veulens van balsflug die springen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

skippy

veulens van balsflug die springen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 19:59

hey hey

ik wilde graag weten of er meer bokkers zijn die veulens van balsflug hebben. die van mij is alleen een beetje raar omdat mijn paard een springer en sgwer. voor de mensen die balsflug niet kennen hij is een al overleden zwarte dressuurhengst

na ja alvast bedankt
groetjes skippy

Sammie

Re: veulens van balsflug die springen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:09

Ik hoop dat er niemand met een balzflugveulen springt. Clown

Een paard uit mijn paard z'n stam is een balzflug en die is nu L springen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:47

Wij hebben 3 Balzflugen gehad. Eh sorry hebben er nog steeds 1. En die konden allemaal netjes springen. Maar Balzflug heeft zelf ook voldoendes op het springen hoor, volgens mij zelfs 7 en 7,5. Onze Balzflug kan ook goed springen, maar die hebben ze finaal onderuit getrokken op de IBOP!!! Want het was een Balzflug dus kreeg ze 6jes. Terwijl menig kijker vond dat dat echt wel hoger kon, maar helaas...

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:55

Een vriendin van mij heeft ook een Balzflug waar ze nu M mee springt. Paard word wel af en toe erg heet met springen. Dus gaat ze (als het goed is) nu wat meer aandacht aan de dressuur besteden. verstandig!!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 19:47

ah fijn dat ik niet de enige ben als ik met mn paardje op de wedstrijden ben kijken ze me altijd best wel raar aan

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:43

Hihi, lijkt me leuk, met Silly's moeder springen... alleen al het denken aan opstappen kun je je nek mee breken Knipoog Schijnheilig

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 00:23

Ik heb jaren terug een Balzflug ruin aangereden en uitgebracht die later is verkocht aan een dame die er M-dressuur, M-springen en L-sgw mee is geworden. Arme dier is tijdens een cross tegen een boom aan gegaloppeerd en heeft daarna vrij lang moeten herstellen. Of ze hem nu nog uitbrengt, weet ik eigenlijk niet...

Plus ik heb een Balzflug-merrietje dat ook een leuke sprong kan maken. Misschien niet helemaal zoals Jeroen Dubbeldam cs dat graag zouden zien, maar ze springt leuk genoeg voor een verenigingslesje.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 08:09

Veel ruiters, amazones en fokkers vergeten dat de Trakhener een veelzijdig paard is die zowel kan springen, dressuur en eventing kan lopen.

Habicht heeft het alle drie gedaan op een hoog niveau. Zijn de fokkers die bloedmooie Trakhener schimmelhengst Abdullah van Conrad Homfeld al vergeten? Die heeft nog een Olympische medaille gehaald op de spelen in 1984. Almox Prints J was een succesvol internationaal springpaard en dekhengst . Vorig jaar liep er ook een Trakhener in de eventing op de spelen. (ik geloof zelfs dat het ook een schimmel was).

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 09:10

hm ken ook n balzflug, heel onzeker ding, maar kan wel donders lopen Kwijl, niet alleen dressuur maar zekr ook springen en crossen, word nu gereden door een bekende eventing amazone en die heeft er in wanroy een mooi rondje mee gereden! die kan zeker meer als een n B-parcoursje/ cross!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:39

Was Habicht niet aanverwant aan Balzflug?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:47

chantal1 schreef:

Balzflug is een Habicht x Insterfeuer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:59

MissHIS schreef:
chantal1 schreef:

Balzflug is een Habicht x Insterfeuer.

x Seminole II Knipoog

Die van kan niet echt springen moet ik zeggen. Moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook nooit echt mee doorgegaan ben. Ze is wel superlenig dus misschien had ze best wel wat gekund.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:22

Ik heb ruim een jaar een merrie van Balzflug gereden. Behalve dat ze onwijs netjes kon lopen met hele ruime gangen kon ze ook aardig springen, ze vond het iig heel erg leuk. Toen ik haar ging rijden begonnen we net met springen en ging het dus allemaal nog een beetje lomp en onbenullig, maar ze kreeg het heel snel door, ging niet meer 2 in-uitjes in 1 keer springen enz. Het hoogste wat ik met haar gesprongen heb is 1.15m, maar een parcours van 70/80cm was geen probleem voor haar. Ik denk dat ze veel meer kan, maar de eigenaar springt er helemaal niet mee, en ik had niet het lef om hoger te gaan dan dat ik met haar deed.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 12:23

hm leuk om te weten nou heb ik wat te zeggen als die mensen weer gaan zeiken dat een veulen van balsflug niet gemaakt is om te springen Haha! vreemd genoeg komen ze nooit kijken als ik aan het springen ben }>