Wie kan mij iets vertellen over de hengst Rubinstein?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RHL

Wie kan mij iets vertellen over de hengst Rubinstein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 22:48

Wij hebben momenteel een schimmel merrie van rond de 1.63 van een spring hengst weliswaar. Aangezien wij erg gecharmeerd zijn van trakehners en in het bijzonder van Rubinstein. Ik weet dat hij een periode door Lisa Wilcox uit de VS is uitgebracht. Kan iemand mij misschien wat over zijn nakomelingen/karakter etc. vertellen. Links zijn natuurlijk ook welkom.

Alvast bedankt!!

RHL

Re: Wie kan mij iets vertellen over de hengst Rubinstein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 23:41

Excuses het valt me op dat ik wat vaag over kom, zoals het er nu uit ziet willen wij onze merrie laten dekken (insimineren) door de hengst Rubinstein. Helaas kan ik maar weinig/geen informatie over de hengst vinden, wel over zijn nakomelingen, maar niet over de hengst zelf.

Wederom alvast bedankt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:16

Heb je het over Rubinstein v. rosenkavalier? Of een andere?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:35

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 15:29

Ik bedoel inderdaad Rubinstein v. rosenkavalier Bloos

Ktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:08

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:11

RHL schreef:
Ik bedoel inderdaad Rubinstein v. rosenkavalier Bloos

Is daar nog wel sperma van? Die hengst is al een tijdje dood. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je daar geen info van kunt vinden? Tonnen info staat er over die hengst op het internet.

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:23

Ja absoluut nog sperma van alleen diepvries natuurlijk, ben het pas nog tegengekomen op internet. Maar Rubinstein is geen trakehner.

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:41

Bedankt voor de sites, heb er zeker wat aan! Rubinstein geen trakehner... Ach gut daar was ik eigenlijk heilig van overtuigd! Kan iemand mij misschien vertellen wanneer hij is overleden?

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:01

Ja hoor 3 jaar terug, geloof ik. Hij was in Amerika. Mijn vorige verzorgpaard was een Rubinstein, en haar eigenares had contact met de eigenaren in amerika. Hij is trouwens nog vrij oud geworden. Het fijne kan ik je niet vertellen, daar weet ik te weinig van. Hij is wel van Duits bloed.

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:16

Rubenstein is een oldenburger, wij wilden ook graag met hem dekken maar geloof dat het sperma alleen nog voor hun eigen merries is??Dacht wel dat er soms nog via internet sperma aangeboden wordt via een veiling maar ik weet niet hoe dat voor de rest in z'n werk gaat.

En als je helemaal gek bent van Trakehners, misschien zijn Gribaldi of TCN Partout een optie?

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 14:21

Dat zou erg jammer zijn, vond het een ontzettend mooi dier. Misschien even van zijn zonen..., ook een mooie optie. Rohdiamond is een van zijn bekendste zonen voor zover ik weet. Daar is neem ik aan toch wel sperma van te krijgen? Een trakehner, daar gaat mijn voorkeur wel naar uit en gribaldi etc. zijn ook erg mooie hengsten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:25

Relevant vind ik ook een van de betere van Rubinsteins.

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:25

heb zelf een rubenstein. Fijn paard super karakter. Bloos
Rubenstein geeft veel mooie paarden met veel front. Ze hebben alleen vaak een wat traag achterbeen. Als je een merrie hebt met een snel achterbeen is dit geen probleem natuurlijk Haha! !
Er zijn veel goedgekeurde zonen van rubenstein
Relevant: grand prix
rohdiamant: grand prix
rubiquil; grand prix, ook kwpn gekeurd (weet niet of dat van belang is voor jouw) staat bij hexagon
iglesias: ook kwpn. staat bij louw van Vliet
Oo seven: lichte tour. Imke heeft er vrijdag de kur nog mee gewonnen in den bosch
tolando: krack c x rubenstein. jonge hengst bij kwpn, (vindt hem zelf ook wat traag achter.)

Van iedereen met rubenstein kinderen en klein kinderen hoor ik dat hij een super meewerkend karakter meegeeft. ( is altijd fijn natuurlijk Knipoog !

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:27

Dank je wel, erg leuke informatie!! We hebben een merrie met een stevige en sterke achterhand, dus dat zou mooi kunnen combineren en ook het karakter!! Onze merrie heeft nog weleens echte merrie kuren, maar dat meewerkende karakter zou daar mooi op in kunnen spelen. Natuurlijk het blijft een gok, maar het zou wel evenwichtig kunnen komen.

In ieder geval bedankt voor de informatie, erg interessant OK dan!

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:41

Nu we toch bezig zijn Knipoog , kan iemand mij misschien vertellen waar Rohdiamond, Rubiquil en Relevant staan? En hoe je aan hun sperma komt, hoe de dekking in zijn werking gaat. Excuses voor de veelvuldige vragen, maar het is voor ons voor het eerst dat wij een merrie laten dekken door een hengst die verder van ons vandaan staat en waarschijnlijk door insiminatie.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:52

jubeltje schreef:
Ja hoor 3 jaar terug, geloof ik. Hij was in Amerika. Mijn vorige verzorgpaard was een Rubinstein, en haar eigenares had contact met de eigenaren in amerika. Hij is trouwens nog vrij oud geworden. Het fijne kan ik je niet vertellen, daar weet ik te weinig van. Hij is wel van Duits bloed.

Echt waar joh?? Hoe oud dan??? Haha! Schijnheilig

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:59

Rohdiamond en Relevant staan in duitsland dacht ik. Ik weet niet precies hoe je aan hun sperma kan komen. Rubiquil is bij de ijzerenman verkrijgbaar.
Hier staan ook nog wat andere fijne rubenstein nakomelingen die in duitsland gekeurd zijn. Ik weet niet of je een kwpn hengst wilt. hier staan onder andere Ruben g ( v. rubenstein), Rosario (v. rubenstein) en Royal dance ( v. Rohdiamond) Deze laatste vind ik een erg goed paard waar ik veel goede nakomelingen van heb gezien. Allemaal mooi type, veel beweging en goed karakter en dekgeld is nog betaalbaar. Haha! site: www.deijzerenman.com
Iglesias staat bij lauw van vliet.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:12

silloouuhh schreef:
Royal dance ( v. Rohdiamond) Deze laatste vind ik een erg goed paard waar ik veel goede nakomelingen van heb gezien. Allemaal mooi type, veel beweging en goed karakter en dekgeld is nog betaalbaar.

Maar wel op een korte merrie zetten Haha! Haha!

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:34

das helemaal waar. maar bij een lange merrie kun je er fijn met z`n 2-en opzitten en dat scheelt weer in de kosten! Haha! Haha! Haha! hihi

En er lopen genoeg vierkantjes rond in dit landje en dan kan royal dance uitkomst bieden Pling

Krijgt ie `t zelfs nog druk!!! *LOL*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 08:25

jubeltje schreef:

Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar het is onzin. Rubinstein I heeft heel zijn leven op Vorwerk (Duitsland) gestaan en is amper 14 jaar oud geworden (veel te vroeg gestorven).

jubeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:05

Kijk dat bedoel ik, daarom zeg ik volgens mij, ik heb het maar gehoord van iemand. Van Rubinstein weet ik vrij weinig, alleen wat ik heb gehoord. Ik had gehoord dat hij 27 was geworden. Sorry voor deze incorrecte informatie.

RHL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 10:34

Hmm interessante site!! Yee dat zijn nog eens paarden daar zeg, wat een verzameling Knipoog !! Die korte merrie komt wel goed, ze is niet zo groot en heeft een flink sterke achterhand Ja
Daarnaast lijkt het mij wel wat makkelijker om een hengst in NL te kiezen, ook vanwege bezichtiging etc.! KWPN goedgekeurd zou wel mooi zijn, maar is niet perse noodzakelijk.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:29

Wij hebben op stal een bijna-jaarling merrie van Royal Hit en dit jaar komt er ook weer een veulen van Royal Hit, waar dus ook Rubinstein achter zit:

http://www.superiorequinesires.com/stal ... yalhit.htm

Echt een hele leuke hengst... en onze bijna-jaarling van hem is echt een prachtveulen (uit een 100% springgefokte Oldenburger merrie)

(ook Veulenpremie gekregen op duitse keuring)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:51

RHL schreef:
Nu we toch bezig zijn Knipoog , kan iemand mij misschien vertellen waar Rohdiamond, Rubiquil en Relevant staan? En hoe je aan hun sperma komt, hoe de dekking in zijn werking gaat. Excuses voor de veelvuldige vragen, maar het is voor ons voor het eerst dat wij een merrie laten dekken door een hengst die verder van ons vandaan staat en waarschijnlijk door insiminatie.

Rubiquil op stalhexagon in Schoren, Relevant in Duitsland. Weet ff de website niet uit mijn hoofd, maar als je op google zoekt kom je 'm misschien wel tegen. Danny Wilde, Jazz Time staan ook op die site.