Hengstkeuze NRPS-merrie (Aron x Baccarav vd Corijon)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Hengstkeuze NRPS-merrie (Aron x Baccarav vd Corijon)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:59

Misschien wil ik mijn NRPS-merrie dit voorjaar laten dekken. Graag advies over de hengstkeuze.

Merrie:
* NRPS
* 1.48 m
* 9 april 1997
* afstamming:
vader: Aron = Abdullah Ox x Tamara Regina (=Blue Diamond ox x Nataska)
moeder: Carola = Baccarav vd Corijon (= Baccarat ox x Ava vd Corijon) x
Viola (= Naivnyi ox x Welsh K merrie My Fair lady)

(ik krijg die afstamming maar niet in een mooie tabel in dit topic Boos! )

* L-2 dressuur (bij vorige eigenaresse)
* kan leuk springen

aangezien de foto's in mijn profiel zijn verdwenen Verward , zet ik hier drie foto's Cheese! :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik zoek:
* nuchter, braaf en vriendelijk karakter (geen bloedkikker dus)
* qua grootte wil ik graag een d-pony
* een wat ronder gebouwd veulen (wat steviger gebouwd dus)

Het hoeft niet perse een NRPS-hengst te zijn.
Ik vind zelf bijv. Romantic Popcorn erg mooi (zie www.romantico.nl).
Ben Hur (connemara) vind ik ook leuk (maar hij is maar 1.43). Beide zijn overigens valkhengsten, maar dat is toeval Knipoog

nadezda

Re: Hengstkeuze NRPS-merrie (Aron x Baccarav vd Corijon)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:27

Misschien is Bachelor een optie? wel wat aan de grote kant en misschien toch wel wat teveel bloed.
Maar misschien remirio, is ook wel groot maar geen idee of hij groot of klein fokt want hij is volgens mij nu 2 jaar aan het dekken.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 22:12

Bachelor is 1.70 m (volgens de site die ik heb bekeken) !
Mijn pony is 1.48 en ik zoek daarom een ponyhengst Knipoog

Ook graag een foto of verwijzing naar site bij je advies Ja

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 01:15

Zou Edgar niets zijn Verward Die heeft niet extreem veel bloed en is mooi rond en compact Ja Edgar zit ook niet bovenin de maat, dan heb je wat meer kans om in de D-maat te blijven.
Sportprestaties en karakter van Edje zijn ook top! Hij loopt geloof ik ZZ-springen en Z-SGW(zit in het B-kader voor de eventing)

En het dekgeld is volgens mij ook wel gunstig en hij staat ook nog redelijk in de buurt.

Afbeelding
Even snel een foto opgezocht op de computer. Niet de allermooiste die er is, maar het geeft een idee.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 08:39

Gomir, heb je ook een foto op stand van hem (of weet je waar ik die op internet kan vinden) ? En heb je met 1.41m niet kans dat je onderin de D uitkomt (ik wil graag een grote D) ?
Hij staat in Middenbeemster ? Is wel lekker dichtbij Ja

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 10:38

Zou Romantico passen. Ik weet niet of hij springtalent heeft of doorvererfd maar die fokt klein, heeft in mijn ogen weinig bloed maar wel massa.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:12

Volgens mij is Edje wel ietsje groter dan 1.41m, maar ze passen het niet meer aan bij het stamboek. (en als je er vanuit gaat dat hij echt 1.41 is dan zit je nog steeds rond de 1.45 voor je veulen(ik neem altijd het gemiddelde voor het idee))
Ik heb geen foto op stand voor je, mijn zusje heeft deze toevallig zaterdag gemaakt, daarom had ik hem op de computer staan.

Je zou dan beter gewoon een keer in het echt bij hem kunnen gaan kijken, je bent zo in de beemster. Of een keer naar een ponyconcours gaan(wel even checken of Edje ook moet lopen natuurlijk)
Als je wil heb ik het telefoonnummer wel voor je Ja

Romantico zou ik zelf niet doen, die fokt wel niet heel groot, maar dan zou je toch wsl net in de E-maat terecht komen. (D is tot 1.47,9 ofzo toch Verward )

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 13:29

gomir schreef:
Romantico zou ik zelf niet doen, die fokt wel niet heel groot, maar dan zou je toch wsl net in de E-maat terecht komen. (D is tot 1.47,9 ofzo toch Verward )

Grote D of kleine E zou me op zich niet zoveel uitmaken, maar met Romantico zou je denk ik kunnen uitkomen op een paard die dan net pony is gebleven Knipoog

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:39

gomir schreef:
Volgens mij is Edje wel ietsje groter dan 1.41m, maar ze passen het niet meer aan bij het stamboek. (en als je er vanuit gaat dat hij echt 1.41 is dan zit je nog steeds rond de 1.45 voor je veulen(ik neem altijd het gemiddelde voor het idee))
Ik heb geen foto op stand voor je, mijn zusje heeft deze toevallig zaterdag gemaakt, daarom had ik hem op de computer staan.

Je zou dan beter gewoon een keer in het echt bij hem kunnen gaan kijken, je bent zo in de beemster. Of een keer naar een ponyconcours gaan(wel even checken of Edje ook moet lopen natuurlijk)
Als je wil heb ik het telefoonnummer wel voor je Ja

Ik heb met Angelien zitten praten op Ermelo... En hij is 1.41 m gemeten op het moment dat hij 3 jaar was.. Dus hij is zeker nog iets groter dan 1.41 m. Ook heeft hij nu een paar nakomelingen rond lopen en ze kunnen iig bevestigen dat Ed zijn gedrag en werklust ZEKER DOORGEEFT... Ik ken Ed, hij is in het bezit geweest bij ons vanaf dat hij 5 maanden was tot dat hij goedgekeurd dekhengst werd..