Ben op zoek naar foto's van Engels volbloed hengsten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikkiwal

Ben op zoek naar foto's van Engels volbloed hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 12:02

Hallo,

ik heb een engels volbloed en nu probeer ik zijn achtergrond te achterhalen. Hij is van 1994 en heet Leroy. Ik heb hem in februari 2000 gekocht van een particulier uit Lelystad. Nu heb ik dus een hengst gevonden die in 1994 is geboren met de volgende afstamming Defrocked x Zaffra Voltary. Ik ben ook te weten gekomen dat ie in 1995 geveild is voor fl 6200,- en dat de eigenaar toendertijd K.W. Veen was. Ik hoop dat een van jullie hier wat meer over weet alvast bedankt. Ik zal binnenkort wat foto's van mijn paard in mijn profiel plaatsen.

WendyBZ

Re: Ben op zoek naar foto's van Engels volbloed hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:54

De afstamming klopt wel, maar Defrocked kwam me al bekend voor.... Je hebt namelijk een draver Haha! Geen Engels volbloed. Leroy's stamboeknummer is NL940648.
Van de vader kan ik nog wel een foto vinden denk ik. Je paard heeft ook nog een paar halfbroertjes en zusjes genaamd Investment, Jilla en Kalusha. Van de moeder kan ik zo niets vinden, ik dnek niet dat ze Nederlands is. Ik zal even bij mn ouders in de stamboeken kijken Ja

nikkiwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 13:18

Bedankt en wat een snelle reactie. Ik hoop dat je gauw wat kan vinden ben nieuwsgierig. Ik wil namelijk zo graag wat meer over hem te weten komen. Maar het is best moeilijk om foto's te vinden.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:32

Ik heb gelukkig beschikking over een aardig aantal boeken over dravers/drafsport en een scanner Schijnheilig Dan kom je een heel eind hoor Knipoog

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:25

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:54

nikkiwal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 08:46

Bedankt voor de reacties, ik heb zelf ondertussen Leroy op allbreedpedigree toegevoegd. En de gegevens van de kant van zijn vader heb ik nu. Behalve een foto van Defrocked zelf.

Wat betreft die links over de moeder die kloppen denk ik niet. De moeder van Leroy heet namelijk Zaffra Voltary en geen Zaffra Victory. Of dit moet dezelfde merrie zijn maar dat lijkt mij een beetje onduidelijk.

Dus graag nog wat gegevens over moeders kant. Als die ergens bekend zijn. Hoop het wel want ze heeft tenslotte meer veulens ter wereld gebracht.