O, O, mijn veulen is een Pitbull!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CouCou

O, O, mijn veulen is een Pitbull!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:13

Het begon al zo ongeveer een maand tot 2 maanden geleden.
Het meisje die daar ook een veulen heeft staan, was al wat bang voor Eowyn. Als ze de stal binnenkomt dan komt Eowyn met haar oren achter in haar nek naar haar toe. Zij liep snel de stal uit, maar vergat haar veulen mee te nemen, dus ze moest terug en wat doet Eowyn weer naar haar toe met de oren in de nek, maar ook dreigen om te trappen. (allemaal gehoord hoor, was hier niet bij). Maar afgestraft heeft ze Eowyn niet.
Affijn, gisteren kwam ik daar weer en iemand anders zei al dat ik zo'n bijtgraag monster had. Vingers aflikken Tja ik kan me dat gewoon niet voorstellen, want voor ons is super. Ook wel eens stout, of uitproberen, maar ik straf dat gewoon weer af. nix aan de hand.

Na het wandelen maakten mn vriend en ik zo de opmerking voor de gein: Pas op hier komt de Pitbull-veulen. Bloos Maar toen zei de man waar ze staat, dat ze echt gemeen is. Hij was aan het voeren en Eowyn komt naar voren gerend en bijt hem zo in zijn mouw van de jas (gelukkig).
Maar hij zegt ook voerneid heeft ze niet, want als alles goed is kan je haar zo aaien en doen. Hij kan haar in iedergeval ook zo pakken om buiten te zetten. Maar wat ik begreep is dat ze haar ook niet afstraffen voor haar gedrag. Verdrietig
Volgens mij is dit toch een soort van dominatie om te kijken hoe ver ze kan gaan, maar als niemand dit afstraft.... Verdrietig
Ik heb gezegd dat als ze nog zo doet, dat ze haar moeten gaan afstraffen, om te kijken hoe ze zich dan gedraagd!

Heeft iemand anders nog ideen van waar dit gedrag vandaan zou kunnen komen? Verward
(haar moeder is ook geen makkelijke en kan ook dreigen).

Hmmm 1 ding is wel, makkelijk zullen ze haar niet stelen, maar of ik dit nu echt leuk vind???? Verward

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:37

ik denk gewoon toch vaak met verschillende mensen om laten gaan bijvoorbeeld als jij ernaast staat en dan even weglopen en dan kijken wat ze doet, als se diegene wat doet en jij kan dan om de hoek komen dat Jij haar dan straft?
Succes

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:41

Als het goed is gaat vrijdag iemand met me mee en dan gaan we het inderdaad ook een beetje "uitlokken". Knipoog Ik wil dan zien hoe ze reageert en deze dame die met me meegaat, laat zeker niet over zich heen wandelen. Dus ben benieuwd. Scheve mond

Inderdaad als we buiten staan en ik ben haar bv aan het poetsen of ik sta effies te kwekken dan kan iedereen haar aaien en doen en heeft ze ook altijd die giga oren van der naar voren. Schijnheilig

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:46

Hoe oud is het veulen dan?
En loopt het nog bij de merrie?

Zo'n diertje knapt altijd op in de opfok, gooi haar dan het liefst in een groep met geslachtsgenootjes die een jaartje ouder zijn. Die zetten haar wel even op haar plek. Paarden kunnen dat altijd beter als mensen. Die zijn wat consequenter namelijk.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 16:55

Ze is vandaag precies 8 maanden. En nee ze staat al vanaf 6 november in de opfok met 4 merrie-veulens.
Ennn het zijn allemaal beste maatjes van elkaar. Die eigenaar zegt ook: Ik heb nog nooit zo'n fijn groepje veulens gehad. Ze kunnen super met elkaar overweg.
Maar ze doet het ook alleen maar naar de mensen. Als ze staat te snuffelen met een volwassen paard, nou de meeste veulens beginnen te kouwen, nou die van mij niet, hupa zo die neus erin en snuffelen maar. Verward

Haar moeder is ook wel moeilijk naar ander mensen. Kan ook dreigen, zodra je de staldeur open doet gaan die oren ook direct naar achteren en als ze het niet vertrouwd dan moet je echt opletten, maar zodra je haar de vertrouwen geeft is alles ook weer goed. Verward
Dus dat zal Eowyn ook wel een beetje hebben meegekregen met de imprentingsfase denk ik.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:55

Het is inderdaad denk ik gewoon een beetje een dominantie probleem. Ze weet dat ze het bij jou niet moet flikken, omdat ze dan een tik krijgt. Je moet de andere die met haar moeten werken, dit ook stimuleren. Laat ze haar maar gewoon een tik geven als ze dreigt. Denk dat ze het dan wel afleert.