Briar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Beber

Briar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:42

Heeft iemand of kent iemand hier nazaten van Briar en op wat voor bloed past hij het best??????
Oftewel wie heeft er meer informatie over deze mooie jongen?
Op 1 site stonden wel nazaten, waarvan er ook een paar de palomino/ zweetvos kleur hadden, vererft hij dit ook?

Cat_e72

Re: Briar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:51

Ik heb in Zweden een tamelijk groot nakomelingen van Briar gezien, maar geen enkele palomino erbij, dus ik vermoed dat de hengst zelf dit niet vererft. In Zweden zijn echter wel bloedlijnen die palomino kunnen geven, dus waarschijnlijk zit dit bij de palominoveulens langs moederskant. Briar vererft wel veel wit (sabino).
De nakomelingen die ik gezien heb waren allemaal zeer braaf en rustig, dus ik vermoed dat hij ook best past op een iets hetere merrie. Aan de andere kant is Briar zelf wel zeer braaf in de omgang, maar tijdens het rijden wel tamelijk snel afgeleid.
Als je echter gaat combineren met een KWPN-merrie, dan is het voor wat betreft bloedlijnen natuurlijk moeilijk te voorspellen op welke merries hij zou kunnen passen, en blijft het toch altijd een beetje een gok. Met Zweedse merries zijn er wel bepaalde combinaties die goed lijken te passen.
Persoonlijk zou ik hem niet gebruiken op (te) zware merries. Ik denk niet dat hij veredelt.

Climax

Re: Briar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:01