Gabor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoyce

Gabor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:24

Hallo, wie heeft er meer informatie over Gabor.

Zijn sportpresaties ed?

Alles is zeer welkom, ook foto's! (kenzow@hotmail.com)

kitbits

Re: Gabor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 10:09

Als je nog een foto zoekt geef me maar een pb'je. Hyper!
Maar over zijn sportprestaties kan ik je helaas niets vertellen, ken wel een nakomeling van hem.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 13:20

GABOR
KWPN 88.1329 Stb.
hengst 1988 bruin 1.70m
ggk: KWPN

2001 op wacht gezet ivm 7-jarige afst.

WERATOSTHENES
KWPN 80.143 Stb.
1980 vos 1.72m HEIDELBERG
KWPN 3360Sprt pref
1966 vos 1.67m LADYKILLER XX
XX 1961
INSTERBURG
Holst 1950
MAGNA
KWPN 8416 Stb. ster
1971 INTENDANT
KWPN 1967
IDA
KWPN 1967
CEVINA
KWPN 84.5181 Stb. keur pref prest
1984 ELAN XX
XX BB2696
1973 donkerbruin 1.66m WIESENKLEE XX
XX 1961
ELISABETH XX
XX 1961
PEGINA
KWPN 16716 Stb. keur
1974 JOOST
Holst 1968
KEVINA

hoop dat je het zo snapt foto komt eraan

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:12

Verrichting Ermelo 1991 (gedeelde 5e plaats)
Gabor is een speelse, vriendelijke hengst. Hij is eerljk en tamelijk brutaal. Aan het begin van het onderzoek is hij net zadelmak. Gabor is in het werk elke dag fris. Is looplustig, maar snel afgeleid. Omdat hij vaak met de tong over het bit liep, is de tong verschillende keren vastgezet. In de loop van het onderzoek zijn de verrichtingen van Gabor sterk verbeterd.
De stap is gehaast. De draf is voldoende ruim en regelmatig en hij toont dan een goed gebruik van het achterbeen. De galop is goed gedragen en voldoende ruim. Bij het springen toont de hengst veel vermogen. Door zijn nonchalance zijn de verrichtingen wisselend. In het terrein presteert hij goed. Bij dressuurwerk gaat hij mooi gesloten en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel. Ook bij het springen geeft hij een goed gevoel. Gabor ervaart het gevraagde werk als licht. Heeft veel bereidheid om te werken. Als dressuurpaard en als springpaard tamelijk veel aanleg.
Aan het begin van het onderzoek is de voedingstoestand goed. Tijdens het onderzoek is hij rijtypischer geworden.
Op stal gedraagt hij zich rustig.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Verrichtingscijfers
Stap 6.5
Draf 7.5
Galop 8
Rijproef 6.5
Springen vrij 7
Springen ohz 7.5
Terreinproef 7.5
Karakter 8
Stalgedrag 9
Trainingsrapport 9
Puntentotaal 76.50
Max punten 100
Plaatsing 5e van 24 (16)
Jaar verrichting 1991
Plaats verrichting Ermelo

Springindex 95
Dressuurindex 96
Exterieurindex -- Exterieur 102 -- Beweging 108

Ik heb hier een folder liggen van vd Heuvel uit '95 waar hij instaat, hier nog met een springindex van 126 en een dressuurindex van 110 en als 'Allround Topper'.
Hier staat ook bij dat hij onder Hein van Driel op Z-niveau in de springsport liep op dat moment.
Zitten ook foto's bij (stand, draf, spring) maar ik heb geen scanner Haha!

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:14

Afbeelding

Dit is hij ook op stand, maar vind dit persoonlijk niet zo'n mooie foto.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:18

Oh nog vergeten, ik heb een paar jaar geleden een Gabor E-pony gereden, niet zo lang, een paar maandjes maar, beestje was voor de handel.
Had ZZ bij de paarden gelopen met veel succes, en is na verkoop tot het Z gekomen bij de pony's waarna hij weer verkocht is. Ik heb geen enkel idee waar hij nu gebleven is.
Was een vosruin, vrij veel massa, mooi koppie erop, kon heel goed sjouwen, had ook nog M1 dressuur gelopen geloof ik, en hij sprong echt waar je stil van werd.
Ja dat was een heel leuk beestje, zo in de dressuur ook fijn te rijden, alleen niet al te makkelijk in het parcours, dan wilde die wel eens heet worden.

Richje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 16:59

ik heb zelf een gabor merrie, een superfijn paard die ook goed lijkt te springen. ik ken ook de man die gabor heeft gereden, die is nog steeds vol lof (rijd ook een nakemeling van hem in volgens mij de Prix st. Georges). hij is op wacht gezet op grond van zijn 7jr nakomelingen. daarna is hij uit de sport gehaalt en hij schijnt nu ergens weg staan te kwijnen. beetje jammer maarja. ik weet sowiezo dat hij heel braaf was, een kennis van mij zette hem als klein kind buiten aan een halstertouwtje, heb nog wel een hele mooie foto zet hem hieronder (ruiter: Richard de Jong)

Afbeelding

ik ben nog steeds heel tevreden over mijn merrie, ze presteerd boven verwachting en is echt ontzettend pienter (kan ook lastig zijn) en ze is nu drachtig van San Remo. hoop dat je hier iets aan hebt