merrie -> keuring. Wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djoyce

merrie -> keuring. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 12:41

Hallo, wij willen onze 4 jarige merrie dit jaar voorbrengen voor de merrie keuring.

Kan iemand mijn zijn/haar ervaring vertellen?
Wat moet ik trainen?
Hoe moet ze eruit zien? wedstrijdconditie? rond? etc

Alle info is zeer welkom

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:05

Ook www.kwpn.nl

Ik ga er trouwens van uit dat het een kwpn is, omdat je ook aan de pavocup mee wilt doen.

Djoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 13:08

Ja het is een KWPN merrie.
Ik kan de de KWPN site geen voorselectie dagen enz vinden???

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:09

Het ideale is een wat gevulde sportconditie. Lachen Verder gewoon je paard verder trainen via longe en onder het zadel. Verder ook oefenen in het plaatsen van je paard voor exterieur om te weten hoe je haar op haar voordeligst moet plaatsen. Ook oefenen voor het lopen om te zien hoe haar in haar beste gang kunt tonen. Hiermee bedoel ik wanneer je moet aandrijven met de zweep of het rammeldoosje.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:11

De datum zijn ook nog niet bekend, maar komen tegen die tijd in de ids te staan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:54

Lekker in het vlees zetten, goed op de voeten (bij twijfel begin daar al 12 weken van te voren mee - hoeven moeten identiek zijn en keurig op ijzertje).
Verder, wil je haar laten springen, bezoek dan zeker de oefenavonden die daarvoor worden georganiseerd.

Niet te dol maken met training; ze kan lopen of ze kan het niet. Zorg dat het dier nog een beetje zin heeft aan zo'n keuring.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 14:00

In de boekhandel is een boekje verkrijgbaar " Presenteren kun je leren". Dat is speciaal bedoeld om mensen op weg te helpen bij het keuringsklaar maken van hun paard!

Djoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 14:00

Oh geweldig heb je een IBN nummer?

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 16:01

Toen ik eindelijk groot genog was om met een paardje te lopen ging hij op mn voet staan. T was de laatste keuring van haar dus t was voor mij een nare ervaring. Nee maar toen ik altijd mee ging om te kijken vond ik het zo leuk!! Je ziet van allerlei paardjes lopen en soms ook familie! Da's echt geweldig ik heb goede ervaringen van toen ik klein was.

jarrah

Re: merrie -> keuring. Wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:03

Hoihoi,
Ik werk sinds drie jaar op de merriekeuring, weet ondertussen wel een klein beetje wat ze willen zien enzo, dus als je vragen hebt, kun je me ff PB'en.

Ps ik weet niet waar je woont, maar ik werk in Noordholland op de keuring, dus als je toevallig daarheen komt, kun je me altijd even aanspreken voor vragen e.d.

Groetjes en veel suc6 op de keuring