niets te zien bij hengstigheid?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

niets te zien bij hengstigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:49

Als ik mn haf bij een ruin zet, gaat ze meteen staan 'lekken'.
Maar verder is er nooit wat aan haar te zine/ merken, het lijkt wel alsof ze niet hengstig word, of je het gewoon niet kunt zien??

Haar cyclus duurt erg kort volgens de DA, dus zou ze het toch juist vaker moeten zijn? Scheve mond
Op zijn advies heeft ze ooit een maand of iets langer bij een hengst gestaan, maar ze werd niet drachtig.

Iemand met ervaring hiermee...?
Zou ze wel hengstig worden, en kun je het gewoon niet zien of..?

Alacairion.

Wendy_Komen

Re: niets te zien bij hengstigheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:33

In principe zou gewoon hengstig moeten zijn, maar ze laat het dan gewoon niet zien. Wat ik jou zou aanraden is een goede dierenarts te nemen die vaak merrie´s scant. Die kan dan op het ei scannen, en wanneer die groot genoeg is, kun je haar dan laten dekken. Dat is in een tijdsbestek van 2 dagen, dus dan moet het gewoon gepakt hebben (een maand erbij heeft wat dat betreft geen zin).
Wat ook nog kan is dat jou merrie moeite heeft met een mooi ei produceren. Dit kan een goede dierenarts ook waarnemen, en zou de merrie dan hengstig kunnen spuiten. Hiervan komt meestal een betere hengstigheid dan dat ze normaal zouden hebben.

Mocht je nog vragen hebben kun je me best Pb´en!

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:49

Okee heel erg bedankt Lachen
Ze heeft al een keer een scan gehad, waarbij bleek dat haar eierstokken nogal kort waren (?)
Als ik het goed begrepen heb..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 18:57

Dat zou er volgens mij niet zo veel mee te maken moeten hebben. Het gaat om de eierstokken, of de eieren goed gemaakt worden. Hier moet de dierenarts er goed op scannen. Weet niet waar je woont, maar hier zit een zeer goede dierenarts die je er heel erg mee zou kunnen helpen!