Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) eens 

(ik iig wel, was voor mij de eerste keer dus wilde toch wel zeker weten of alles goed was)
), daar was ik in totaal wel een honderdje of twee aan kwijt
)gomir schreef:Ik ben het niet zo met Evelientjuh(typen zoals het er staat is me teveel werk) eens
Aangezien bijna alle warmbloedhengsten via KI dekken zul je toch echt een veearts nodig hebben en als het tegenzit wel meer dan 1 keer.
Als je merrie goed hengstig is en je laat hem komen dan kan hij niet altijd meteen insemineren, misschien moet hij later nog een keer terugkomen.
En dan zijn ook lang niet alle merries na één keer insemineren drachtig...
Je kunt je merrie ook op het station zetten voor het insemineren, reken dan maar op 7-9 euro per nacht. Dat hangt een beetje van het adres af.
[/size]
eVeLyNtJuHhH schreef:gomir schreef:Ik ben het niet zo met Evelientjuh(typen zoals het er staat is me teveel werk) eens
Aangezien bijna alle warmbloedhengsten via KI dekken zul je toch echt een veearts nodig hebben en als het tegenzit wel meer dan 1 keer.
Als je merrie goed hengstig is en je laat hem komen dan kan hij niet altijd meteen insemineren, misschien moet hij later nog een keer terugkomen.
En dan zijn ook lang niet alle merries na één keer insemineren drachtig...
Je kunt je merrie ook op het station zetten voor het insemineren, reken dan maar op 7-9 euro per nacht. Dat hangt een beetje van het adres af.
[/size]
Mijn merrie heeft al 3 x een veulentje gehad en geen 1 keer hoefde er een dierenarts bij te komen![]()
Ook ging het dekken in 1 x goed, natuurlijk verschilt dat per paard maar ik ken toch meer merries waar geen dierenarts bij hoefde te komen dan waar wel een dierenarts bij hoefde te komen.
Citaat:Laat me raden die van jou is natuurlijk gedekt. Goh als jij denkt dat je met het betalen van het dekgeld er vanaf bent ben je niet goed wijs. Ieder serieuze fokker laat zijn merries scannen op drachtigheid, tweelingdracht. Sommige merries hebben speciale hormonen nodig om een dracht te kunnen volhouden. De ene dracht is ook de andere niet bij hetzelfde paard.
(vooral draf)Dressuur hengst laten dekken.....die ook wel iets in de sport heeft bereikt (wat een eisen he??) en het liefst een zwarte.... (ik weet dat je dan nog geen garantie op een zwart veulen hebt..) dus dat was mn waslijst
saffier schreef:dus Cayusejuhh als ik het goed begrijp, hebben jullie ook hengsten???? wat voor hengsten hebben jullie dan???
enne natuurlijk wil ik het beste voor mn paard, en het toekomstige veulen, en daarvoor wil ik ook best geld uitgeven, daar hou ik nou eenmaal van.......