een vervelend begin van het weekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

een vervelend begin van het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 00:13

Was net uit bed gaat de telefoon de stal waar jasmijn staat, ze wilde niet eten had haar hooi van de avond ervoor niet aangeraakt en liet ook haar bix liggen. Verder liep ze rusteloos buiten rond duidelijk niet in haar hum.
Mesten deed ze dan wel en ze deed ook niet echt koliekerig aan.
Bij mij gingen gelijk de alarmbellen rinkelen want jasmijn en niet eten dan voelt ze zich echt beroerd.
Heb dan ook gelijk de veearts gebeld en ben naar stal gereden ,toen de veearts kwam werd gelijk alles nagekeken en alles was in orde en ze dacht toch aan koliek zeer waarschijnlijk door het veulen.
Dus een prik gekregen voor de darmen en dan moest ze gaan eten dit gebeurde dus niet .
Dus voor de zekerheid toch maar opgevoeld en alles voelde goed veulen was actief en darmen ontspannen waarschijnlijk veulen ergens op gedrukt na een half uurtje begon ze weer te eten en leek ze op te knappen.
Al bij al is hetallemaal meegevallen maar ben me rot geschrokken ze heeft door haar maandelijkse ritje naar de kliniek voor shokwave al meer stress dan ik zou willen en dan gebeurt er zoiets .

Allejandro

Re: een vervelend begin van het weekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:28

Ach vervelend Ach gut maar het is gelukkig goed afgelopen..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:00

He bah.. dat is idd erg vervelend! Ach gut
Hoe gaat het nu met haar?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 14:26

Weer goed gelukkig geen last meer van haar buik Knipoog en ze eet weer goed.
wat kan een mens zich dan allerlei spoken in zijn hoofd halen pfft dacht gelijk aan het ergste.
Leuk hoor een drachtige merrie maar het brengt vind ik toch aardig wat zorgen met zich mee.

Maar miep is het alweer vergeten en loopt weer heerlijk zichzelf te zijn Knipoog

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:51

Nuala heeft dit ook 2 dagen gedaan. Ze at wel een klein beetje biks, een hapje ofzo. Maar de rest liet ze liggen. Hooi at ze helemaal niet en nog steeds krijgt ze maar 1 plakje naar binnen.

Ze zag er verder prima uit dus heb de VA niet gebeld, ging gelukkig binnen 2 dagen weer beter, haar biks gaat er weer in z'n geheel in.

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:59

Zoals ik al zei zie ik overal spoken heb met paarden eigenlijk alleen maar pech (nu ook weer met deze merrie) en op een of andere manier maakt dat je wel heel voorzichtig zeker nu (voor mij voor het eerst) er een veulen inzit.
Maar moet ook zeggen dat jasmijn zich echt niet lekker voelde en erg rusteloos was.

gelukkig dat het bij jou merrie vanzelf over is gegaan mischien was het bij mij ook wel gebeurt maar neem geen enkel risico.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:40

zo bedoelde ik het niet hoor, vind het heel goed van je dat je de DA hebt gebeld! Beter een keer teveel dan te weinig

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:21

zo bedoelde ik het niet hoor, vind het heel goed van je dat je de DA hebt gebeld! Beter een keer teveel dan te weinig

Oo Knipoog Maar ik ook niet hoor tegenover jou, word alleen weleens gek van mezelf en mijn overbezorgde gedrag!!
Maar denk wel dat nu ik het een keer mee heb gemaakt ik er ook minder gestresst tegenover sta.
Gisteren ochtend wilde ze ook niet eten maar was wel gewoon vrolijk en s,avonds at ze weer .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:22

mijn merrie had vorig jaar ook koliek toen ze drachtig was,, ik heb ook voor de zekerheid och ff laten kijken of t veulen wel oke was nadat de koliek over was..
ik weet dus in wat voor spanning je hebt gezeten..

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 13:20

daantjuhhh schreef:
mijn merrie had vorig jaar ook koliek toen ze drachtig was,, ik heb ook voor de zekerheid och ff laten kijken of t veulen wel oke was nadat de koliek over was..
ik weet dus in wat voor spanning je hebt gezeten..

Ja op een of andere manier komt buiten dat je je zorgen maakt om je merrie ook dat moederinstinct van mij omhoog Bloos

mithras1994

Woonplaats: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 19:04

Jij ziet ook overal leeuwen en beren hè Git Knipoog . Gelukkig is het goed afgelopen Ach gut . Hoe gaat het met de shockwave therapie? Hoe vaak moet je nog? Ik vraag het maar even op het forum, want ik zie je niet zo vaak meer. Gr Miranda

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:07

mithras1994 schreef:
Jij ziet ook overal leeuwen en beren hè Git Knipoog . Gelukkig is het goed afgelopen Ach gut . Hoe gaat het met de shockwave therapie? Hoe vaak moet je nog? Ik vraag het maar even op het forum, want ik zie je niet zo vaak meer. Gr Miranda

Geregeld ja haha moest even denken welke miranda Knipoog maar ben erachter !!!
Begin maart weer dan gaan ze scannen en foto's maken en naar aanleiding van de vooruitgang of niet kijken ze of verdere shokwave zin heeft dus nog even spannend.