Diamond Hit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Diamond Hit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 15:43

Iemand hier in Nederland of België bekend met Diamond Hit bloed? Wat voor karakters hebben ze?

Rhea

Re: Diamond Hit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:53

Dit topic ga ik even volgen, ik wil dit nl. ook wel graag weten. Diamond Hit is in mijn ogen de interessantere broer van Sandro Hit.

Ik las dat st-ludwig in feb samen met schockemohle een hengstenshow doet. Ik hoop er stiekum op deze hengst dan in levende lijven te kunnen zien.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:54

Waarom kom je hier toch weer met dat karakter van de hengst? Volgens mij is de merrie daarin veel belangrijker en dan wel door de eerste maanden dat het veulen bij haar aan de voet loopt. Bovendien speelt de rest van de opvoeding een grote rol, in ieder geval groter dan een aantal ervaringen van mensen met paarden van dezelfde hengst.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 15:57

Omdat ik weet wat voor karakter mijn merries hebben. Wil een hengst met een koel karakter en die het doorfokt. Is dat nu zo'n ramp. Verward

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:03

Tja, het is maar wat je onder een ramp verstaat hè.

Ik kan gewoon niet vatten dat je een hengst direct afschrijft omdat er toevallig een nakomeling van hem in de GP rondloopt die nogal heet is. Ooit er eens bij stilgestaan of je afgevraagd wat voor moeder daar achter zit?!

Ik zou gewoon voor Samber gaan. Clown

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:14

Aimee schreef:
Tja, het is maar wat je onder een ramp verstaat hè.

Ik kan gewoon niet vatten dat je een hengst direct afschrijft omdat er toevallig een nakomeling van hem in de GP rondloopt die nogal heet is. Ooit er eens bij stilgestaan of je afgevraagd wat voor moeder daar achter zit?!

Ik zou gewoon voor Samber gaan. Clown

Of recruut Ja

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:30

Aimee schreef:
Waarom kom je hier toch weer met dat karakter van de hengst? Volgens mij is de merrie daarin veel belangrijker en dan wel door de eerste maanden dat het veulen bij haar aan de voet loopt. Bovendien speelt de rest van de opvoeding een grote rol, in ieder geval groter dan een aantal ervaringen van mensen met paarden van dezelfde hengst.

Hier kan ik enigszins in vinden. Opvoeding en karakter merrie spelen een belangrijke rol. Een veulen bij een merrie dat van elk bewegend blaadje schrikt, wordt angstig gemaakt door zijn moeder, hij leert het schrikgedrag aan.
Aan de andere kant wordt het ook wel vererft. Op dit moment heb ik een 2jarige die gauw schrikkerig is. Heeft hij absoluut niet van de merrie, andere nakomelingen uit deze merrie hebben dit ook niet.
Het veulen zal toch fijne en minder fijne eigenschappen van zowel merrie als hengst meekrijgen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:42

Het enige dat ik van Diamond Hit weet is dat z'n moeder een kleintje is Schijnheilig Haha!

Vriendin van me heeft er twee, een jaarling en een tweejarige uit dezelfde moeder.
Allebei nogal dommig, maar o zo lief. En geloof me, dat hebben ze niet van moeders...

Het lopen is niets aparts, maar dat hebben ze wèl van moeders.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:27

Wij hebben een jaarling merrie van (half)broer Royal Hit, wel zeer leuk veulen, wel wat druk, maar de moeder is ook zeker een heethoofd!!!
Dit jaar krijgen we weer een veulen van Royal Hit

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:52

Ik ken er wel een aantal,
allemaal een zeer fijn karakter, heel ongecompliceerde paarden.
2 er van komen uit dezelfde lijn als mijn Gribalidi en die heeft ook zo'n lief karakter, dus daar zal het ook wel wat vandaan komen.
Wel vond ik ze allemaal een matig achterbeen hebben, ik denk dus niet dat je de hengst moet gebruiken als dat een aandachtspunt is.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:33

Sjuimpje schreef:
Ik ken er wel een aantal,
allemaal een zeer fijn karakter, heel ongecompliceerde paarden.
2 er van komen uit dezelfde lijn als mijn Gribalidi en die heeft ook zo'n lief karakter, dus daar zal het ook wel wat vandaan komen.
Wel vond ik ze allemaal een matig achterbeen hebben, ik denk dus niet dat je de hengst moet gebruiken als dat een aandachtspunt is.

Wat vond je nog meer wat Diamond Hit duidelijk verbeterde op de merries ?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:46

Het waren allemaal wel heel mooie complete paarden.
Erg mooie bovenlijnen, veel front, een voorbeen met iets een knietje er in. Goede galop, draf met veel tact en balans, nette stap.