NRPS met Quarter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

NRPS met Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 15:19

Ik wil graag mijn NRPS-pony van 1.47 laten dekken door een hele mooie palomino Quarterhengst. Haha!
Deze hengst is best fors en heeft een stokmaat van ongeveer 1.55.

Mijn pony is best rank, maar ik wil een iets forsere pony uit haar fokken.
Doordat de hengst vrij fors is, denken jullie dat het dan misschien een probleem gaat zijn met de bevalling, dat het veulen te zwaar voor haar is?

Misschien een domme vraag, maar ik wil niet het risico lopen dat het misschien te zwaar voor haar gaat zijn.

En weten jullie misschien andere leuke kruisingen met een NRPS om forser te fokken? Pling

whoopylover

Re: NRPS met Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:27

ik denk niet dat het zo'n probleem zal opleveren.
zou je er nou een belgisch trekpaard of een shire op zetten, dan denk ik dat het wel fout gaat Clown

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:49

Hai, ik heb zelf ook een NRPS-merrie van 1.47 en ik wil ook een wat forser veulen. Ik zat zelf te denken aan bijv. een Connemara (zijn wat forser en ronder gebouwd) of Romantic Popcorn die volgens de site www.romantico.nl ook wat rondere veulens geeft.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 23:06

Prince schreef:
Hai, ik heb zelf ook een NRPS-merrie van 1.47 en ik wil ook een wat forser veulen. Ik zat zelf te denken aan bijv. een Connemara (zijn wat forser en ronder gebouwd) of Romantic Popcorn die volgens de site www.romantico.nl ook wat rondere veulens geeft.

Bedankt voor de site, ik heb gekeken en die hengsten zijn ook prachtig Pling

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:16

Check de hengst Devito II maar eens, die lijkt me erg geschikt, en is ook een NRPS hengst.
En Douni, geen quarters op eclips zetten hoor!