Wat vinden jullie van de afstamming Burggraaf x Ditmar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Wat vinden jullie van de afstamming Burggraaf x Ditmar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 16:32

Sizz

Re: Wat vinden jullie van de afstamming Burggraaf x Ditmar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:04

Zo op de foto wel een leuk paard, de afstammeling??? Niet super maar opzich wel leuk. Lijkt het zo of heeft het paard een iets andere voorbeenstand???

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 17:59

Dat lijkt zo denk ik, want hij is 21/2 jaar geleden helemaal rontgenologisch goedgekeurd met allemaal 1tjes en 2tjes, met een piepkleine chip rechtsachter (3mm), maar de da zei dat de kans dat hij daar ooit last van zou krijgen minimaal was en hij zou sowieso opnieuw gekeurd worden. Ik denk dat het zo lijkt.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:21

Leuk!
Ik vind burggraafjes altijd wel leuke paarden... Het paard ziet er op de foto ook goed uit!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:53

Ik heb zelf ook een Burggraaf en ik ben er superhappy mee!
Goooooo Burggraaf!!!! Go jij! Go jij!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:56

leuk dier om te zien, afstamming is redelijk, maar niet apart.
keuren is zeer verstandig!
vind alleen de prijs wel aan de hoge kant, maar dat is ieder voor zich

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:22

ja maar hij kan 1.40M springen en hij is M2 dressuur en pas 9, dus ik vind de prijs in verhouding wel meevallen. + dat de vader Burggraaf is en dat is toch ook iets wat de prijs verhoogt. Ik zoek echt een allrounder en die vindt je niet snel onder deze prijs. en hij is echtmooier dan op de foto in het echt!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:23

Veel nakomelingen van Burggraaf staan niet goed op de benen en de voeten zelf zijn ook niet altijd hetzelfde gevormd. De kwaliteit van de hoeven is ook niet altijd goed.
Ik heb mij gebaseerd op een keuringsverslag van nakomelingen van Burggraaf. ( heeft ooit in een boekje gestaan )
Misschien iets om op te letten, ik weet het niet.
Het is een mooi paard in ieder geval ! *LOL*

Opnieuw keuren zou ik zeker doen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:21

katrienh schreef:
Veel nakomelingen van Burggraaf staan niet goed op de benen en de voeten zelf zijn ook niet altijd hetzelfde gevormd. De kwaliteit van de hoeven is ook niet altijd goed.
Ik heb mij gebaseerd op een keuringsverslag van nakomelingen van Burggraaf. ( heeft ooit in een boekje gestaan )
Misschien iets om op te letten, ik weet het niet.
Het is een mooi paard in ieder geval ! *LOL*

Opnieuw keuren zou ik zeker doen.

Wat bedoel je met 'niet goed op de benen' als ik vragen mag?
Elk paard heeft ongelijke voeten, als je het goed bijhoud qua bekappen dan is het verschil nauwelijks waarneembaar, imo. Maar goed, ik moet je wel nageven dat een paard met twee duidelijke ongelijke voeten niet lekker loopt en dus ook aan overmatige slijtage onderhevig is.

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:43

maar als je ze röntgenologisch laat keuren en ze zijn goedgekeurd zal alles toch wel goed zijn neem ik aan? Die keuringen zijn zo streng..

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:57

alexandra15 schreef:
Dat lijkt zo denk ik, want hij is 21/2 jaar geleden helemaal rontgenologisch goedgekeurd met allemaal 1tjes en 2tjes, met een piepkleine chip rechtsachter (3mm), maar de da zei dat de kans dat hij daar ooit last van zou krijgen minimaal was en hij zou sowieso opnieuw gekeurd worden. Ik denk dat het zo lijkt.

Hele mooie moederlijn. Ditmar, Amor, Ronald. Je kunt niet mooier bedenken. En het paard lijkt daar meer op dan op Burgraaf en daar gaat het om.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:58

alexandra15 schreef:
maar als je ze röntgenologisch laat keuren en ze zijn goedgekeurd zal alles toch wel goed zijn neem ik aan? Die keuringen zijn zo streng..

ik ken genoeg andere verhalen....

laat hem iig keuren door je eigen arts of als dat niet mogelijk is, door een onafhankelijke arts, iig niet door de arts van de verkopers

alexandra15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 22:25

ja, zijn moeder is irathosta. Weet iemand daar wat over? Heel erg bednakt voor de reactiesdie ik tot nu toe heb gekregen!!