Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
remsy schreef:hebben deze merries ook al eerder veulens gehad omdat ik deze leeftijd nl een beetje eng vind om ze nog te laten dekken als het hun eerste veulen zou zijn weet wel dat er fokmerries zijn die ook op latere leeftijd nog veulens krijgen maar die hebben vaker veulens gehad maar nog nooit van paarden die nog nooit een veulen hebben gehad en dat op latere leeftijd alsnog kregen vandaar mijn vraag ook hoor ik kan je verder niet helpen ben zelf een leek in het fokken wil mijn arab straks ook leten dekken maar in elk geval veel succes
groetjes bren
Barcelano schreef:Wat voor type AV zoek je eigelijk.
Wat wil je verbeteren aan de merries.
Ik zelf sta op een stoeterij waar ze spanjaarden fokken.
Deze types zijn barokker.
Meschien wel intresant om te kijken>www.el-zarabia-arabians.nl
pieterm schreef:Deze 2 oudere merries zou ik dit jaar willen dekken.
M'n bedoeling is om er eerst één of 2 fokmerries uit te fokken
het is te hopen dat je merrieveulens fokt, is altijd maar weer afwachten, je mag blij zijn dat alles goed verloopt en ze gezond ter wereld komen, ook voor de merries
Moran v.Monitor.. erg mooi type en ziet er leuk uit!! 1.53 m pieterm schreef:Ik denk dat ik binnen de poolse lijnen moet blijven om een fokmerrie te fokken
mirellakuijl schreef:Ik wilde mijn merrie van 19 ook laten dekken maar omdat ze in de afgelopen 5 jaar geen veulen heeft gehad is het een te groot risico voor de merrie de kans dat het niet goed gaat is 90%.
Laat je van te voren goed inlichten want ik denk niet dat het de bedoeling is om je merries te verliezen.
Succes
mirellakuijl schreef:nee, een kwpn merrie.
die 90% heeft de veearts mijn doorgegeven. Ze is nu 19 als ik haar laat dekken dus 20 als het veulen geboren word. als ze 18 is moet je in mensen jaren zoiets rekenen dat ze 72 jaar oud is ( is mijn verteld)