Waarom zegt iedereen dat tinkers sloom zijn???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Waarom zegt iedereen dat tinkers sloom zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 23:07

Ik kan daar soms zo pissig van worden dat mensen een tinker afkraken, omdat ze volgens hun te sloom zijn. Boos!
Nou dan mogen hun wel meer naar tinkers gaan kijken, want ik heb dr zelf een en die is absoluut niet sloom, misschien soms in de bak maar dat komt omdat ze dat nix aan vind maar buiten is ze echt een race monster. Ja

Wie wordt er soms ook wel pissig van die domme opmerking dat tinkers ''slome paarden'' zijn?

Tinkermuts

Re: Waarom zegt iedereen dat tinkers sloom zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 06:16

ach, ik maak me al niet echt meer druk om al die nare opmerkingen die je over je tinkertje naar je hoofd geslingerd krijg, als ik er maar gelukkig mee ben , toch...... Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 07:10

volgens mij hebben we dit topic om de maand wel een keertje! Slapen

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 07:18

Ik was een keertje bij manege koopman (bij apeldoorn). daar reed een vriendin van mij......maar wat ik daar zag waren dus echt slome tinkers (manege paarden he!). ook met een buitenrit waren die beesten niet vooruit de branden. (net zoals die fjorden die ze daar hadden.

dus ik dacht, tinkers zijn sloom.......(ik had nognooit een snelle tinker gezien, alleen bij Goa een keer).

alleen toen heeft laatst een kennis van mij een pracht van een tinkerhengst gekocht, vier jaar, twee maanogen en bijna helemaal zwart, en super veel behang. ik vond hem echt heel mooi om te zien in de stal, maar toen hij eruit kwam was het net een arabiertje kwa snelheid. en ook met rijden was hij super snel...........dus is ben van gedachte veranderd! Ach gut

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 08:35

Niet alle Tinkers zijn dus niet sloom. Misschien ligt het ook wel aan de verzorging en of dat ze net uit Engeland of Ierland zijn weggehaald. Ze tonen zich dan vaak zonder gevoelens en zitten vaak dik onder de wormen en missen een hoop vitaminenen en mineralen in hun body. Dit zou een reden kunnen zijn dat ze sloom zijn. Natuurlijk kan het ook zijn dat ze supermak zijn en dat de tinkertjes denken als ik er vandaag niet kom dan morgen.

Zelf heb ik absoluut geen slome tinkers. Jullie mogen een testrit mogen maken hoor, maar dan moet je zelf wel een goede ongevallen cq. levensverzekering afsluiten.

Nikita is een echt racemonster, je moet de touwtjes goed in handen blijven houden want die houdt van hard, heel hard. Is wel lekker hoor, je hoeft weinig gas te geven, gaat vanzelf.

Chester gaat ook als een speer, is vorig jaar bij de ICS nog Bestgaand rijpaard geworden, dus dat zegt ook genoeg.

Op Sissi durf ik zelf (nog) niet goed te rijden, die is zo sterk, die gaat als een banaan. Heb een eigen bedrijf dus moet oppassen wat ik doe.

Dan hebben we Romy nog, die kan kunstjes in de stal, opspringen met 4 benen en dan bijna helemaal ronddraaien in de lucht, volgens mij wordt dat ook een racetinkie.

Maxolo kan ook goed gas geven, dus zijn tinkers sloom?? Nee dus.... Lachen

Groetjes Dienie

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:16

Ik zeg niet dat tinkers sloom zijn..maar leuk vind ik ze ook niet. (mijn mening he?)
De tinkers die ik in tijdschriften, bij een vriendin, op een manege heb gezien, sorry maar ik vind ze niet iets hebben.
Ik vind de uitstraling op hun koppie altijd heel belangrijk, en tsjah ik mis complete uitstraling bij tinkers!
Nou scheer ik ze een beetje over 1 kam, en zoals bij elk ras zijn er uitzonderingen.
Ik heb zelf een draver, mensen zijn er vaak niet erg positief over.
Maar wat kan het ons schelen als een ander negatief over je pony, paard doet?
Ze kennen hem niet en het gaat erom dat jij er lol mee hebt Lachen

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 12:53

Tinkermuts schreef:
ach, ik maak me al niet echt meer druk om al die nare opmerkingen die je over je tinkertje naar je hoofd geslingerd krijg, als ik er maar gelukkig mee ben , toch...... Knipoog

Ik ben ook heeeel gelukkig met mn tinker, maar ik het gewoon stom dat ze vaak zeggen dat ze zo sloom zijn.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:29

Ik heb niet echt ervaring met het karakter van Tinkers.. Maar degene die ik ken zijn een beetje sullig en sloom.. Bloos Maar ik weet zeker dat er ook heel temperamentvolle tussen kunnen zitten.. Ja
Kwa uiterlijk vind ik een Tinker ook niet geweldig.. Gewoon niet mijn smaak.. Maar ik heb een Westfalisch Koudbloed.. En daar denken de mensen ook altijd van dat ze niet vooruit te branden is.. In de bak is ze idd ook wel wat slomer.. Maar niet echt sloom.. Ze vind de bak gewoon saai.. Maar op het strand of in het bos.. Pff.. Dan heb je echt je handen vol aan d'r en kan ze ook best nog is gaan bokken van vrolijkheid of als je niet oplet er vandoor vliegen.. Tong uitsteken

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 14:33

Ze hebben gewoon een slomere uitstraling. Ik ken maar 2 tinkers, 1tje is inderdaad erg sloom en traag, en de ander is echt helemaal geweldig--> salmiek van donna1 hier op bokt. Dat beest is echt helemaal geweldig!! Bloos Haha!

Joyceie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:29

Om dat ze best groot zijn... En soms ook een slome uitstraling hebben.
Denken sommige mensen dat.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 15:42

Joyceie schreef:
Om dat ze best groot zijn... En soms ook een slome uitstraling hebben.
Denken sommige mensen dat.

Zo groot zijn Tinkers toch niet..? Verward

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:25

Ik ken maar 1 Tinker en die is SLOOM! Zodoende heb ik het slome-Tinker beeld ook wel een beetje. Gelukkig weet ik wel dat mijn beeld best beperkt is en niet alle TInkers hetzelfde zijn..

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:12

sloom uiterlijk noem ik relaxt... Cool en in rijden sloom... nee dat is niet rasgebonden.

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 19:37

Pellie schreef:
en in rijden sloom... nee dat is niet rasgebonden.

nee, maar er zijn rassen die wel aanleg hebben om ''sloom te zijn'', ik zie nml meer slome tinkers en fjorden dan bijv arabieren en volbloeden. maar ik vind dat sommige tinkers (vooral met maanoog) echt uitstraling hebben!!! ook vind ik tinkers met veel zwart heel mooi!! Pling

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:29

Citaat:
sloom (bn.)
1 suf, niet actief => slaperig, tutterig

ik moet toegeven dat ik er nooit zo op gelet heb, miss. omdat ik het ook niet belangrijk vind en dat je warmbloeden en koudbloeden niet met elkaar moet vergelijken. sloom heeft een negatieve klank, alsof het een slechte eigenschap zou zijn.
ik ben blij met mijn stabiele tink die niet zo snel een misstap maakt. maar als je hem 2.5 jaar terug zou hebben gezien, toen we niet op één lijn zaten.... ik lag er vaker af dan menig andere ruiter op stal Nagelbijten / Gniffelen of toen hij winterdag kuil kreeg en er onhandelbaar van werd... dus ook een stabiel paard kun je uit pan laten flippen.

gewoon kleine zijweggetjes dat je alles op diverse manieren kan bekijken Lachen

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:52

Dat zeggen mensen wel over meer paarden, zo stom Scheve mond

Maar heb bewijs dat Tinkers het niet zijn hoor Ja

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:17

tinkers zijn niet sloom, maar als je ze vergelijkt met een pittige arabier dan zijn ze over het algemeen wel wat rustiger.
sylke heeft een hele vlotte stap en draf (lekker ruim) en als we op bedaf zijn (zand heuvels) dan kan je haar alles behalve sloom noemen.
maar ze springt niet voor elk blaadje dat weg waait 6 meter de lucht in of trekt meteen een sprint als ze een vuilnis bak ziet. (wat ik heel prettig vind Haha! )

maar ik snap wel dat mensen die van de wat fellere rassen houden tinkers over het algemeen wel een beetje suf vinden.
niet mis mee toch, want ik vind die rasse juist weer veelste wakker Knipoog

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:16

er zitten er wel slome bij, maar dat is bij ieder ras Knipoog.
Ik moet Patch vaak eerst longeren voor het rijden, anders krijg ik vliegles..en dan is hij nog supersnel, het klopt dus niét!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:51

Ik denk dat als je een Tinker hebt, die je goed op conditie houd, dat ze echt niet sloom zijn.. Lachen
En dat ze meestal bijna nergens bang van zijn is het grote voordeel van een koudbloed vind ik.. Haha!
Ik houd alleen niet van Tinkers omdat meestal hun bouw en kleur me niet zo bevallen..

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:40

Ik vind het heerlijk als Chakotay zo'n "ik ga eens lekker stoffelen" dag heeft, lekker relaxt op een hele lange rustige, of zoals sommige het willen noemen slome Haha! Haha! buitenrit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:01

Connor is ook niet bepaald sloom al kan hij er wel zo uitzien.

Lang haar voor zijn ogen als bij een hippie. Oren op half zeven en een trage schommeldende stap. Dat oogt wel sloom.

Maar dan is hij juist super relaxt. Maar springerig rondracen kan hij ook heel goed.

maar ik maak me helemaal niet druk of iemand hem sloom vind. Voor mij is hij prima zoals hij is.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:19

Tinker en sloom.. Grapje zeker?? Clown

Rasgebonden is het zeker niet.. Het is wat je zelf van je tinker of een ander paard maakt.. Als ik kijk naar Jordy (Tinker) en Partout (voor een kwart arabier) dan zie ik Jordy vaker door de bak heen stuiven als Partout.. Haha!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:09

ik ken 1 tinker...maar die is lomp..
Sorry dat ik het zo zeg..maar ik vindt die echt een groot lomp beesie..
Ik vindt eigenlijk Tinkers super mooi en lief enzo..maar deze is gewoon lomp die ik ken

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:39

Tulandro schreef:
Ze hebben gewoon een slomere uitstraling. Ik ken maar 2 tinkers, 1tje is inderdaad erg sloom en traag, en de ander is echt helemaal geweldig--> salmiek van donna1 hier op bokt. Dat beest is echt helemaal geweldig!! Bloos Haha!

Ja Salmiak is idd een aparte onder de tinkers (ken hem nog van Les Chevaux, t was een boefje) maar het is en blijft een tinker. Ze zijn wat trager van reactie en stralen dat ook uit. Dromen

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:02

ik vind het heerlijk relaxed Haha!