Garanco & Alinia

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keramiekje

Garanco & Alinia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 22:19

wie o wie heeft er foto's en informatie van Garanco & Alinia
het zijn 2 kwpn'rs. het zijn namelijk de vader en moeder van lania. mijn verzorg paard. en ik weet eigenlijk niks van ze wat ik toch wel zonde vind. dus wie kan mij iets vertellen over de ouders van mijn verzorgknollie??? ik ben namelijk ook erg benieuwt of ze er een beetje op lijkt kwa bouw enzo.
weet je wat??? ik zet wel een foto van lania hieronder dan kunnen jullie zeggen of ze een beetje lijkt of niet. het is alleen niet zo'n duidelijke foto Boos!

Afbeelding

TequilaRos

Re: Garanco & Alinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 22:38

Garanco (Jasper x G Ramiro Z x Solaris xx)
Geb. datum: 26 april 1988
Kleur: donkerbruin
Stokmaat: 164

Verrichting Ermelo 1991
Speels, brutaal, enigszins geniepig. Bij begin onderzoek net zadelmak. In het werk houdt hij zich vast en komt moeilijk tot ontspanning. Stelt veel eisen aan zijn ruiter en moet met veel gevoel worden gereden.
Stap voldoende ruim en regelmatig. Draf kort, weinig zweefmoment. Galop voldoende krachtig. Bij het springen goede afdruk, blijft op de sprong vaak te gespannen en verkantelt soms. Voorzichtig, toont tamelijk veel vermogen. Presteert in terrein ruim voldoende. Geeft bij dressuurwerk matig gevoel en bij springen goed gevoel. Ervaart werk als normaal, voldoende bereidheid om te werken. Matige aanleg als dressuurpaard, tamelijk veel aanleg als springpaard.
Bij aankomst goede voedingstoestand die hetzelfde bleef.
Rustig stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Stap 6.5
Draf 5.5
Galop 7
Rijproef 6
Springen vrij 7.5
Springen ohz 7
Terreinproef 7.5
Karakter 7
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 7
Puntentotaal 70.00
Max punten 100
Plaatsing 18e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1993 (veulens)
Goed ontwikkelde, rijtypische, langgelijnde veulens met ras en kwaliteit toonde deze hengst. De collectie bleek bovendien opvallend uniform te zijn.
Het hoofd is sprekend en goed gevormd. De hals heeft een goede vorm en lengte; soms zou de bovenlijn wat meer bespiering kunnen hebben. De schoft is best ontwikkeld en loopt lang door. De schouder is lang en schuin gelegen. De rug is iets aan de lange kant, de lendenen zijn sterk en goed aangesloten. De croupe heeft een goede lengte, kon soms even wat meer hellen. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is doorgaans ook goed gesteld, soms iets lang en sterk gehoekt. Het beenwerk heeft veel kwaliteit. De gewrichten zijn fors en goed afgewerkt. De voeten zijn opmerkelijk goed ontwikkeld.
De stap is voldoende. In draf wordt het achterbeen goed gebruikt, is er sprake van voldoende opdruk en goede balans, maar het voorbeen zou meer weggezet kunnen worden. In de eerste groep kwamen nogal wat gespannen veulens voor, die in draf ook meer ruimte hadden kunnen laten zien. Bij de uitgezochte veulens is de iets lange rug niet meer waargenomen, hier was ook de draf beter.
De kwaliteit van de aangeboden merries bleek gemiddeld te zijn.

Kort samengevat: goed ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met ras en kwaliteit, die in draf een goed achterbeengebruik laten zien, maar meer schoudervrijheid konden tonen.
Getoond: 18 veulens uit 77 dekkingen.

Afstammelingen 1997 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Garanco voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2001 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Garanco voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Correct gebouwde hengst met veel ras en kwaliteit, die iets meer ontwikkeling kon hebben.

Afbeelding

keramiekje

Re: Garanco & Alinia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 21:22

TequilaRos schreef:
Stelt veel eisen aan zijn ruiter en moet met veel gevoel worden gereden.

dat heeft lania ook. daar kan je niet zomaar op stappen en wegrijden.
iig bedankt voor je info over garanco.
nu hoef ik alleen nog maar meer info over Alinia Haha!