Hoe kan ik afstamming van paard opzoeken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Antgillya

Hoe kan ik afstamming van paard opzoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 18:14

Ik heb een vermoedelijke calvados zoon van 6 jaar.
Er is geen papier bij en er zou een keuringsrapport bij zitten die ik nooit heb gekregen.
Moeder is onbekend voor mij.

Weet iemand een manier waarop ik een papier kan aanvragen voor dit paard en wat dit kost?

Mer1980

Re: Hoe kan ik afstamming van paard opzoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:20

wellicht is het mogelijk de kliniek te achterhalen waar je paard is gekeurd. wellicht dat zij in hun bestand nog een paard hebben die aan de omschrijving van jouw paard voldoen.

tevens zou je DNA kunnen laten vergelijken met het DNA van Calvados. Als je weet uit welk jaar je paard is zou je dmv alle dekkingen die calvados in dat jaar heeft gedaan misschien de herkomst van je paard kunnen achterhalen.

Calvados is volgens mij best een populaire hengst geweest waardoor ik niet denk dat het makkelijk wordt. maar door de bekende nakomelingen uit dat jaar uit te sluiten kom je wellicht de jouwe tegen.

succes.

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 06:58

oke bedankt.
Weet je misschien ook wat het ongeveer kost? en hoe ik aan de dekkingen kan komen (kwpn heeft al heel wat mailtjes van mij liggen)

alvast bedankt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:04

Antgillya schreef:
oke bedankt.
Weet je misschien ook wat het ongeveer kost? en hoe ik aan de dekkingen kan komen (kwpn heeft al heel wat mailtjes van mij liggen)

alvast bedankt

KWPN opbellen waar Calvados ter dekking stond in dat jaar en wellicht dat je via de hengstenhouder verder komt.

wat betreft DNA ik heb geen idee. als ik het DNA van mijn veulen vast wil leggen kost mij dat iets van 45 euro geloof ik, maar ik weet niet wat het kost om te achterhalen wat de afstamming is.

Anders gewoon het KWPN bellen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:05

Merilyn schreef:
wellicht is het mogelijk de kliniek te achterhalen waar je paard is gekeurd. wellicht dat zij in hun bestand nog een paard hebben die aan de omschrijving van jouw paard voldoen.

tevens zou je DNA kunnen laten vergelijken met het DNA van Calvados. Als je weet uit welk jaar je paard is zou je dmv alle dekkingen die calvados in dat jaar heeft gedaan misschien de herkomst van je paard kunnen achterhalen.

Calvados is volgens mij best een populaire hengst geweest waardoor ik niet denk dat het makkelijk wordt. maar door de bekende nakomelingen uit dat jaar uit te sluiten kom je wellicht de jouwe tegen.

succes.

Je kan alleen DNA vergelijken als je ook de moeder weet en daar DNA van kan afnemen.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 08:33

Als je verder helemaal niets hebt aan gegevens dan zal het niet meevallen om meer info te krijgen.
Vraag nog eens naar dat keuringsrapport, een vreemde zaak dat je dat niet gekregen hebt.
Het paard is neem ik aan niet gechipt?
Als je dit niet weet kan je er even iemand (DA ofzo) met een reader langs laten gaan voor de zekerheid. Met het evt. chipnummer zou je nl. een stuk verder komen.

Antgillya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 16:38

Ik heb hem laatst gechipt hij was nog niet gechipt!:<
word er al helemaal moedeloos van!

Maja iig heeeeeeeeeel erg bedankt, calvados stond ter dekking bij team nijhof die verwijzen me door naar kwpn:>

groetjes