Sandro Hit, vererving en indexen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Sandro Hit, vererving en indexen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 16:46

Aangezien de zoekfunctie het nog niet weet ik niet of dit al eens ter sprake is geweest.
Ik wilde graag weten wat Sandro Hit over het algemeen vererft. Bestaan er indexen van hem?

Ik weet hoe hij eruit ziet en dat hij veel goedgekeurde zonen heeft maar ik ken voornamelijk de combi´s met Donnerhall of Weltmeyer enzo. Wat vererft hij nou over het algemeen? Genoeg maat en bot of juist bloederig?

jubeltje

Re: Sandro Hit, vererving en indexen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:06

Is het een potentiele vader voor een veulen van Lotje (ik ben niet nieuwsgierig),.Sorry kan je niet helpen. Er stond pas wel een heel groot stuk in de hoefslag over hem. Die heb ik wel ergens liggen.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:30

Ben er ook benieuwd naar!!!

Misschien kan iemand een link te voorschijn toveren uit de doos Bokt? Pling

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:37

Een link van wat? Verward

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:52

Een link van eerder berichten of topics op bokt, maar mag ook van een site zijn, waar info over Sandro op staat....alles is welkom.

Jammer dat de zoekfunctie er nog niet weer is....heb al even bij google gezocht, maar daar kan ik niet zo veel vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:33

jubeltje schreef:
Is het een potentiele vader voor een veulen van Lotje (ik ben niet nieuwsgierig),.

Ja idd de kandidaat voor Lotje dit jaar! Dus ik ga voor een Botje dus vogend jaar. Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 13:38

Goed ik kan wel een paar fotos plaatsen van Sandro hit nakomelingen, maar heb geen idee of je daar ook wat aan hebt?

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:32

ik heb deze info van www.deijzerenman.com

Sandro Hit, zwart, geb. 01-06-1993, stokmaat 1.72 m
Stralend mooie “Zwarte”, briljant in type en bewegingskwaliteit, een echte “eyecatcher”. Sandro Hit is en blijft het gesprek van de dag. Onder zijn ruiter Dr. Ulf Möller werd hij Wereldkampioen 1999 van de zesjarige dressuurpaarden en sensationele overwinnaar van het Bundeschampionat 1999 te Warendorf. Hij leverde de laatste jaren op de veilingen in Vechta, Verden, Ankum alsook in Nederland en Engeland steeds het topveulen. Op de voorjaarsveiling 2002 in Vechta werd zijn zoon “Super Star” voor f 250.000,- aan Sissi Max-Theurer (Oostenrijk) verkocht. Verder staan op zijn resultatenlijst reeds 60 gekeurde zonen en Staatsprämien merries, waaronder ook kampioenshengsten en vele premiehengsten. Alleen al in 2002 leverde hij met “Sir Willson” en “Stedinger” twee kampioenshengsten. Sinds vele jaren veroveren zijn nakomelingen medailles op het Bundeschampionat, zoals “Show Star”, Bundeschampion 2001 en reservekampioen 2002. “Poetin” veroverde, in herhaling op haar titel 2000, de Bundeschampionatstitel voor 6-jarigen en won op spectaculaire wijze de wereldtitel. Daarnaast werd zij voor het recordbedrag van f 2.500.000,- verkocht op de PSI-veiling. Sandro Hit bracht naast Poetin met “Sandro” de reserve-Bundeschampion en met “Sunny Boy” de winnaar van de kleine finale. Met “Sandritana Olympia” bracht hij in Nederland op de Limburgse Veulenveiling de prijstopper met €31.000,-. Sandro Hit maakt verdere furore met zijn nakomelingen, die hem in de fokwaardeschatting een index opleveren van 153 punten bij een betrouwbaarheid van 88%. Vader Sandro Song was destijds kampioen van de hengstenkeuring en Hauptprämiensieger. Moeders vader Ramino was kampioen van de Hengstleistungs-prüfung en later vijfmaal kampioen van Italië. De in de derde generatie verschijnende Welt As is een van de invloedrijkste prestatieverervers van de laatste jaren als onder andere vader van de Olympisch Kampioen Bonfire. Zijn moeder, de elite-merrie Loretta, bracht ook de aanstormende Landeskampioen en reservekampioen van het Bundeschampionat “Daimond Hit” alsmede de hoogelegante 1c-premiehengst “Royal Hit”.

Sandro Hit is goedgekeurd voor Oldenburg, Hannover, Rheinland, Westfalen en Zuid-Duitse verbanden.
Dekgeld: €2.200,- excl. BTW en afdracht.
Dekking alleen door diepvriessperma.

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat je er iets aan hebt!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:40

dekgeld dit jaar € 2500!!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:08

Rhea schreef:

of 1000 euro per diepvriesinseminatie zonder garantie. Voor de gokkers een alternatief. In de laatste fokwaardeschatting van Hannover scoort hij een 144 op dressuur (Don Schufro 178) en 102 op springen. Verder 143 optype en 138 op fundament.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 20:11

Tja een alternatief die behoorlijk lonkt voor vruchtbare merries. zelf bij 2x is het goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:51

Rhea schreef:

dat zou best kunne...ik heb deze info van internet afgehaald dus ja...2 april weet ik meer over het dekgeld Knipoog

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:37

voor de gene die hem willen zien...ik denk dat hij wel te zien is op de hengstenshow bij de ijzerenman in weert op 2 april

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:45

Dat denk ik niet....

Denk wel dat hij bij st-ludwig op 13 feb te zien zal zijn. He grote heren werken tegenwoordig nl. samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:19

Rhea schreef:
Dat denk ik niet....

Denk wel dat hij bij st-ludwig op 13 feb te zien zal zijn. He grote heren werken tegenwoordig nl. samen.

mij lijkt juist van wel...er staat een grote advetentie in de paarden krant...en het zou dom zijn als ze bij hun eigen show een aantal belangrijke hengsten niet lieten zien!!!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:57

dan zijn ze andere jaren erg dom geweest!! Clown