gewoon nieuwschierig,ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

gewoon nieuwschierig,ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:28

Hoi, ik ben dus aan het sparen voor een eigen pony/klein paard en ik en mijn moeder zijn ook gewoon rustig info aan het bekijken. en dus gewoon zoveel mogelijk leren.
Het zal waarschijnlijk nog wel minstens een jaar duren voordat het zover is hoor misschien nog wel iets langer maar ik vroeg me gewoon wat jullie ervan vinden:
Wij dachten zelf een beetje aan een jonge haflinger want we willen er wel eentje die nie veel ouders is dan 3 misschien 4 daar valt bij ons ook niks aan te veranderen, maar welk ras denken jullie dat wel bij ons zou passen?

info:
Ik en mijn moeder zijn allebei niet zo groot ong. 1.60m ik heb al best lang gereden en heb wel wat ervaring door een huurepony te hebben gehad en allerei verzorrpony's,kheb rijles gehad zowel manege als prive en heb voltige gedaan.
Mijn moeder heeft wat prive lessen gehad en kan dus wel iets.
We willen geen wedstrijden gaan rijden maar gewoon lekker recreatie misschien een keertje een sprongetje ofzo maar als het kan in elk geval wel buitenritten als de pony uiteindelijk goed genoeg gewend zou zijn.
Wie,o wie, welk ras denken jullie erbij? Tong uitsteken
deze misschien Koe
Nou ja ik hoor het wel groetjes Elvira Haha!

El_vis

Re: gewoon nieuwschierig,ras?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:45

echt helemaal niemand?

Topcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:59

Ik zou voor een Welsh Cob gaan, maar ja in ben bevooroordeeld.....

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:05

Tja tinker zijn geweldig he Bloos

Maar het is wel lastig om zo'n vraag op bokt te stellen. Iedereen vindt zijn eigen paardje het leukst en zal dat ras ook aanstellen als HET ideale ras. Terwijl dat voor iemand anders misschien helemaal niet zo is. Ik denk niet dat je je blind moet gaan staren op een bepaald type paard.

Het beste was je kan doen is overal rond gaan kijken en proberen. En daaruit opmaken wat het beste bij jou en je moeder past. Als het zo ver is gewoon afspraken gaan maken met mensen die een pony te koop hebben staan die je wel leuk lijkt. Of dat nou een haf of een arabier is, dat maakt verder toch niet uit??

Ik was op zoek naar een haflinger, en kwam thuis met de buurman van het haflingertje waar ik naar ging kijken. Een tinker! Haha! En dat terwijl ik vroeger een gloeiende hekel aan tinkers had Clown

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:17

Norikers zijn superleuke koudbloedige recreatie paardjes.. Ja
Ze zijn beresterk, winterhard, hebben sterke korte benen, en een lekker rond lijf.. Tong uitsteken
Buitenritten, wat dressuur, wat springen, aangespannen werk. Ze zijn superveelzeidig en zijn vaak heel vriendelijk en vrolijk.. Ja

Maar er zijn natuurlijk superveel paarden en ponyrassen.. En elk paard is anders, dus ik zo gewoon bij zoveel mogelijk totaal verschillende paarden gaan kijken.. Ja

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 16:38

ja dat snap ik,ik zal er nog wat bijzetten:
We kunnen nie een super duur paard betalen dus veel meer als 1000 euro zouden we er toch nie aan uit kunnen geven.

En ook zoeken we vooral een leuk knuffelpaardje dus ook, gewoon een rusitg cool beestje, hij mag natuurlijk wel wat pit hebben maar da ligt nie aan het ras maar aan het perd zelf Tong uitsteken

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:40

El_vis schreef:
We kunnen nie een super duur paard betalen dus veel meer als 1000 euro zouden we er toch nie aan uit kunnen geven.

En ook zoeken we vooral een leuk knuffelpaardje dus ook, gewoon een rusitg cool beestje, hij mag natuurlijk wel wat pit hebben maar da ligt nie aan het ras maar aan het perd zelf Tong uitsteken

De prijs van goed ingereden Norikers ligt geloof ik rond de 2000 euro..
Maar je kan ook een leukje kopen zonder papieren en nog groen.. Ja
Als je daar iig voldoende ervaring voor hebt.. Lachen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 16:46

Manuutje1990 schreef:
El_vis schreef:

De prijs van goed ingereden Norikers ligt geloof ik rond de 2000 euro..
Maar je kan ook een leukje kopen zonder papieren en nog groen.. Ja
Als je daar iig voldoende ervaring voor hebt.. Lachen

Dat was eigenlijk ook wel een beetje de bedoeling (eentje die nog best groen was) wij hebben hier in de buurt ook zat mensen die ik ken die goede ervaring heeft met jonge paardjes inrijden enzo. dus daar gaan we ook voor maar stel dat we er eentje zouden vinden die al ingereden is waar we helemaal verliefd op zouden zijn naja dan kun je er niks aan doen he Tong uitsteken

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:55

ik vind norikers ook leuk(heb net ook in je andere topic geantoord0 maar norikers zijn wel superbreed, richting belg....
niet echt recreatiepaarden dus(kan wel, maar dan moet je al speicifiek fanb van dat ras zijn. Omdat ze niet veel voorkomen, zijn ze ook vrij duur....

ik denk dat je goed moet nagaan wat voor type je zelf bent en wat je met het paardje wilt.
Ik ben zelf haflingerfan, maar haflingers hebben ook nadelen!
dat geld voor alle rassen.
wil je een heel rustig paardje voor 2x per week een buitenrit, of wil je elke dag het liefst minimaal een uur fanatiek in de bak rijden?

1000 euro is niet zoveel, daar koop je iig geen goed paard voor.
Misschien net een haflinger, maar als beginner kun je beter niet met een haflinger beginnen...
komt het paard wel met andere paarden te staan?

Misschien is een grote new-forrest een optie?

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:08

ja ik heb dus net ook op een site gekeken van een stoeterij van Norikers en leek mij nie echt geschikt, zien er wel lief uit hoor, maar toch
Ik ben zelf wel helemaal gek op haffies
Ik ben nie echt een fan van het ras new forest
En ja ik wil graag gewoon lekker buitenrijden,en ook ja hij kan dan zeker bij andere pony's staan(in de wei met een inloopstalletje word het bijna zeker bij kennissen)

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:24

missnynke schreef:
ik vind norikers ook leuk(heb net ook in je andere topic geantoord0 maar norikers zijn wel superbreed, richting belg....
niet echt recreatiepaarden dus(kan wel, maar dan moet je al speicifiek fanb van dat ras zijn. Omdat ze niet veel voorkomen, zijn ze ook vrij duur....

ik denk dat je goed moet nagaan wat voor type je zelf bent en wat je met het paardje wilt.
Ik ben zelf haflingerfan, maar haflingers hebben ook nadelen!
dat geld voor alle rassen.
wil je een heel rustig paardje voor 2x per week een buitenrit, of wil je elke dag het liefst minimaal een uur fanatiek in de bak rijden?

1000 euro is niet zoveel, daar koop je iig geen goed paard voor.
Misschien net een haflinger, maar als beginner kun je beter niet met een haflinger beginnen...
komt het paard wel met andere paarden te staan?

Misschien is een grote new-forrest een optie?

Er staat genoeg te koop voor 1000 euro waar je echt wel een leuk paardje aan hebt.. En wat maakt het dan uit dat het paard geen papier of boeiende stamboom heeft?
Als je een paard hebt met goed papier en goede stamboom en het is een paard waar bijna niemand mee overweg kan heb je er nog niks aan..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 19:25

El_vis schreef:
ja ik heb dus net ook op een site gekeken van een stoeterij van Norikers en leek mij nie echt geschikt, zien er wel lief uit hoor, maar toch
Ik ben zelf wel helemaal gek op haffies
Ik ben nie echt een fan van het ras new forest
En ja ik wil graag gewoon lekker buitenrijden,en ook ja hij kan dan zeker bij andere pony's staan(in de wei met een inloopstalletje word het bijna zeker bij kennissen)

Welsh Cobs zijn ook superleuke pony's Ja
Zeker als je een beetje grote stevige neemt, dat vind ik iig het mooist.. Lachen Tong uitsteken

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:32

met dat vorige bericht van je ben ik het helemaal mee eens hoor Knipoog