lusitano ??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

lusitano ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 20:45

zijn er hier ook mensen met een lusitano .

ik ben namelijk erg niewsgierig naar alles wat met dit ras te maken heeft .

ik wil namelijk mijn merrie laten dekken en mijn oog is gevallen op een hele mooie palomino lusitano hengst. OK dan!

dus iedereen die mij er wat over kan vertellen alvast bedankt . OK dan!

labe

Re: lusitano ??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:23

In HK is een topic speciaal voor liefhebbers van Andalusiers en Lusitano's. Er is ook een nieuwe site, www.lusitano-nederland.nl, daar is een forum voor lusitano-eigenaren en liefhebbers, misschien kun je bij beide je licht opsteken.
En als je bij Google lusitano intikt krijg je ook ontzettend veel informatie over dit ras.
Zelf vind ik het ras geweldig, ik heb 3 lusitano's, dat zegt genoeg! Persoonlijk vind ik het geen beginnerspaarden, ze zijn over het algemeen erg gevoelig, daar moet je wel heel goed rekening mee houden.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 21:41

bedankt voor je reactie

ga zeker ff een kijkje nemen . OK dan!

lusitano nederland ken ik de hengst lindo die daarin te koop wprd aangeboden laat ik mischien mijn merrie dekken . *LOL*

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:28

Wat voor merrie heb je?

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:33

Tja wat wil je weten Het stabiele karakter de eerlijkheid waar mee je ze moet behandelen. Het typische kleine en ronde met lage staart inplant van een lusitano?

Voor hoeveel je je veueln evt kwijt zou kunnen wat voor ras je krijgt hoe je evt aan een papier kunt komen?

Zeg het maar op de meeste vragen weet ik een antwoord en kom anders kijken op 10 april in Bunschoten op ztal groenendaal http://www.stal-groenendaal.nl Daar is de eerste verenigingsdag van de Lusitano Vrienden Nederland vanaf 12 uur is daar veel te beleven over alles wat met lusitano's te maken heeft. De toegang is Gratis en het begint om 12 uur.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:29

Lusitano is leuk, maar je moet het kunnen.
Ik heb een Lus. Hengst gereden en na 6 maanden konden we pas samen uit de voeten. Gelukkig kreeg ik begeleiding.

Het zijn leuke paarden, maar écht wel ANDERS! Begin er niet aan voordat je niet weet hoe het voelt en hoe het is!! Dadelijk bevalt je het niet!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:33

Hallo, ik heb een vraag over Lusitano's.

Wij hebben laatst een show gehad waar ook Lusitano's in voor kwamen en daar ben ik nu een stuk over aan het schrijven voor in het blad van onze rijvereniging.
Omdat ik geen blunders wil maken wil ik de juiste benamingen gebruiken over de Lustano's.
Ik heb de "steigering" al gevonden, een Levade.
Hebben de knieling en zitten ook speciale namen? En de Spaanse pas is een correcte naam neem ik aan?

Alvast bedankt! Salinicky

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:10

karina1977 schreef:
lusitano nederland ken ik de hengst lindo die daarin te koop wprd aangeboden laat ik mischien mijn merrie dekken . *LOL*

En wat betaal je daarvoor als ik vragen mag?

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 15:33

Weet iemand anders het misschien? Dit lijkt me ook wel een geschikte kandidaat voor mijn merrie, vandaar Lachen

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 18:16

peeky schreef:
karina1977 schreef:

En wat betaal je daarvoor als ik vragen mag?

Ik denk dat je al snel richting de € 700 zit en misschien wel meer door zijn bijzondere kleur maar het ligt ook aan zijn afstamming en die kon ik niet vinden op de site.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:23

Nou, voor dat geld neem ik liever een goedgekeurde KWPN hengst die zichzelf al bewezen heeft Lachen

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 13:36

zo das veel dekgeld
ik heb op het moment een veulen lusitano x haflinger beide zonder papieren. naar alle waarschijnlijkheid word hij wit, hij is nu ongeveer 1 meter hoog en anderhalve maand hoog. Wat voor prijs kan ik voor hem vragen over een maand of 4?

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 22:41

Ik heb zelf ook een lusitano.

Inderdaad zoals hierboven al is genoemd is er een forum voor de liefhebber zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen.

Wat zou je allemaal willen weten over dit ras wellicht dat ik je daar antwoorden op kan geven.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:15

pferdtje schreef:
Ik denk dat je al snel richting de € 700 zit en misschien wel meer door zijn bijzondere kleur maar het ligt ook aan zijn afstamming en die kon ik niet vinden op de site.

Voor dekking van niet Lusitano's wordt vaak ongeveer de helft van de prijs gerekend.

Ik rij op dit moment een Lusitano hengst. Ik vind het een fijn paard in de omgang en om mee te werken. Je moet er wel wat voor doen om hem aan het werk te krijgen, hij is namelijk af en toe wat lui, daarnaast is hij wel eerlijk, als je echt je best doet, dan komt het er wel uit. Buiten is hij echter voor mij niet te rijden. Hij draait namelijk om en dan gaat hij er in volle galop vandoor. Zijn eigenaresse moet ook alle zeilen bijzetten om hem buiten controleerbaar te houden. Dit heeft echter ook met hormonen te maken, wat mij betreft zouden z'n ballen er vandaag nog afgaan, maar ja...

Ik heb zelf een bijna 2-jarige kruising Lusitano x New Forest in de opfok staan. Pittig ding, maar toch heel cool in het hoofd. Kan soms heel snel even in paniek raken door bijvoorbeeld een auto, maar als het dan klaar is is het ook klaar. Zal mij benieuwen wat dat wordt over een paar jaartjes. Ik ben er tot nu toe zeker niet ontevreden over.

@vicky; als ik het goed begrepen heb, was van jouw lusitano geen afstamming bekend, dat doet de prijs natuurlijk geen goed. Mijn paardje kwam van een Lusitano-hengst met papier en redelijk goede afstamming (voor zover ik daar zicht op heb) en een New forest merrie met heel goed papier, 2x 1e premie, ver gekomen in de sport (Z-niveau op alle vlakken). Bij mij was het al; wat een gek er voor geeft...

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 14:55

ne eklopt ik weet niks van haar....
aan de ene kant jammer aan de andere kant beter, als haar ouders bekend zouden zijn en zij eventueel een papier zou hebben had ik haar nooit kunnen betalen Clown