Wie heeft er ook Hemmingway en hoe is het karakter ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DraakjeII

Wie heeft er ook Hemmingway en hoe is het karakter ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 09:23

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van een 4-jarige merrie (HemmingwayxMaykel) Pling . Ze is ongeveer 1.64 en qua aftekeningen lijkt ze wel wat op haar vader. Van de fokker begreep ik dat ze op 3-jarige leeftijd nog wat iel was en daarom is ze pas ingereden toen ze 4 was. Nu heeft ze een flinke body (ik ook dus dat past wel) en een goed bespierde hals (er zijn mensen die het een hengsten-nek noemen) Ze is tot nog toe erg braaf en totaal niet schrikkerig. Wel vindt ze het leuk om er bij het longeren ineens als een idioot een flinke sprint in te zetten. Ze doet dan net of er iets is wat ze eng vind. Zo lang ze dat niet doet als ik er op zit vind ik het prima.
Hoe is het karakter van jouw Hemmingway of van een Hemmingway die je kent en spring je er ook mee ? (Ik durf zelf niet te springen)

Zabbie

Re: Wie heeft er ook Hemmingway en hoe is het karakter ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:21

ik heb zelf geen hemmingway, maar kennissen van me hebben een Hemmingway x Aktion schimmelmerrie.

Het is een merrie die ook wat iel was toen ze jong was, ze is nu inmiddels 8 en aardig uigedijt ( of hoe schrijf je dat ) een stevige merrie die +/- 1.64 is. Maar kleiner toont.

Ze wordt alleen dressuurmatig gereden maar kan volgens mij ook een aardige sprong maken. Qua karakter is het een beetje een vreemde...
ze lijkt heel nuchter maar kan zich ineens om de kleinste dingen druk maken.

Olrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:25

Hoi

Ik ken hemmingway als een dier dat hele fijne beestjes geeft, zowel springen als dressur maar dat je wel een langgelijnde merrie bij moet hebben om ermee te fokken.

Ken zelf ook een Hemmingway, dat diertje loopt als een tierelier, en een karakter waar iedereen van droomt, gewoon weg een werelddier Lovers

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:48

Ik heb een 2 jarige Hemmingway merrie, een prachtig dier dat goed kan bewegen. Ze is niet iel maar wel heel chique. Van de zomer ga ik haar wat voorbewerken, d.w.z. haar aan 2 longeerlijnen inleren zodat ze het stuur alvast kent, en het zadel en zo. DIt is namelijk geen gemakkelijke tante en ze is ook nog eens heel intelligent en ondernemend. Ik moet gaan werken aan haar vertrouwen in mij. Luikjes met schuifjes moeten we vastschroeven, die maakt ze open. De staldeur moet ook dichtgebonden worden met een touwtje. Gelukkig heeft ze geen vingertjes, anders zou het haar geheid lukken om die open te peuteren.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 12:54

Hee Desiree,

Dat ondernemende ken ik. We hebben van die schuifdeuren op stal waarbij je een spijl naar beneden moet trekken om de deur open te krijgen. Als de deur niet helemaal goed dicht zit blijven de andere paarden gewoon op stal maar de mijne gaat dan op onderzoek uit.
Verder schuift ze als het (volgens haar) etenstijd is de schuifspijlen waardoor je biks kan voeren heen en weer. Het is al eens voorgekomen dat de staleigenaar dacht dat er 's avonds iemand op stal was om dat hij de voerschuiven hoorde bewegen. Bloos!
Verder stopt ze bijna alles in haar mond (net een baby die tandjes krijgt).

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:57

Nou, die merrie van mij lijkt wel een hengst. Als ik nu naar buiten kijk, zie ik haar Banish, haar maatje achterna huppelen en lastig vallen. Ze bijt hem in de nek, alsof ze een hengst is. Soms bespringt ze hem ook. Het zal een dominant heerschap worden straks om in te rijden.....