een drachtigheidsteken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wencalover

een drachtigheidsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:07

Staan paarden als ze drachtig zijn alleen van voren op ijzers?
Want ik heb mijn paardje van een handelaar, en die handelaar waar hij hem weer van had, zegt dat nessa mischien drachtig is, en dat ze op aleen voorijzers staat.
Maar ik weet nou neit of hij bedoelde dat dat een aanwijzing is Verward

Wendy_Komen

Re: een drachtigheidsteken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:24

Ik denk dat dat geen aanwijzing was. Ik kan me geen logische verklaring bedenken wat de twee met elkaar te maken zouden kunnen hebben. Op de manage deden ze volgens mij ook alleen maar de voorhoefen op ijzers, omdat de achterhoeven minder sleten. Dus denk dat je dat verband wel uit je hoofd kan zetten.

Als je het trouwens zeker wilt weten, kun je altijd de dierenarts er naar laten kijken. Die kan je het dan met zekerheid vertellen, en dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Succes ermee!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 20:57

Bij natuurlijke dekkingen vragen de hengstenhouders vaak wel of je de achterijzers wilt laten weghalen, zodat je minder kans hebt op ongelukken bij de dekking. Dat is de enige reden die ik me kan bedenken..

Het zou wel leuk zijn Bloos !! Toch?! Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:10

Daar zijn kluisters voor.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:12

bij voorkeur krijg ik de merries die hier komen geheel zonder ijzers.
mijn hengst wil nog wel eens klappen krijgen. Vooral als ze gewoon samen op de wei lopen. Ik vind dat persoonlijk de meest natuurlijke manier van dekken namelijk....

maar als het niet anders kan, tsja, dan kunnen kluisters nog wel eens helpen. ook niet altijd trouwens....

maar een merrie die alleen voor op ijzers staat, vind ik persoonlijk geen aanwijzing naar een dracht...
dan is ze of net gedekt of ze loopt al heel lang zo

als je het zeker wilt weten laat je opvoelen. misschien vermoedt de handelaar dat ze idd drachtig is en wil hij het zo subtiel bij je brengen
heeft hij niet zelf toevallig een hengst staan die er perongeluk op gesprongen is?

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 15:29

Sammie schreef:
Daar zijn kluisters voor.

Mijn merrie werd ook gekluisterd gedekt, maar ze mocht achter geen ijzers hebben.. En als het natuurlijk gedaan wordt, dus gewoon in de wei, dan lijkt het me ook wel slim als die ijzers af zijn.

Maar over het algemeen zou ik niet bij een merrie die alleen op voorijzers staat, meteen denken dat ze drachtig is.. Maar wie weet.. Haha!