Welke hengst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 00:18

Ik weet dat het zo moeilijk te zeggen is, maar ik hoop dat ik zo alvast een paar suggesties krijg.

Ik heb een merrie (Junior x Darwin) die ik dit jaar zelf wil laten dekken. (Eerst dekte mijn vader hem altijd)
De merrie is 1.68 groot.
Probeer zo snel mogelijk een foto te plaatsen.
We hebben er op dit moment 2 nakomelingen van lopen.
Allebei van Osmium. Wat ik bij deze nakomelingen mis is een paar cm. grote en iets meer bewegingsvrijheid vanuit de schouder.(Beetje stekerig voorbeen)
De merrie zelf mag wat sneller in het achterbeen zijn en meer buiging in het spronggewricht. Ruimte heeft ze genoeg.
Verder moet de hengst weke koten hebben.
Hebben jullie suggesties dan hoor ik het graag.
Zelf zat ik misschien aan Lingh te denken als die goed word gekeurd.
Heeft ze eigen ook al bewezen in de sport.
Alleen jammer dat ie nog geen nakomelingen heeft.

jarrah

Re: Welke hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:26

lachmar schreef:
Ik heb een merrie (Junior x Darwin) die ik dit jaar zelf wil laten dekken. (Eerst dekte mijn vader hem altijd)

Dekte jou vader die merrie? Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Hahaha, grapje Tong uitsteken
En wat denk je dan van Flemming of Krack C of weer een van Krack zijn zonen? als je toch een beetje in die Lingh-sfeer wil blijven Knipoog . Voordeel van Krack is dat hij zich al heeft bewezen in de sport EN in zijn nakomelingen.

Ik heb zelf ook een jonge merrie van Krack, ben er helemaal weg van Lachen
Afbeelding

Afbeelding

marjoleyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 08:44

Mijn merrie heeft dit jaar een veulentje gekregen van Redford, zoon van Krack c. Een lief, aanhankelijk, groot, ondeugend maar zeer leergierig veulen. We hebben voor Redford gekozen omdat wij zijn uitstraling mooi vinden, op advies van andere met betrekking tot de papieren van mijn merrie en die van Redford en ook de grootte van Redford. Mijn merrie is nogal klein en wou zelf een groter veulen fokken. Het was dus eigenlijk een gok, maar ben erg tevreden met het resultaat.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 15:35

jarrah schreef:
lachmar schreef:

Dekte jou vader die merrie? Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Hahaha, grapje Tong uitsteken
En wat denk je dan van Flemming of Krack C of weer een van Krack zijn zonen? als je toch een beetje in die Lingh-sfeer wil blijven Knipoog . Voordeel van Krack is dat hij zich al heeft bewezen in de sport EN in zijn nakomelingen.

Ik heb zelf ook een jonge merrie van Krack, ben er helemaal weg van Lachen

Krack fokt inderdaad goed.
Ik rij zelf ook een jonge krack c
Afbeelding

Maar een krack nakomeling krijgen we al.
Over een paar weken krijgen we een veulentje van Tuschinsci.
Het enigste waar ik daar mee bang voor ben is de maat.
Maar om toch een beetje in die rij te blijven zat ik daarom aan Lingh te denken in de hoop dat ie groot fokt haha.

Redford ben ik zelf persoonlijk niet zo weg van. Z'n veulens zijn overigens niet verkeerd.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 15:36

Oja en nee mijn vader dekte mijn merrie niet haha wil niet weten wat er dan uit zou vallen haha. Wow! Gestoord