de enige die Special D vond tegenvallen.

Ik vond 00 Seven de terechte winnaar van de Kür.

De Ferro-show vond ik erg leuk, met als hoogtepunt Ferro zelf. Vond de achterste van het viertal ook niet geweldig, maar ik doe het haar ook niet na.

Ik heb wel wat foto's, dus als er interesse is (Ze zijn niet geweldig, maar je krijgt wel een indruk).

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:57

Edward was superkomisch tijdens de 'clinic' (ik citeer):

"Van mij mag je nog wel een tijdje wegblijven hoor, of zeg ik nu iets heel raars?" (Edward reageert op de opmerking van Anky dat ze de laatste tijd meer praat dan rijdt)

"Is dit blij genoeg?" (hupsende, half bokkende Lingh *LOL* (Anky heeft het over het karakter en ziel van het paard)

"Nee, ik rij wel, doe jij maar even praten..."(Anky vraagt of Edward het even wil overnemen)

Anky: "Je bent wel een beetje stil Ed". Edward: "Ja, ik heb een beetje droge keel" (vervolgens komt er nog iemand aan met een glaasje water). Anky: "Nou, krijg je ook nog een glaasje water". Edward: "ja ik ben een beetje verwend".

Erg grappig allemaal.

In tegenstelling tot anderen over Kigali, ik vond hem echt niet best! Superveel spanning en eng in de nek. Pirouettes mislukten helemaal. Met de ereronde was er al wat spanning uit en zag je hem pas echt strekken, gelukkig kan ie het dus wel, maar kwam het nu niet echt uit de verf. Dat hij maar 1% onder Kirsten zat vond ik echt NIET terecht. Ik keek mijn vriendin ook aan van: huh?? Verward

Verder ging OO-seven toch even flink tegen het been in met de uitgestrekte galop, ze gaf been en hij bokte er gewoon naar! Oeps! Nourejev heeft een geweldige galop, prachtig uitstrekken!

Wat betreft de hengstencompetitie vond ik Scandic de beste. San Remo is echt een bloedmooie hengst en tourt prima door de baan, mist de 'extra' bewegingen. Troy heeft een supergalop, werd met een 8.5 nog mager becijferd, in tegenstelling tot anderen in galop. Trento B voor Tuschinski was echt onterecht. (Zoals eerder gezegd in ander topic) was Trento niet lekker in de aanleuning, kantelt zijn hoofd in de wendingen + uitstrekken is niet zo.
Sandreo had zijn laatste oortje versnoept, vond ik niks extra's hebben, heb hem op de Pavo mooier zien lopen.
Tango vind ik nog steeds supermooi gaan, van Tolando wordt ik niet warm of koud.

Verder was Ferro natuurlijk Vingers aflikken, wat een paard zeg. Toen iedereen begon te klappen was ie echt op het beste van kunnen aan het lopen, je zag het gewoon, ontroerend. Zonde dat hij niet meer in de sport loopt.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:16

Kwaliteit is niet best (mijn toestel doe het alleen buiten) Maar nu hebben we fotomateriaal bij de verslagen"

Afbeelding
Afbeelding
Tango

Afbeelding
Tuschinkski

Afbeelding
trento

Afbeelding
scandic

Afbeelding
sam remo

Afbeelding
rodium

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ferro en zoon
Afbeelding
Ook de koning van de piaffe laat wel eens een steekje vallen.

Afbeelding
pardon

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
united

Afbeelding
Afbeelding
Uphill (werd heel slecht voorgesteld, arm dier)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
universeel

Afbeelding
Uptown
Afbeelding
Undigo
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 05-02-05 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:25

SamSam: die waar Hans Peter op zit, is natuurlijk Uptown! Die onderste is de Sandro Hit x Jazz Undigo.

Als ik thuis ben zal ik kijken of ik nog wat mooie foto's heb gemaakt van Ferro & zn, volgend mij zijn ze wel goed gelukt.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 14:39

Ik vond het zelf dus ook echt zeeer onterecht dat trento boven tuschinski stond. (Krijg over een paar weken veulen van tuschinski, dat zal ook wel wat helpen).
Maar ik vond trento echt tegen vallen.
Vond de jury er wel wat vaker langs zitten.
Net zoals bij de Z/ZZ-L.
Prestige of Pardon dat weet ik zo niet meer, die stapte echt super slecht en kreeg gewoon nog een 7,5 voor z'n stap.
Vond ik echt niet kunnen.

En inderdaad die ene ferro was echt slecht.
Ik zei het nog tegen m'n vader: Dan heeft ie zoveel merries gedekt en kunnen ze dan niks beters uitzoeken dan dat paard?
Ferro zelf was wel echt super.
En Edward en Lingh natuurlijk ook.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:45

Inderdaad Sjappie, de 'clinic' met Edward en Anky was erg leuk. Edward was wel gevat die avond Haha!

Wat een mooie foto's heb je gemaakt Samsam! Heb je toevallig ook nog een aantal foto's kunnen schieten van Lingh?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:48

VValar schreef:
Wat een mooie foto's heb je gemaakt Samsam! Heb je toevallig ook nog een aantal foto's kunnen schieten van Lingh?

Oeps vergeten, niet veel trouwens, wou ook genieten van die superbok!!

Afbeelding
Afbeelding

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:51

Ai prachtig! Bedankt Lachen

HocusTivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 15:18

Ik heb ook nog wat plaatjes :

Tango
Afbeelding

Rhodium
Afbeelding

Universeel
Afbeelding

UB40
Afbeelding

Lingh
Afbeelding