Jimtown?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Jimtown?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 12:43

Hallo,
Ik was benieuwd of hier mensen zijn die de hengst Jimtown kennen, informatie over hem hebben of een nakomeling! Ik heb namelijk een paard op het oog met vader Jimtown, maar ik weet alleen dat Jimtown een jonge Darco is. Wat vinden jullie van de hengst Jimtown, brengt hij goede springpaarden en hoe zijn ze in hun karakter? En kennen jullie misschien familie van hem?(o.a Parco? Lachen )
Alvast bedankt!

Orame

Re: Jimtown?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:10

JIMTOWN - 1991 Bay, 167cm (16-2 hands)
(Darco - Amor - Talisman xx)
Approved: KWPN

Jimtown inherited the power and the jumping qualities from his father Darco and the good confirmation and movement from his grandfather Amor. Darco is the ambassador of the Belgium breeding.

His father Darco was extremely successful international showjumper and participated at the Olympics in Barcelona '92.

His mother has been awarded Keur and Preferent and has already produced an approved stallion FARMER, Pardon (Weyden) and two keur mares.

Jimtown was second at the 3 years old competition championship.

Second best at the stallion performance test and placed in the final of 4 years Dutch Jumping Championship and Stallion Competition.

Jimtown has very good looks and great jumping ability with a wonderful technique and very good movement.

Jimtown is jumping successfully at international 1.35/1.40m classes.

Afbeelding

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 13:11

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 13:12

Orame schreef:
JIMTOWN - 1991 Bay, 167cm (16-2 hands)
(Darco - Amor - Talisman xx)
Approved: KWPN

Jimtown inherited the power and the jumping qualities from his father Darco and the good confirmation and movement from his grandfather Amor. Darco is the ambassador of the Belgium breeding.

His father Darco was extremely successful international showjumper and participated at the Olympics in Barcelona '92.

His mother has been awarded Keur and Preferent and has already produced an approved stallion FARMER, Pardon (Weyden) and two keur mares.

Jimtown was second at the 3 years old competition championship.

Second best at the stallion performance test and placed in the final of 4 years Dutch Jumping Championship and Stallion Competition.

Jimtown has very good looks and great jumping ability with a wonderful technique and very good movement.

Jimtown is jumping successfully at international 1.35/1.40m classes.

Afbeelding

Bedankt! Dit klinkt positief Lachen Heb je hem zelf ook gekend/meegemaakt/gezien?

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:18

Ja ik ken hem zelf wel, heel fijn karakter. Hij stond laatst nog thuis in Bears maar volgens mij is ie ondertussen weer weg. Ik weet niet waar hij momenteel is maar dat kan ik wel even navragen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:19

hij heeft een paar jaar in Mexico gestaan en staat nu op een kleine hengstenhouderij ergens in het oosten (ik meen in Schalkhaar). Hun folder ligt thuis, ik zat teovallig met hen aan tafel tijdens Jumping Amsterdam.

Het is iig de oude eigenaar/houder (?) van Schalkhaar.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:09

Ook nog de info van het KWPN erbij:

Jimtown (Darco-W x Amor x Talisman xx)
Geb.datum: 19 april 1991
kleur: bruin

Verrichting Ermelo 1995 (13-03 t/m 20-05; gedeelde 2e plaats)
Eerlijk, betrouwbaar, ruim voldoende bereidheid om te werken. Was in het begin sterk in de mond en niet fijn te rijden. Dit is sterk verbeterd; hij liet zich aan het eind van het onderzoek goed rijden.
Basisgangen krachtig en voldoende ruim. Laat zich goed bewerken in het dressuurwerk. Als dressuurpaard ruim voldoende tot veel aanleg; geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Gebruikt bij het springen zijn lichaam goed. Heeft veel afdruk, goede techniek en maakt achter de sprong mooi af. Beschikt over veel vermogen, kracht en souplesse. Presteert onder het zadel veel beter dan bij vrij springen. Als springpaard zeer veel aanleg, geeft zijn ruiter een zeer goed gevoel.
Stalgedrag en gedrag in de omgang normaal.
Vanaf 20-03 enkele dagen niet erg fit. Bloedonderzoek niet afwijkend. Op 12-04 vitamine-injectie.

Stap 8
Draf 7.5
Galop 7.5
Rijproef 7.5
Springen vrij 7.5
Springen ohz 8.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 72.50
Max punten 90
Plaatsing 2e van 27 (16)
Jaar verrichting 1995
Plaats verrichting Ermelo

Afstammelingen 1996 (veulens)
Er werd een uniforme collectie goed ontwikkelde, ruim voldoende rijtypische veulens getoond. Ze staan goed in het rechthoeksmodel, ze hebben veel breedte en diepte en een opvallend goede bespiering.
Het hoofd is goed gevormd. De veulens hebben voldoende lengte in de nek en ruim voldoende lengte in de hals. De hals is goed gespierd maar soms wat breed en in enkele gevallen is er sprake van een onderhals. De schoft is plat. De lengte en de ligging van de schouder zijn goed, de bespiering is best. De bovenlijn valt achter de schoft wat weg, maar de rug is goed gespierd en de lendenen zijn breed en goed gespierd. De croupe is breed. De lengte, de vorm en de bespiering van de croupe zijn goed. De achterhand is best gespierd. De voorknie is fors ontwikkeld maar de pijp is soms tamelijk fijn en soms is er sprake van een steile kootstand. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld, soms is de hoek in het achterbeen klein. De gewrichten zijn royaal ontwikkeld.
De stap is ruim en soepel. De veulens draven goed van de grond, met een goede schoudervrijheid en een voldoende gebruik van het achterbeen. Enkele veulens zetten de hals er teveel op, hetgeen ten koste gaat van het ruggebruik.
De kwaliteit van de moeders was zeer goed.
Getoond: 17 veulens uit 68 dekkingen.

Afstammelingen 2000 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft Jimtown voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Overige informatie
Voldoende rijtypische, sterk gespierde hengst met lange gespierde croupe. Het middenstuk is iets gezonken, het hoofd kon iets fijner uitgesneden zijn. De hals is iets breed aangezet.

Bloedopbouw
Darco, uit de sublieme bloedcombinatie Lugano van La Roche en Codex, heeft zelf zeer overtuigend internationaal gesprongen en heeft er inmiddels blijk van gegeven ook (internationale) springpaarden te kunnen afleveren. Zijn goedgekeurde zoon Fedor is daarvan een goed voorbeeld.

2000 (augustus) export naar Mexico

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 18:38

Op mijn oude stal staat een nakomeling van Jimtown.
Erg lieve en aanhankelijke merrie, die het liefst alle aandacht van mensen opeist in de kudde.
Heel eerlijk en geen greintje kwaad in haar. Ben je zelf relaxed, dan is zij ook relaxed. Wil je wat meer aktie dan is ze ook speedy.
Zet je een hindernis in de bak dan hoef je zowat niks te doen. Na 1 keer springen blijft ze hem zelf springen Clown

Voor als je het leuk vindt. Dit is ze:

Afbeelding

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:28

Ik heb een Jimtown x Nimmerdor gehad.
Was een heel nuchter paard, goudeerlijk en nergens bang voor.
Ook onder het zadel deed hij het goed, makkelijk te rijden, super gedragen galop. Zeer koel in het hoofd ook op de eerste wedstrijd.

Hij sprong alles terwijl hij nog geen springervaring had.
Liep op 3,5 jarige leeftijd 6 dressuurproeven, allemaal boven de 170 punten.

Paard heb ik verkocht voor de dressuur.
Jimtown staat als het goed is bij Reilink in Schalkhaar en heeft 140-150 parcoursen gesprongen in Mexico

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:59

kiana schreef:
Jimtown staat als het goed is bij Reilink in Schalkhaar en heeft 140-150 parcoursen gesprongen in Mexico

ja, dat klopt.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 18:48

Bedankt voor alle informatie al! Volgens mij is er nog weinig negatiefs over deze hengst.. Lachen Zal binnenkort weer even bij het paardje gaan kijken.. overleggen of we haar eventueel kopen! Lachen